Majandusminister Juhan Parts tuli uuele
ringile reklaamiseaduse eelnõuga, mis lubab kommertskanalitel paisata
alkoholireklaame eetrisse alates kella üheksast õhtul.
Talvel seiskas eelmine majandusminister Edgar Savisaar aastaid ettevalmistatud eelnõu just põhjusel, et riigikogu eelmise koosseisu majanduskomisjon hääletas sinna sisse "kella üheksa reegli" ehk lubas alates sellest kellast teleris alkoholi reklaamida, kirjutas Postimees.
2005. aastal ministriks saades tõi Savisaar täpselt sama eelnõu parlamendi ette sättega, mis nihutas alkoholireklaamide näitamisaja televiisoris kella 22-le. Algselt kuulus tema taotlusele ka eelmise valitsuse toetus.
Mõlema poliitiku ettepanekud muudaksid kaua kehtinud reegleid, mis lubavad õlut, siidrit ja muid lahjasid jooke reklaamida juba kella 20st ning kangeid napse kella 21st.
Riigikogu asub täna arutama opositsioonis oleva Keskerakonna esitatud seaduseparandust, mis keelab igasuguse alkoholi reklaamimise televisioonis ja raadios, samuti alkoholi välireklaamid. Keskerakondlaste teine eelnõu üritab seadustada üleriigilist öist alkoholikeeldu.
Majandusministeerium tunnistab pisut muudetud reklaamiseaduse eelnõu seletuskirjas, et alkoholi liigtarvitamisega seotud probleemid on ühiskonnas üha teravamalt üles kerkinud, milles on oma osa ka reklaamidel.