• OMX Baltic−0,54%297,92
  • OMX Riga0,09%866,54
  • OMX Tallinn−0,1%1 958,11
  • OMX Vilnius−0,28%1 167,49
  • S&P 5000,58%5 560,83
  • DOW 300,75%40 527,62
  • Nasdaq 0,55%17 461,32
  • FTSE 1000,06%8 468,76
  • Nikkei 2250,57%36 045,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,93
  • OMX Baltic−0,54%297,92
  • OMX Riga0,09%866,54
  • OMX Tallinn−0,1%1 958,11
  • OMX Vilnius−0,28%1 167,49
  • S&P 5000,58%5 560,83
  • DOW 300,75%40 527,62
  • Nasdaq 0,55%17 461,32
  • FTSE 1000,06%8 468,76
  • Nikkei 2250,57%36 045,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,93
  • 05.04.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti ja Soome romud lahingus

Efektne autode lammutamine kisub kaasa elama ning lahutab meelt.
"Kahe riigi vaheline jõukatsumine romurallis saab teoks esimest korda," märgib ürituse korraldaja Arvo Vardja, kes on romurallihuviliste hulgas tuntud ka Surma nime all.
Saku Suurhalli sisetingimustes lähevad omavahel kokku Eesti ja Soome parimad romutajad, kummastki riigist 12 meeskonda.
Selles, et võistlus toimub sisetingimustes, näeb Vardja ainult head. Pealtvaataja võidab kindlasti mugavuses.
"On suur vahe, kas oled kusagil vihmade meelevallas väljas või istud hallis sees ja jood õlut," võrdleb Vardja.
Sisehallivõistlusel on tavapärasega võrreldes veel muidki erinevusi, kuid Vardja arvates ralli vaatemängulisus seepärast ei vähene.
"Autosid ei tohi põlema panna ning naelkummidega ei tohi areeni äestada, samuti on bensiinikogus piiratud," loetleb Vardja kitsendusi, kuid ütleb, et need pisikesed miinused kompenseerib eelvoorude süsteem, mida vabas õhus tavaliselt ei rakendata.
"Muidu on nii, et kõik romud aetakse korraga platsile ja siis nad tambivad üksteist niikaua, kuni kustuvad. Suurhallis lähevad võistlejad vastamisi kaheksakaupa, kelle hulgast valitakse kohtunike kolleegiumi otsusel edasipääsejad," selgitab Vardja. Kuna järgmisse vooru pääsevad ainult kõige aktiivsemad romutajad, pole osalejatel mahti aega raisata. "Nii kui on start, nii läheb kohe ilgeks lahinguks lahti," ütleb Vardja.
Romuralli võistlusel osalevad kangemad Eesti ja Soome huvilised. "Need on tavalised inimesed," selgitab Vardja. "Nende hulgas on direktoreid, on autoremontijaid. Ei saa öelda, et kõik osalejad ja fännid on ühtemoodi kiiksuga." Vardja usub, et romuralliga tegeledes elavad inimesed oma sisemisi pingeid välja. "See on lahe!" ütleb Vardja. "Kes on korra õige tunde kätte saanud, see tahab edasi sõita."
Regulaarselt toimub Eestis kolm suuremat romurallivõistlust: Rakveres, Antslas ja Tallinnas. Saku Suurhalli sõidule, mis sel aastal toimub kolmandat korda, pääsevad osalema parimad sõitjad, kel juba varasemast mõni võit ette näidata.
Võitmise eelduseks peab Vardja kogemusi. "Juhist sõltub palju ja auto peab ka enam-vähem hea olema. Suuremad võiduvõimalused on juhil, kes on õppinud, kuidas teisi autosid rammida ning enda autot hoida."
Autodest on platsile oodata spetsiaalselt ette valmistatud vanu Vene masinaid, enamalt jaolt Ladasid. Volgade ning Pobedadega seekord võistlema ei lubata.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele