"Mul on hea meel, et BLRT osutus valituks ning loodan, et see on paljude uute projektide algus," ütles OÜ BLRT Laevaehitus juhatuse esimees Aleksander Kustov. BLRT kasuks tehti otsus eelmise aasta novembris ja möödunud nädalal kirjutati lepingule alla.
"Konkursist võttis osa mitu Läänemere-äärset laevatehast, kuid BLRT hinna ja kvaliteedi suhe osutus meile kõige sobivamaks," ütles Ahvenamaad esindav projektidirektor Göran Holmberg. Tema sõnul polnud BLRT puhul tegu kõige odavama pakkumisega "Sellistes küsimustes ei saa hind kunagi olla kõige tähtsam. Olulisemaks tuleb pidada siiski kvaliteeti ja kogemusi," rääkis ta.
Ehitusse kaasatud Soome projekteerimisfirma ILS peadirektori Jyrki Lehtoneni sõnul on tegu nende suurima projektiga. "Praam peab olema kiire ja võimeline jääd lõhkuma," ütles ta. Lehtoneni sõnul ongi Ahvenmaal jää üks suuremaid probleeme "Kuna Ahvenmaal on laevaliiklus väga oluline, siis peavad praamid sõitma ka talvisel ajal, mil saartevaheline vesi tugevasti jäätub," rääkis ta.
"Loodetavasti aitab uus praam kiirendada laevaliiklust ka suvisel ajal, mis turistide arv on kõige suurem," lisas Holmberg.
Uus praam läheb maksma ligi 200 mln krooni ja peab valmima 2008. aasta novembris. Praamile mahub 250 reisijat.