• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 22.01.07, 13:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leedo laseb ehitada kolm uut parvlaeva

Saaremaa Laevakompanii peab läbirääkimisi, et ehitada kolm uut parvlaeva, mis hakkavad sõitma saarte ja mandri vahelistel liinidel.
Neljapäeval viibisid Saaremaal Norra ühe juhtiva laevaehitusfirma Fiskerstrand Verft AS esindajad, kellega laevakompanii arutas võimalusi kolme uue parvlaeva ehitamiseks, kirjutas Oma Saar. „Kui kõik läheb plaanipäraselt, tuleb 2009. aastal esimene uus laev kohale,” ütles Saaremaa Laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo.
Leedo sõnul on läbirääkimisi laevade ehitamise osas peetud ka Poola, Soome ja Saksamaa laevaehitajatega, kuid norralaste pakkumine on kõige täiuslikum. “Sada aastat tegutsenud Norra firma on väga suurte kogemustega praamiehitaja,” märkis laevakompanii omanik. Leedo ütles, et lepingut norralastega siiski veel sõlmitud ei ole ning lõplik otsus laevaehitaja valimisel sõltub hinna ja kvaliteedi suhtest.
Ligi 100 meetri pikkustel parvlaevadel on 140–160 autokohta ja nad võtavad peale umbes 600 reisijat. Laevadel on ka kauplused ja toitlustamine. Uued laevad tulevad kiiremad kui praegused. Hiiumaale ja tagasi mandrile sõidab uus laev kolme tunniga varasema nelja tunni asemel, Saaremaale ja tagasi saab 30–40 minutiga. Suurt ajakokkuhoidu näeb laevakompanii autode pealelaadimisel, mis hakkab toimuma kahest reast.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Läbirääkimisi laevaehitajaga võrdles Leedo rätsepalt ülikonna tellimisega. „Me teeme praegu rätsepa juures ülikonda, mis sobib meie figuuriga. Piltlikult öeldes on meie figuur natukene kõver, sest me ei ole standardliin. Hiiumaa liinil on kanalid, rasked jääolud, tormid ja tuuled ning neid tingimusi tuleb laevade tellimisel arvestada.”
Kõik kolm parvlaeva tulevad Leedo sõnul ühesugused, et neid saaks vajadusel üksteisega asendada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele