Trükkalite TOPi võitja, AS Printall turge
tähtsuse järjekorda seadnud ei ole. Küll näeb ettevõte kasvuvõimalust enim
Venemaal.
Ekspressi Gruppi kuulub AS Printall ühte turgu teisele ei eelista. Firma tahab olla tegijate hulgas nii Baltikumis, Põhja-Euroopas kui ka Venemaal. Kasvupotentsiaalilt võib kõige ahvatlevamaks ilmselt pidada Venemaa turgu, kuid seal mängib suurt rolli poliitika ning tehakse eestlaste elu võimalikult keeruliseks. „Me ei prioritiseeri turge. Turgude vallutamine nõuab uusi võimsusi ehk masinaid, kui need on soetatud tekib võimalus suurendada teistes riikides toodete mahtusid,“ kommenteeris Printalli tegevjuht Andrus Takkin. Hetkel liigub 45% Printalli toodangust piiri taha, lisaks eelpool mainitud turgudele on ekspordi sihtriikideks veel Soome, Rootsi.
Trükkalite topis teise koha saavutanud Digit Reklaam OÜ leib on kodumaised kliendid ning singiks leival välismaised kliendid. 2005. aastal alustatud välisklientide otsimine on kandnud vilja, mis ettevõtte edetabelis nii kõrgele kohale tõstsid.
Samal ajal kui räägitakse negatiivsetest arengutest trükitööstuses, investeerib edetabeli kolmas Kroonpress sadu miljoneid kroone uude trükitehnikasse. Kuna uued masinad tõstavad oluliselt töö efektiivsust, ei muretse Kroonpress riskide ega konkurentsivõime pärast.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Trükitööstusettevõtete TOP ilmus Äripäeva erilehes 6. detsembril.