• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Määravad loovus ja mitmekülgsus

    Turu-uuringute AS-i läbi viidud üritusturunduse valdkonda kaardistavale uuringule toetudes võib väita, et üritusturundusagentuuride valikul on klientide jaoks kõige määravamad faktorid agentuuri poolt pakutavad ideed, agentuuri loovus ja mitmekülgsus.
    Neid jooni peab oluliseks 34 protsenti küsitletud ettevõtetest.
    Neljandikule vastajaist on tähtis ka projektide teostus ning agentuuri üldine professionaalsus. 24 protsendi vastajate otsuseid mõjutab olulisel määral aga teenuse eest küsitav hind.
    Üritusturundusagentuuride Liidu juhatuse liikme Paavo Pilve sõnul on seejuures üllatav, et hind on agentuuri valikul määravam just suurema turunduseelarve ja töötajate arvuga ettevõtetele.
    Lisaks eeltoodule peetakse agentuuri valikul sageli silmas ka suhet kliendiga, ehk kas on perspektiivi luua aus ning usaldusväärne partnerlussuhe.
    Oma mõju otsusele lisab seegi, kuidas sujub koostöö, kas teenusepakkuja mõistab kliendi vajadusi, kas agentuur on vajadusel piisavalt paindlik ja suhtleb meeldival viisil.
    Tähelepanuta ei jäeta agentuuri eelnevaid kogemusi.
    Uuritakse nii tellija enda kui ka teiste ettevõtete subjektiivseid hinnanguid ning kindlasti heidetakse pilk agentuuri varasemate tööde nimekirjale.
    Uuringust selgub, et üritusturundusagentuuride teenuseid kasutab enamik ettevõtteist peamiselt ideelahenduste leidmisel ja sageli ka allhangete organiseerimisel. Suurepäraste ideede leidmisel otsib professionaalidelt abi peaaegu pool vastanuist ning allhangete osas teeb seda 43 protsenti.
    Paavo Pilv täiendab siinkohal, et ideelahenduste leidmine on keskmisest olulisem suure turunduseelarvega ja 50 kuni 100 töötajaga ettevõtetele, allhangete organiseerimine aga turusektoritest pigem kinnisvara- ja äriteenusega tegelevatele ning keskmise turunduseelarvega ettevõtetele.
    Projektide juhtimine, milleks palub üritusturundusagentuuridelt abi 26 protsenti küsitlusele vastanuist, on Pilve sõnul olulisim suure turunduseelarvega ettevõtetele, kes on oma teenuse suunanud eelkõige eraklientidele.
    Üritusturundusagentuuride kuulumine mõnda rahvusvahelisse ketti ei tundu vastajatele eriti oluline olevat. Pilve kinnitusel nimetas seda tähtsaks kokku 24 protsenti küsitletuist.
    Järelduste tegemisel on määrav seegi, et kohaliku üritusturundusagentuuri abiga plaanib kindlasti või tõenäoliselt välisriikides üritusi korraldada vaid 17 protsenti ettevõtetest, sagedamini just tööstusettevõtted.
    Vastajatel paluti vabas vormis nimetada ka üritusturundusega seonduvaid märksõnu ja seoseid.
    Kõige sagedamini seostus üritusturundus vastajaile klientidele suunatud tegevusega. Näiteks kliendipäevade ja üritustega ning seeläbi klientide informeerimise ja neis lojaalsustunde tekitamisega. Kuid üritusturundusega seoses märgiti ka toodete või teenuste tutvustamist esitluste ja müügiedenduse ning -toetuse abil.
    Pea neljandikule seostus üritusturundusega ürituste abil teostatav turundus tervikuna: eelkõige just ettevõtte maine loomine, teadvustamine ja reklaam. Sama paljudele tähendab üritusturundus ürituste korraldamist - seminare, koolitusi, messe, näitusi ja muud taolist.
    Viiendik seostab üritusturundust aga kas positiivse meeleolu, elamuse, peo, hea söögi-joogi, glamuuri või vabama, mitteametliku õhkkonnaga.
    Klientidele suunatud tegevusest oluliselt harvemini peetakse üritusturunduse allasilmas koostööpartneritele või töötajatele suunatud tegevust.
    Samas lisab Pilv, et uuringu põhjal võtab Eesti ettevõtete turunduseelarvest enamasti suurima osa meediareklaam. Enam kui pooltel ettevõtetel kulub meediareklaamile turunduseelarvest rohkem kui neljandik. Kolmandik ettevõtetest kulutab enam kui neljandiku turunduseelarvest ka eriüritustele ja viiendik ettevõtetest promotsioonile.
    Üritusturundusagentuuride Liidu (ÜTAL) tellitud ning Turu-uuringute ASi korraldatud uuringust selgus, et ÜTALisse kuuluvatest agentuuridest oli küsitletud ettevõtete seas kõige enam tuntud ja ka enam kasutatud Royal Service.
