Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kas Selver võtab lennujaama üle?
Aastal 2000 oli mul tükk tegemist, et jõuda Saksamaale Hannoveri Expole Eesti uhket porganditega paviljoni vaatama. Kõigepealt lendasin Tallinnast Helsingisse, sealt Kopenhaagenisse ja sealt Hannoveri. Hommikul hakkasin minema ja õhtuks olin kohal. Paar aastat tagasi jõudsin sama ajaga Helsingist Tokyosse.
Miks nii palju sekeldamist jõudmisega ühte linna Saksamaal, mis on ju ometi siinsamas? Sest tol ajal palju otsemalt sinnakanti ei saanud.
Vahepeal olukord paranes, otselennuga sai Tallinnast juba päris normaalse sagedusega päris paljudesse kohtadesse üle Euroopa. Ja mis seal salata, vähemalt minul oli ikka tükk aega kuidagi turvalisem ja mõnusam sõita just Estonian Airiga. Nemad maandusid kenasti pehmelt üle Ülemiste järve ja vastikut U-pööret lennuvälja kohal pidid sagedamini tegema teiste firmade lennukid. Vähemalt nii tundus. Samuti tundus, et Eestist saab tõeline arenenud riik koos korraliku lennuvälja ja tiheda lennuühendusega vähemalt üle Euroopa.
Nüüd on unistus pehmest maandumisest kadunud nii Eesti riigi kui ka Estonian Airi jaoks. Sinivalged Boeingud jätavad Eesti õhuga hüvasti ja karta on, et kaugel pole aeg, kui jätame hüvasti ka Estonian Airiga.
Raskused lennufirmades pole muidugi üllatavad, kütuse hinnatõus pigistab kõiki. Nii on viimasel ajal teatanud mitu lennufirmat mõne Tallinnast lähtuva liini lõpetamisest. Teateid uute tegijate kohta pole aga tükk aega laekunud.
Samal ajal on Tallinna lennujaam õide puhkenud. Üle miljardi krooni maksnud juurdeehitus särab tuledes, siin on ruumi ja õhku. Küll oleks tore astuda siit lennukisse ja sõita kas või Rooma. Või Lissaboni. Või New Yorki. Ent sinna pileti otsimiseks ei lähe ma Tallinna lennujaama või Estonian Airi lehele. Ei, need on finnair.fi või airbaltic.com.
Tallinna lennujaam on muutunud kohaks, kust saab lennata pärislennujaamadesse. Nagu kusagilt nurgatagusest külast saab kaks korda nädalas bussiga suurde linna. Turistid oleme kalli õlle ja ülbete teenindajatega juba niikuinii ära hirmutanud, kehv lennuühendus olukorda ei paranda. Ja arvestades maailmas toimuvat, pole näha ka tšarterlendude plahvatuslikku kasvu.
Kui lennuühenduste üle otsustajad pidevast kriitikast hoolimata midagi ette ei võta siia uute lennufirmade meelitamiseks ja vanade eluspüsimiseks, tasub vähemalt mõelda, mida võtta ette lennujaama kalli laiendusega. Selver teatas eile laienemisplaanidest, äkki rentida see talle välja?