• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transpordifirmad otsivad piirijärjekorrale lahendust

    Olukord Narva piiripunktis läheb iga päevaga aina hullemaks, sest veokeid tuleb järjest juurde. Praeguseks on üle viiesajast autost koosnev kolonn veninud 10 kilomeetri pikkuseks, mis tähendab piiriületust soovivatele veokijuhtidele 5-6päevast ooteaega.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni presidendi Einar Vallbaumi sõnul tuldi juba neli aastat tagasi välja ettepanekuga, et piiripunkti juurde tuleb ehitada korralik parkla. Tegemist on aastatepikkuse probleemiga, millest riik on väga hästi teadlik. "Me oleme seda mitu aastat rääkinud, et üks eraettevõte ei jõua Eesti transiiti üleval pidada. Aga alati, kui asi on hetkeks kuidagi ära lahenenud, siis öeldakse, et oi, aga Eesti transiit saab ju hakkama. Eesti olevat suur transiidimaa, aga praegu oleme jäänud kuidagi popsiseisusesse ning kitsaskohti on palju," nentis Vallbaum.
    Eile arutas Vallbaum taaskord Ida-Viru maavanema Ago Sildega tekkinud olukorda.
    "Leiame, et riik ja eraettevõtlus peaksid jõud ühendama," ütles Vallbaum. Silde sõnul eraldatakse eile vastu võetud Narva linna lisaeelarvest raha lisaparkla rajamiseks Vaivara valda.
    Vallbaumi firmal AS Lajos on Narva piiril ootamas praegu mitu autot.
    "Püüame praegu uusi koormaid vältida, aga ega midagi teha ei ole. Praegu lastakse autosid niimoodi läbi, et neli tavalises järjekorras ja üks eelisjärjekorras, mis veab kas kiiresti riknevaid toiduaineid või elusloomi," kirjeldas ta olukorda.
    ASi Auto Võru juhataja Tõnis-Koit Pihu ütles, et praegu suunavad nad kiiresti riknevad koormad Luhamaa piiripunkti, kus järjekord on lühem. Kõige suurem probleem ongi toiduainetega, sest kui need oma säilivustähtaja ületavad, saadavad Venemaa veterinaartöötajad koorma tagasi. Sellega seoses tekivad transpordifirmadele uued kulud. Riknenud kauba juhtumid lähevad kindlasti kindlustusse.
    Vallbaum ei välistanud ka kohtuvaidluste tekkimise võimalust. Praeguseks on piima eksport Eestist juba lõpetatud.
    Transpordifirmad jäävad selles situatsioonis paratamatult kahjumisse, kuna keegi ei maksa kinni piiripunktis seistud päevi. "Eks pank küsib ju ikka oma raha, neid ei huvita, kas auto seisab või sõidab," nentis Vallbaum. Samuti tuleb autojuhtidele välja maksta päeva töötasu.
    Veoautojuhtide olukord valmistab nii Vallbaumile kui ka Pihule kõige suuremat muret. Eile paigaldati küll piirialale välitualetid ning prügikastid, söögivarud on aga lõppemas.
    Järjekord Narva piiripunktis hakkas kasvama juba eelmisel nädalal. Maksu- ja tolliameti teatel on uute rekordiliste järjekordade taga novembris kasvanud kaubavedu Venemaale ning Vene poolel tehtav süvendatud veoautode kontroll.
    Soomes kuni 50 kilomeetri pikkuseks veninud veoautode järjekord idapiiril on pannud liigutama Euroopa Komisjoni.
    Pikad järjekorrad Vene piiril ei ole ainult Eesti probleem.
    Euroopa Komisjon tahab välissuhete eest vastutava voliniku Benita Ferrero-Waldneri pressiesindaja teatel probleemi sekkuda, kirjutas Kauppalehti.
    Selgest tahtmisest hoolimata ei ole Euroopa Komisjon veel täpsustanud, mis vahendid tal piirijärjekordade lühendamiseks on, kirjutas ajaleht.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Aimar Ventsel: Kesk-Aasia õppetund – autoriteet pole jumalast antud
Pikemas perspektiivis on parem mõnevõrra võimu jagada, selmet panna alluvaid ihaldama absoluutset võimu pakkuvat ülemuse ametit, et siis ise sama autoritaarselt kõigile koht kätte näidata, kirjutab Kasahstani värske näite varal etnoloogiadoktor Aimar Ventsel.
Pikemas perspektiivis on parem mõnevõrra võimu jagada, selmet panna alluvaid ihaldama absoluutset võimu pakkuvat ülemuse ametit, et siis ise sama autoritaarselt kõigile koht kätte näidata, kirjutab Kasahstani värske näite varal etnoloogiadoktor Aimar Ventsel.
Naftaturgu suunab 61aastase inseneri käsi
Naftaturg on keerulise 2021. aasta läbinud suuremate hüpeteta – otsekui suunaks kellegi käsi toornafta hinda rahulikult, kuid kindlalt ülesmäge. Selle käe omanik on 61aastane naftainsener ja kuningapoeg, Saudi Araabia energeetika­minister Abdulaziz bin Salman Al Saud.
Naftaturg on keerulise 2021. aasta läbinud suuremate hüpeteta – otsekui suunaks kellegi käsi toornafta hinda rahulikult, kuid kindlalt ülesmäge. Selle käe omanik on 61aastane naftainsener ja kuningapoeg, Saudi Araabia energeetika­minister Abdulaziz bin Salman Al Saud.
Heiki Einpaul: kõige kõvema kisaga pole alati kõige suurem probleem
Energia kallinemisega toimetulemise võtmelahendus on säästlikumad ja alternatiivsed lahendused ning need, kes ainult virisevad ja abi nõuavad, jäävadki lõpuks hammasrataste vahele või õpivad efektiivsemalt taotlusi kirjutama, ütleb masinaehitusettevõtte Hekotek omanik Heiki Einpaul tööstusjuhtide küsitluse vastuses.
Energia kallinemisega toimetulemise võtmelahendus on säästlikumad ja alternatiivsed lahendused ning need, kes ainult virisevad ja abi nõuavad, jäävadki lõpuks hammasrataste vahele või õpivad efektiivsemalt taotlusi kirjutama, ütleb masinaehitusettevõtte Hekotek omanik Heiki Einpaul tööstusjuhtide küsitluse vastuses.
Endised kolleegid läksid Ukraina hanke pärast kaklema
Kaks Eesti ettevõtet vaidlevad tuntud Ukraina riigiettevõtte Antonov korraldatud hanke üle. Mõlemad süüdistavad teineteist ebaausas mängus.
Kaks Eesti ettevõtet vaidlevad tuntud Ukraina riigiettevõtte Antonov korraldatud hanke üle. Mõlemad süüdistavad teineteist ebaausas mängus.