• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,56%6 637,19
  • DOW 300,41%46 206,36
  • Nasdaq 1,01%22 487,22
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,16
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,56%6 637,19
  • DOW 300,41%46 206,36
  • Nasdaq 1,01%22 487,22
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,16
  • 19.01.09, 18:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SASi arm hoiab Estonian Airi õhus

SAS on viimasel ajal mitu korda andnud Estonian Airile lühiajalist laenu, et ettevõte saaks töötajatele palka maksta, kütust osta ja lennukeid hooldada. SASi laenuabita oleks Eesti rahvuslik lennukompanii juba pankrotis.
SAS, kel on Estonian Airis 49%-line osalus, on firmale korduvalt lühiajalisi, igakuiseid eurolaene andnud. Ühekordsed rahasüstid on küündinud paari miljoni euroni. Lähiajal laekub SASist järjekordne laenuraha, ligikaudu kaks miljonit eurot, kirjeldab majandusministeeriumi kantsler Marika Priske rahvusliku lennukompanii tänast argipäeva.
Põhjus, miks Estonian Air emafirmalt tuge peab otsima, peitub käibevahendite nappuses. Nimelt kulusid need suuresti kolme tuttuue Bombardieri esimeseks sissemakseks, mistõttu tekkiski vajadus täiendava käiberaha järele.
Praegu on Estonian Airi juhatuse ja nõukogu peamine ülesanne hoida ettevõte elus ja tegeleda igapäevaste probleemidega. Lennufirma juhtkond loodab, et kevadel, uute lennukite tulekuga pöördub igakuine rahavoog positiivseks ja firma suudab tegutseda ka SASi rahaabita.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Estonian Airi viimase aja käekäigust loe lähemalt homsest Äripäevast!

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele