• OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,07%6 610,82
  • DOW 30−0,23%45 778,88
  • Nasdaq 0,01%22 350,03
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,71
  • OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,07%6 610,82
  • DOW 30−0,23%45 778,88
  • Nasdaq 0,01%22 350,03
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,71
  • 03.02.09, 09:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SAS on sunnitud omanikelt raha juurde küsima

Täna väga halvad majandustulemused avalikustanud Skandinaavia lennukompanii SAS palub omanikelt juurde 6 miljardit Rootsi krooni.
SASi teatel on Norra, Rootsi ja Taani riik ning suurim erainvestor Wallenbergstiftelserna teatanud, et toetavad emissiooni. Kokku kuulub neile neljale investorile 57,6% aktsiatest. Pankadest on JP Morgan, Nordea ja SEB teatanud, et on valmis teatud tingimustel ülejäänud emissiooni garanteerima.
Rootsi riigile tähendab see 1,28 miljardi Rootsi krooni suurust rahasüsti raskustes lennufirmasse. Täna hommikul avaldatud pressiteates teatas Rootsi majandusminister Maud Olofsson, et Rootsi riik täidab oma omanikukohust ja osaleb emissioonis.
Emissiooni peab kinnitama aktsionäride erakorraline koosolek 13. märtsi. See parandaks oluliselt SASi finantsnäitajaid – netovõlg väheneks 23 miljardilt Rootsi kroonilt 17 miljardile Rootsi kroonile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

SAS käivitab uue strateegia Core SAS, mille eesmärgiks on lennukompanii uuesti tulutoovaks muuta. Muuhulgas näeb programm ette keskendumise Põhjala turule ja ärireisijatele. Lennufirmad, mis sellest turust väljapoole jäävad, müüakse ära.
Restruktureerimise tulemusena kaob kontsernis 8600 töökohta ning 14 lennukit võetakse käigust maha.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele