Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa Liit kasvatas transpordikulusid

    Uuringus paluti hinnata logistiliste kulude muutumist alates Eesti astumisest ELi. Ligikaudu 60% vastanud tootjate ja kaubandusfirmade arvates on kasvanud transpordikulud. Samal ajal on ca 20% vastanute hinnangul transpordikulud hoopis vähenenud.
    Silmatorkavalt erinevalt hindavad tootjad ja kaubandusfirmad laokulude muutust - peaaegu 60% tootjate arvates ei ole laokulud aastast 2004 muutunud, vaid 35% arvates on need kasvanud. Samas 55% kaubandusfirmade hinnangul laokulud kasvasid. Stabiilseks pidas neid ca 40% vastanuist.
    Liitumine ELiga ja sellest tulenev kaupade kiirenenud liikumine pole toonud märkimisväärset säilituskulude ehk varudega seotud kulude vähenemist. Vaid 17% tootjate ja 10% kaupmeeste hinnangul on säilituskulud vähenenud. Ligikaudu 45% tootjate ja kaupmeeste hinnangul on säilituskulud hoopis kasvanud.
    Uuringus osalenuil paluti prognoosida logistiliste kulude edasisi muutusi 2010. aastani. 80% vastanud tootmis- ja kaubandusfirmadest eeldas edasist transpordikulude kasvu.
    Muude logistiliste kulude kasvu osas ootab 60-80% vastanuist samuti kasvu. Sealjuures on kaupmehed tootjatega võrreldes pessimistlikumad.
    Ca 80% kaubandusfirmadest on valmis laokulude kasvuks (tootjaist ca 60%), ligikaudu 70% prognoosib säilituskulude kasvu (60% tootjaist). Edasist säilituskulude vähenemist lootis vaid 10% kaupmeestest ja 17% tootjaist.
    Muude regioonidega võrreldes torkavad Eesti firmad silma suhteliselt madala perfektsete tellimuste osakaalu ja lühikeste klienditellimuse täitmise tsüklitega.
    Eesti tootmisfirmade lõpptoodete varu piisavus on vaadeldavate regioonide keskmisest märkimisväärselt madalam. Samaaegsete keskmisest kõrgemate säilituskulude juures viitab see Eesti tootjate väiksusele ja konkreetsete tellimuste alusel tootmise (allhanke) suurele osakaalule.
    Eesti firmad paistavad silma efektiivse käibekapitali kasutusega - keskmiselt laekub Eesti tootjale kliendi makse 2,5 päeva ja kaubandusfirmale 13 päeva varem, kui toimub maksmine tarnija(te)le.
    Autor: Ain Kiisler
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.