    Siinkohal tuleb aga kindlasti pöörata tähelepanu faktile, et uuringu valim sisaldas selle agentuuri kliente kõige suuremal hulgal. Tuntuselt järgnesid Royalile PNG Events, Tequila ja ProMaMa. Lisaks Royal Service'ile on teiste agentuuridega võrreldes sagedamini kasutatud ka PNG Eventsi teenuseid.
    Mitte ühtki agentuuri ei osanud nimetada koguni 28% vastajaskonnast.
    Uuringu sihtgrupi seas on enimkasutatud meediaväliseks turundusvõtteks eriüritused ja peamiselt kasutab neid viiendik vastajaist. Kokku on kasutajaid aga 68%.
    Eriüritusi korraldavad sagedamini äriklientidele suunatud ja keskmise turunduseelarvega ettevõtted. Samuti näevad eriürituste kasutamise kasvu ette keskmise turunduseelarvega ning kinnisvara ja äritegevusega tegelevad ettevõtted. Eriürituste kasutamise vähendamist prognoosivad väiksema turunduseelarvega ning veonduse, laonduse, kommunikatsiooniga tegelevad firmad.
    Üritusturunduse valdkonda põhjalikult kaardistava uuringu viis Turu-uuringute AS Üritusturundusagentuuride Liidu tellimusel läbi eelmise aasta septembris. Valimibaasis oli 600 turundusteenuseid aktiivselt tarbivat ettevõtet. Vastanute arv oli 31% valimibaasist. Korraldatud uuring annab tervikliku ülevaate 2006. aasta ja ka kaugema tuleviku trendidest üritusturunduses.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Adam Erki Enok: elekter on kallis. Aga kes investeeriks tootmisesse, kui hind võib nulli kukkuda?
Elektri hind on kõrge ja kahjustab nii ettevõtete konkurentsivõimet kui ka eraisikute toimetulekut. Erakond Isamaa on välja hüüdnud plaani hinda kunstlikult alla tuua, kuid see ei lahenda olukorda, kus tootmisvõimsusi on lihtsalt puudu. Vaja oleks hoopis mehhanismi, mis julgustaks uutesse tootmisseadmetesse investeerimist, kirjutab päikesepaneelide tootearenduse spetsialist Adam Erki Enok.
Elektri hind on kõrge ja kahjustab nii ettevõtete konkurentsivõimet kui ka eraisikute toimetulekut. Erakond Isamaa on välja hüüdnud plaani hinda kunstlikult alla tuua, kuid see ei lahenda olukorda, kus tootmisvõimsusi on lihtsalt puudu. Vaja oleks hoopis mehhanismi, mis julgustaks uutesse tootmisseadmetesse investeerimist, kirjutab päikesepaneelide tootearenduse spetsialist Adam Erki Enok.
USA aktsiaturud alustasid uut nädalat langusega
USA suurimad aktsiaindeksid lõpetasid esmaspäeva langusega ning tähtsaid uudiseid, mis oleks investorite meeleolusid tunduvalt muutnud, ei ilmunud. Jätkuvalt muretsetakse kõrge inflatsiooni ja rahapoliitika karmistamise pärast, vahendab Reuters.
USA suurimad aktsiaindeksid lõpetasid esmaspäeva langusega ning tähtsaid uudiseid, mis oleks investorite meeleolusid tunduvalt muutnud, ei ilmunud. Jätkuvalt muretsetakse kõrge inflatsiooni ja rahapoliitika karmistamise pärast, vahendab Reuters.
Baltika juht lahkub ametist
Baltika juhatuse esimees Flavio Perini lahkub poolte kokkuleppel ametist, uueks juhiks saab senine juhatuse liige Brigitta Kippak.
Baltika juhatuse esimees Flavio Perini lahkub poolte kokkuleppel ametist, uueks juhiks saab senine juhatuse liige Brigitta Kippak.
Soome tarbijate usk tulevikku varises kokku
Kui tänavu peaks Soome reisijate häälekat vestlust Tallinna tänavatel väheks jääma, siis pole imestada midagi: tarbijate nii nõrka kindlust majandusolukorra suhtes sealne statistika ei mäletagi.
Kui tänavu peaks Soome reisijate häälekat vestlust Tallinna tänavatel väheks jääma, siis pole imestada midagi: tarbijate nii nõrka kindlust majandusolukorra suhtes sealne statistika ei mäletagi.
Venemaa ja Valgevene kaupade impordi täielik lõpetamine mõjutaks enim logistika-, metalli- ja puidusektorit
Venemaa ja Valgevene kaupade impordi täielik lõpetamine mõjutaks enim Eesti logistika-, metalli- ja puidusektorit, kus teistest riikidest pärit asenduskaubad on enam kui veerandi võrra kallimad, selgub Arenguseire Keskuse lühiraportist.
Venemaa ja Valgevene kaupade impordi täielik lõpetamine mõjutaks enim Eesti logistika-, metalli- ja puidusektorit, kus teistest riikidest pärit asenduskaubad on enam kui veerandi võrra kallimad, selgub Arenguseire Keskuse lühiraportist.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.