Eesti parima rallipaari tiitli aastatel
2006-2007 saanud Urmo Aava ja Kuldar Sikk allkirjastasid Citro?n Sport
Technologies tehasemeeskonnaga lepingu. Eestlased maksavad rallikarusellil
osalemise eest umbes 30 miljonit krooni.?
Aava mänedžeri Marek Mägara sõnul maksavad nad umbes 30 miljonit krooni, et Citro?ni tiimis sõita. „Tulenevalt lepingust ei saa öelda, kui suur summa see on kuid see on umbes 30 miljoni krooni kandis. Selle raha on 100protsendiliselt kokku pannud Eesti sponsorid,“ selgitas ta.
Mägara sõnul võib Aava loota, et varsti makstakse talle juba palka ralliauto tüürimise eest, kuid see ei juhtu enne 2010-2011. aastat.
„Pidasime läbirääkimisi nii Fordi, Subaru kui ka Suzuki tiimiga. Citro?n pakkus parima hinna kvaliteedi suhte, teistel kas oli vähem rallisid, kallim hind või vähem testikilomeetreid,“ ütles mänedžer ja lisas, et ei kahelnud kunagi selles, et leping sõlmitakse.
Lepingu kohaselt osalevad eestlased Citro?n C4 WRC võistlusautol käesoleval hooajal kümnel autoralli MM-võistluste etapil ning suvel toimuval Lõuna-Eesti rallil. Lisaks võimaldab Citro?ni meeskond hulgaliselt testikilomeetreid. Autoralli MM-võistlustel 2003-2007. aastani Super1600 võistlusautol osalenud Aava-Sikk tegid eelmisel hooajal suure sammu edasi oma sportlaskarjääris, kui osalesid esmakordselt koos kolmel etapil WRC võistlusmasinal ja kogusid hooaja kokkuvõttes kolm punkti. Maailma tippklassis oleval Citro?n C4 WRC võistlusautol loodavad eestlased kasvatada oma kiirust veelgi ning hooaja peamiseks eesmärgiks on võetud edukas rallide lõpetamine ning sarja tipp-pilootidele võimalikult väike ajaline kaotus.
„Meil on väga hea meel, et Urmo Aava valik langes Citro?n C4 WRC võistlusauto kasuks,“ sõnas Benoit Nogier, kes on Citro?n Sport Technologies vastutav esindaja. "Pakume Urmo Aavale ja Kuldar Sikule samasuguse profesionaalse teenuse, mida saavad ka teised tiimi liikmed Loeb ja Sordo. Loodame, et see on pikaajalise koostöö algus, mida kroonivad kõiki rõõmustavad tulemused,“ lisas ta.
„Tänu Eesti edukate ettevõtete toele on meil võimalus jätkata oma võistluskarjääri autoralli MM-võistluste põhisarjas. Pidasime pikalt meeskondadega läbirääkimisi ja usume täna, et 2008. aastaks sõlmitud leping Citro?n Sport Technologies meeskonnaga, kes annab meie käsutusse tippklassi Citro?n C4 RC
võistlusauto, saab olema edukas ning annab võimaluse pikaajaliseks koostööks. Heaks märgiks sellele on juba esmaspäeval algav Monte-Carlo ralli rajalegendi kirjutamine, kus me küll käesoleval aastal ei stardi, ent saame võimalusi teha ettevalmistusi 2010 toimuvaks MM-etapiks. Kõik see saab võimalikuks Citro?ni meeskonna toel. Hooaja avastardi teeme uuel võistlusautol juba veebruari alguses toimuval Rootsi rallil. Suvel on kõigil fännidel võimalus meid ja Citro?n Sport Technologies meeskonda näha Lõuna-Eesti rallil,“ sõnas rallisõitja Urmo Aava.
Seotud lood
Urmo Aava ja Kuldar Sikk on sõlminud
lepingu sellesama Citro?ni rallimeeskonnaga, mille alla on registreeritud nii
neljakordne maailmameister prantslane Sebastien Loeb kui ka teine ekipaaž, mille
piloodiks on hispaanlane Daniel Sordo.?
Möödunud sügisel ajakirjanduse veergudele
jõudnud idee autoralli MMil osalevast Eesti tiimist sai esialgse kuju – kolme
MM-sarjas sõitva Eesti rallipaari autodel ilutseb ühtne sümboolika.
Nõudlus kulla järele tõusis mullu uue rekordini, millele aitasid kaasa nii keskpankade kullaostud kui ka investeerimisnõudluse kasv, selgub Maailma Kullanõukogu värskest raportist.