Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nigel konkurents lööb eestlaste jaoks hinnad üles

    Euroopa juhtiv mööbli jaemüüja on IKEA ja ettevõte tekitab tarbijahinnasurve. Eestis IKEA puudub.
    Euroopa juhtiv rõiva jaemüüja on H&M ja ettevõte tekitab tarbijahinnasurve. Eestis H&M puudub.
    Euroopa juhtiv toiduainete jaemüüja on Lidl ja ettevõte tekitab tarbijahinnasurve. Eestis Lidl puudub.
    Euroopa juhtiv lennufirma on Ryanair ja ettevõte tekitab tarbijahinnasurve. Eestis Ryanair puudub.
    Loetletud ettevõtted on olemas näiteks Soomes, Rootsis, Saksamaal ja Poolas.
    Toodud näited on oma loomu poolest väga erinevad, nende võrdlemisel poleks mõtet. Tagajärg ent on sama - Eesti tarbijahinnad oleksid arvatavasti madalamad, kui nimetatud ettevõtted oleksid Eestis olemas. Praegused Eestit koormavad konkurendid on kahtlemata suurepärased ettevõtted, kui aga Euroopa juhtivad ettevõtted kohalikust mängust osa ei võta, siis konkurents kannatab.
    Jaemüüjate Eestisse meelitamise võtmeküsimus on ilmselgelt asjaolu, kas nad võtaksid Eestit uue turuna või osana suuremast Euroopa turust. Kui esimene variant on õige, siis paljud siia ei tule, sest turg on liiga väike; kui teine, siis on Eestisse tulemine asjade loogiline jätk.
    Eelöeldu tõttu peavad Balti riigid hoiduma sellest, et neid võidakse vaadelda kui kolme uut ja väikest turgu. Nad peaksid end katsuma müüa kui turgu, mis on suurema Euroopa turu üha laienev osa, vastasel korral võib juhtuda, et geograafilisest asendist johtuv vähene konkurents jääbki püsima.
    On kerge mõista, et eksportivat tööstust tuleb soodustada, aga sama tähtis on turusisese konkurentsi stimuleerimine. Puuduliku konkurentsi nn heaolukulu on kõrge ja selle maksavad kinni elanikud.
    Õnneks arvan ma, et optimismiks on küllaldaselt põhjust. Poliitilisest seisukohast vaadates on Eesti üks Euroopa kõige vähem piiratud riike, majandus on avatud ja paindlik. Poliitikud kulgevad enam-vähem ühes suunas. Nii mõneski sektoris on konkurents tugev. Siiski võib osutuda raskeks veenda välisettevõtet selles, et riigi väiksus ei tingi turule tulemisel liigset kulu ja et kroon ei tähenda valuutariski ning et keelenõuded ei too lisakulutusi jne. Normatiivid peaksid olema võimalikult Euroopa normatiivide lähedased ja seda seda tuleb võimalikele investoritele ka selgesti selgitada.
    Turumajanduse põhiolemus on konkurents. Kui konkurents õilmitseb, siis maksumaksja ja tarbija vaid võidab sellest. Käsumajanduses näeme vastupidist, seal ettevõtted kardavad konkurentsi ja ka ametivõim ei ole konkurentsi soodustamisest huvitatud.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.