Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas Selver võtab lennujaama üle?

    Aastal 2000 oli mul tükk tegemist, et jõuda Saksamaale Hannoveri Expole Eesti uhket porganditega paviljoni vaatama. Kõigepealt lendasin Tallinnast Helsingisse, sealt Kopenhaagenisse ja sealt Hannoveri. Hommikul hakkasin minema ja õhtuks olin kohal. Paar aastat tagasi jõudsin sama ajaga Helsingist Tokyosse.
    Miks nii palju sekeldamist jõudmisega ühte linna Saksamaal, mis on ju ometi siinsamas? Sest tol ajal palju otsemalt sinnakanti ei saanud.
    Vahepeal olukord paranes, otselennuga sai Tallinnast juba päris normaalse sagedusega päris paljudesse kohtadesse üle Euroopa. Ja mis seal salata, vähemalt minul oli ikka tükk aega kuidagi turvalisem ja mõnusam sõita just Estonian Airiga. Nemad maandusid kenasti pehmelt üle Ülemiste järve ja vastikut U-pööret lennuvälja kohal pidid sagedamini tegema teiste firmade lennukid. Vähemalt nii tundus. Samuti tundus, et Eestist saab tõeline arenenud riik koos korraliku lennuvälja ja tiheda lennuühendusega vähemalt üle Euroopa.
    Nüüd on unistus pehmest maandumisest kadunud nii Eesti riigi kui ka Estonian Airi jaoks. Sinivalged Boeingud jätavad Eesti õhuga hüvasti ja karta on, et kaugel pole aeg, kui jätame hüvasti ka Estonian Airiga.
    Raskused lennufirmades pole muidugi üllatavad, kütuse hinnatõus pigistab kõiki. Nii on viimasel ajal teatanud mitu lennufirmat mõne Tallinnast lähtuva liini lõpetamisest. Teateid uute tegijate kohta pole aga tükk aega laekunud.
    Samal ajal on Tallinna lennujaam õide puhkenud. Üle miljardi krooni maksnud juurdeehitus särab tuledes, siin on ruumi ja õhku. Küll oleks tore astuda siit lennukisse ja sõita kas või Rooma. Või Lissaboni. Või New Yorki. Ent sinna pileti otsimiseks ei lähe ma Tallinna lennujaama või Estonian Airi lehele. Ei, need on finnair.fi või airbaltic.com.
    Tallinna lennujaam on muutunud kohaks, kust saab lennata pärislennujaamadesse. Nagu kusagilt nurgatagusest külast saab kaks korda nädalas bussiga suurde linna. Turistid oleme kalli õlle ja ülbete teenindajatega juba niikuinii ära hirmutanud, kehv lennuühendus olukorda ei paranda. Ja arvestades maailmas toimuvat, pole näha ka tšarterlendude plahvatuslikku kasvu.
    Kui lennuühenduste üle otsustajad pidevast kriitikast hoolimata midagi ette ei võta siia uute lennufirmade meelitamiseks ja vanade eluspüsimiseks, tasub vähemalt mõelda, mida võtta ette lennujaama kalli laiendusega. Selver teatas eile laienemisplaanidest, äkki rentida see talle välja?
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Uuringud näitavad, et rämpstoit võib ajule kahjulikult mõjuda
Tartu ülikooli teadlaste hiirte peal tehtav uurimistöö näitab, et isegi lühiajaline kokkupuude rämpstoiduga muudab vere-ajubarjääri lekkivamaks ning võib mõjuda halvasti aju tervisele.
Tartu ülikooli teadlaste hiirte peal tehtav uurimistöö näitab, et isegi lühiajaline kokkupuude rämpstoiduga muudab vere-ajubarjääri lekkivamaks ning võib mõjuda halvasti aju tervisele.
Suur ärikinnisvara ülevaade: büroopinnad löögi all, ladude äri jätkab buumimist
Ärikinnisvara tehingute arv püsib kängus, omanikud on üürnike nimel nõus kasvõi nahast välja pugema. Aga ka hiigelallahindlused ei pruugi klienti tuua ning osad pinnad ähvardavad tühjaks jäädagi.
Ärikinnisvara tehingute arv püsib kängus, omanikud on üürnike nimel nõus kasvõi nahast välja pugema. Aga ka hiigelallahindlused ei pruugi klienti tuua ning osad pinnad ähvardavad tühjaks jäädagi.