Sirje Rank • 5. veebruar 2008 • 2 min
Jaga lugu:

Microsoft sõdib reklaamituru pärast

Kolme aasta perspektiivis võib globaalse internetireklaamituru käive praeguselt 42 miljardilt dollarilt kahekordistuda, prognoosib Microsoft, mis läinud nädala lõpus tegi vaenuliku ülevõtupakkumise internetiportaalifirmana tuntuks saanud Yahoo!-le.

Microsoft tahab kahe firma omal käel arendatud internetireklaamisüsteemid liita, tõhusamalt tööle panna ning Google'i edumaad vähendada. Tõusta tugevaks teiseks ning muud konkurendid eemale tõrjuda.

Selles valguses on Yahoo! eest pakutud 44,6 miljardit dollarit (471,4 miljardit krooni) seda väärt. Esimest korda firma ajaloos on Microsoft valmis isegi laenu võtma, et tehingut rahastada.

Eriti tugevaks läks Google'i liidripositsioon pärast seda, kui USA konkurentsiametnikud kiitsid Microsofti vastukampaaniast hoolimata mullu heaks internetireklaamifirma DoubleClick ülevõtmise. 2007. aasta keskpaigas teenis Google reklaamitulu rohkem kui Yahoo!, Microsoft ning AOL kolme peale kokku.

USAs tehakse internetipäringutest praegu ligi 60% Google'i otsingusüsteemis, Microsoft on kauge kolmas. Otsisisõnapõhiste reklaamide turg on samal ajal üks kiireima kasvuga turusegmente ning Microsoft ei taha riskida marginaalseks tegijaks jäämisega. Yahoo!-ga koos on väljavaade jõuda üle maailma 600 miljoni kasutajani.

Google ei jäänud Microsofti rünnaku peale passiivseks pealtvaatajaks. Nädalavahetusel kirjutas juhtkonda kuuluv David Drummond Google'i blogis, et liit Yahoo!-ga riskib Microsofti monopoolsed äritavad tuua internetikeskkonda. Ühtlasi viitab Google Yahoo! ja Microsofti väga tugevale positsioonile internetipõhise e-posti ja vahetu sõnumside turul.

Google'i tegevjuht Eric Schmidt helistas samal ajal Yahoo! juhile Jerry Yangile, et Microsofti tõrjumiseks üles soojendada mullu katki jäänud koostöökõnelused. Citigroupi analüütikute arvates suudaks Google'i tõhusam süsteem Yahoo! tulusid 25% kasvatada, kui Yahoo! oma otsisõnareklaamiäri rivaali juhtida annaks.

Microsoft omakorda käis Google'i vastu välja konkurentsikaardi. "Praegu domineerib (internetireklaami) turul järjest enam üks firma, mis kindlustab ülevõtmistega oma positsiooni. Ühiselt suudaksid Microsoft ja Yahoo! pakkuda klientidele ja reklaamiandjatele alternatiivi," pareeris Microsofti tegevjuht Steve Ballmer.

Google'i käes on praegu 75% otsisõnareklaamide turust.

"Ükski alternatiivne stsenaarium ei näi tegelikult konkurentsi lisavat ning see on sõnum, mida kavatseme ka konkurentsiametnikele edastada," ütles Ballmer.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt