Sügis on toonud kasutatud autode turule laia valiku. Autoturg väljendab meie eelistusi ja võimalusi, läbides koos riigi ja elanikkonna rikkuse kasvuga ka oma muutused. Igamehe auto tiitlit on aastate jooksul vahetatud pidevalt.
Viimaks on saabunud olukord, kus kasutatud autode turu on vallutanud rahvaautod - Volkswageni toodang. Loomulikult on need Passati ja Golfi erinevad mudelid erinevatest aastatest.
Rahvaauto edumaa on pisike järgmiste võrdsete ees - BMW ja Audi. Võib lisada, et eestimaalaste maitse on hea, aga ka kallis, sest järgneb Mercedes, alles seejärel Ford ning sellest tahapoole jääb Opel. Edasi leiab autoturult muu 82 margi sõidukeid.
Selline järjestus on kindel märk, et kasutatud autode ostu ainuke argument pole hind, ka kõik muu sinna juurde kuuluv saab aina suurema tähtsuse.
Peale autode enda konstruktsiooni ja hea remonditavuse mängib järjest enam rolli ka ostu sooritamise mugavus, lihtne liisimine, hea hinnaga kasko.
Muidugi kummitab iga kasutatud auto ostu puhul soov hobuse suhu vaadata, sest ost kätkeb tehnilist riski. On võimalik, et hiljem hakkab tasapisi selguma kalleid vigu ja me saame teada miks just see auto teistest samasugustest oli paari tuhande võrra odavam.
Sügiskuud kolmandas kvartalis toovad kaasa autode hinna languse. Suve lõpus on ostjate huvi olnud mõnda aega mujal ning samas on lähenemas aeg, kus autod veelgi odavamaks lähevad - talvekuud. Langevad hinnad peaksid peibutama rohkem ostjaid autosid vaatama.
Üks asi on sesoonne hinnakiri, mida mõjutavad hooaeg ja ka auto pidev vananemine, kuni saab täis tema üks vanuse aasta ja ta avalikult odavamaks tunnistatakse. Teine aspekt on selles, et sügisene langus maskeerib kasutatud autode turul valitsevat üldisemat hinna tõusutrendi.
Kasutatud autode hinnad tõusevad tasapisi eelmise aasta lõpust alates. Sel aastal on keskmine hinnatõus ulatunud 10 protsendini, mida ei ole murdnud ka selle sügise sesoonne hinnalangus.
Aastavahetus põhjustab kasutatud autode hindades ebaloogilisusi, sest vanuseaastast johtuv hinnalangus jõuab kohale hilinemisega.
Uue aasta esimese kvartali lõpuks on teada, mis hindadega me autosid ostame.
Autor: Rein Reinpõld