Sotsiaal- ja turu-uuringute firma Saar Poll
viis 2006. aasta oktoobris läbi Eesti infomeediaturu uuringu, mille kohaselt
eelistavad Eesti elanikud igapäevase praktilise info hankimisel kasutada
võrdselt nii infokatalooge kui infotelefone, teatas Telemedia Eesti.
"Kui veel aasta tagasi oli enam kasutatavama infokanalina kindel ülekaal kataloogidel, siis nüüdseks on infotelefonide populaarsus kasvanud. Möödunud aastaga võrreldes on suurenenud ka internetikataloogide kasutamine," lausus Saar Poll OÜ juhataja Andrus Saar värsket infomeediaturu uuringut kommenteerides.
Äsja valminud uuringu kohaselt kasutab paberkandjal infokatalooge 72%, infotelefone 72% ja internetikatalooge 60% 15-74-aastastest eestimaalastest. Aasta tagasi olid samad näitajad vastavalt 75%, 68% ja 57%. "Uuringust selgub, et eraotstarbel kasutatakse kõige enam KONTAKT! maakondlikke katalooge (61%) ja tööalaselt Ärikataloogi (14%). KONTAKT! ja Ärikataloog on juba aastaid olnud enam kasutatavad kataloogid Eesti turul," ütles Telemedia Eesti AS turundusjuht Tiia Schapel.
Infotelefonide teenuseid kasutatakse peamiselt eraotstarbeks (67%), tööalaselt hangib infotelefonidest infot 29% küsitletutest. "Spontaanse tuntuse poolest on esikohal 1188 INFOABI, mis on äsja valminud küsitluse põhjal tuntuim infomeediakanal üldse," lisas Schapel. Tuntuse poolest järgnevad 1188 INFOABI-le 1182 Ekspress Hotline ja 1184 Numbriinfo.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Firma Saar Poll teostatud uuring viidi läbi 15-74 aasta vanuste Eesti elanike seas oktoobrikuus, uuringu raames küsitleti 1010 inimest. Uuringu eesmärk oli kaardistada olukord ning analüüsida suundumusi infokataloogide ja -telefonide turul.
Telemedia Eesti AS (senine Eniro Eesti AS) kirjastab Eesti ettevõtetele suunatud Ärikataloogi ja infokataloogi KONTAKT!. Ühtlasi on Telemedia Eesti 1188 INFOABI kaubamärgi all tasulist telefoniteavet väljastava ASi Teabeliin omanik. Telemedia Eesti AS omanik Interinfo Baltic OÜ kuulub Interinfo kontserni, mis tegutseb põhiliselt Ida-Euroopa riikides infokataloogide, andmebaaside ja elektroonilise meedia valdkonnas.