• OMX Baltic−0,05269,73
  • OMX Riga−1,66907,08
  • OMX Tallinn0,181 757,61
  • OMX Vilnius−0,13991,06
  • S&P 5000,285 631,22
  • DOW 300,5340 211,72
  • Nasdaq 0,418 472,57
  • FTSE 100−0,458 146,28
  • Nikkei 2250,241 275,08
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0096,45
  • OMX Baltic−0,05269,73
  • OMX Riga−1,66907,08
  • OMX Tallinn0,181 757,61
  • OMX Vilnius−0,13991,06
  • S&P 5000,285 631,22
  • DOW 300,5340 211,72
  • Nasdaq 0,418 472,57
  • FTSE 100−0,458 146,28
  • Nikkei 2250,241 275,08
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0096,45
  • 29.01.07, 00:00

Parteid matavad telesse kümneid miljoneid

Sellise summa saab, kui arvestada, et Keskerakond ning Isamaa ja Res Publica Liit kulutavad meediale vähemalt sama palju kui Reformierakond, Rahvaliit ja sotsiaaldemokraadid. Viimaste kulud telereklaamile kokku on 13 miljonit krooni.
Keskerakonna kampaania ametlik maksumus on 20,5 miljonit krooni. Konkurentide hinnangul pürib summa vähemalt 30 miljonini. Sel juhul kulutavad erakonnad tänavu valimistele eriti priiskavalt, üle saja miljoni krooni.
Laias laastus kolmandik suurerakondade eelarvest läheb telereklaamile.
Keskerakonna peasekretär Kadri Must ei soovinud erakonna rahaasjadest lähemalt rääkida. "Kahtlemata loeks kõik meie konkurendid rõõmu ja huviga sellist siseinfot, aga paraku anname selle võimaluse alles pärast valimisi, kui sendi täpsusega aruanded esitame," kinnitas Must.
Reformierakonna kampaaniajuht Arto Aas oli Keskerakonna salatsemisest üllatunud. "Me ei näe põhjust midagi varjata," sõnas ta.
Reformierakonna üle 20 miljoni kroonisest eelarvest kulub telereklaamile üle 6 miljoni krooni.
"Peame telereklaami üheks olulisemaks meediakanaliks, samas on see ka konkurentsitult kõige kallim, üksi teleklippide tootmine nõuab sadu tuhandeid kroone," ütles Aas.
Rahvaliidu kampaania 15 miljonist kroonist 6 kulub televisioonile. Rahvaliidu juht Villu Reiljan märkis, et usub plakatitest ja telereklaamist rohkem "talutaadiga kohtumisse". "Enne "märtsipommitamist" sõidan vähemalt 5000 kilomeetrit kuus, ja istungitevabal nädalal rohkemgi, 1500-2000 kilomeetrit nädalas," rääkis Reiljan, kes kõik kohtumised ja isegi inimeste telefoninumbrid meeles peab.
Rahvaliidu hinnangul peaks valimiskampaania maksma kuni 10 miljonit krooni. "Partei olemuse mõte ongi valimised - minu hinnangul lähevad kampaaniad järjest räpasemaks, kuid ka professionaalsemaks," lisas Reiljan.
Sotsiaaldemokraadid kulutavad 6 miljoni kroonisest eelarvest telemeediale miljoni.
Sarnaselt Keskerakonnaga ei soovinud Isamaa ja Res Publica Liit ning Eestimaa Rohelised kulude maksumust avalikustada.
Suurema koore 25-30 miljonilt kroonilt võtavad Kanal 2 ja TV3, kuid reklaam jookseb näiteks ka venekeelses Pervõi Baltiski Kanalis ja TV3+-is.
Kanal 2 juhi Urmas Oru sõnul toovad valimised laias laastus aasta esimestel kuudel tulule juurde viiendiku. "Konkreetseid numbreid ei oska veel ütelda. Sageli otsustavad erakonnad viimasel hetkel, kas tahavad reklaami juurde panna ja muuta. Samuti hirmutab valimiskampaaniate maht tavaklienti."
30 miljoni kroonist reklaamiraha nimetas Oru "kosmiliseks summaks". "Ei tea veel, millega Rahvaliit üllatab, kuid praegu tundub küll, et 25 miljonit on reaalsem," hindas ta.
Autor: Airi Ilisson

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.07.24, 11:20
Põlvkondade vahetust tuleks hakata varakult planeerima
Kui oled midagi suure hoole ja armastusega üles ehitanud, on loomulik, et soovid tagada ka selle püsimise. Olgu tegemist ettevõtte või perekonna varade edasiandmise planeerimisega, siis LHV privaatpanganduses ollakse oma klientidele toeks, et korraldada põlvkonnavahetus sujuvalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele