Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viru Õlu pääseb hinnatõusust

    Maailmaturul on õlle valmistamiseks kasutatava linnase hind tõusnud kõigi aegade rekordtasemele, mis sunnib osa Eesti õlletootjaid uuest aastast õlle hinda tõstma. Nii A. Le Coq, Saku Õlletehas kui ka Pärnu õlletehas nentisid, et hinnatõus järgmise aasta alguses on vältimatu.
    ASi Viru Õlu juhatuse esimehe Ott Lichti sõnul ei ole neil vaja hinda tõsta, kuna emafirma sõlmitud pikaajalised lepingud linnase tootjatega asetavad nad konkurentide ees eelisolukorda. "Me oleme suure kontserni üks osa, kellel on pikaajalised lepingud. Oleme teadlikud, et maailmaturul on linnase hinnaga probleeme, kuid meie hinnad aasta alguses kindlasti ei muutu. Tänu emafirmale oleme kaitstud," kinnitas Licht.
    Viru Õlle suuraktsionär on alates 1992. aastast Taani õlletehas Harboes Bryggeri.
    Licht näeb konkurentide sundolukorra tõttu võimalust suurendada Viru Õlu müüki ning parandada oma positsiooni õlletootjate hulgas. "Ma usun, et hinnatõus annab meile eelise, sest suur osa tarbijatest on ka hinnatundlikud. Ja kui kvaliteedis probleeme ei ole, siis see tuleb meile ainult kasuks. Meil ei ole siin üldse põhjust nutta," oli Licht optimistlik.
    A. Le Coq Tartu Õlletehase juht Tarmo Noop oli võimaliku hinnatõusu juba välja arvutanud - eri õllesortide lõikes peaks see jääma 10 protsendi piiridesse.
    Pärnu õlletootja ASi Puls Brewery juhatuse esimees Aivo Varem ei olnud täpseid kalkulatsioone veel teinud, kuid pakkus samuti võimalikuks hinnatõusuks 10-15 protsenti.
    "Ei ole sellesse veel põhjalikult süveneda jõudnud. Jõulude ajal me kindlasti hinda ei tõsta, aga uuel aastal tuleb seda teha," nentis Varem.
    Õlle hinnast moodustab suurima osa linnase hind, see on aga praeguseks sõltuvalt linnasetüübist tõusnud 20-30 protsenti. Noobi sõnul on linnase kallinemise peamiseks põhjuseks erakordselt kehv saak. Mitmed Euroopa tehased ei ole suutnud oma lepinguid täita, kuna linnaseid napib. "Meie kogused on valdavas osas siiski lepingutega kaetud, nii et meil toorainepuudust küll olla ei tohiks," nentis ta.
    Lisaks linnase hinna tõusule on õlle kallinemise taga ka gaasi hinna 50protsendine tõus ning tööjõukulude suurenemine.
    Varem oli kindel, et õllemüük siiski väheneda ei tohiks. "Kui vaadata kõiki muid hinnatõuse, on rahanumbrid kordades suuremad. Õlle hinna tõus 10-15 protsenti tänasest hinnast tarbimist eriti ei mõjuta."
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.