• OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2250,72%43 688,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2250,72%43 688,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • 04.03.09, 16:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Novgorodi väetisetootja Akron veab väetist taas Eesti kaudu

Pärast üheksakuulist vaheaega jõudis Muuga sadamasse esimene koorem Akroni väetistega, samuti liikusid Novgorodist tulnud väetisekoormad ka Sillamäe sadamasse.
Sellele positiivsele faktile on mõningaid seletusi. Esimeseks see, et Venemaa tühistas 1. veebruariks eelmise aasta aprillis kehtestatud väetise ekspordi maksud.
Teiseks lõppes tõenäoliselt Eesti suunaliste vagunite "defitsiit" ja raudtee "remont", millega Venemaa transiidi kidumist ametlikult põhjendas. Selle aasta jaanuaris palus Akron Venemaa tööstus- ja kaubandusministeeriumilt ettevõtte ja valdkonna toetamist vormis, et lubataks taastada väetisekoormate saatmine Eesti sadamatesse.
Kolmandaks lõpeb Sillamäe sadama vedelate väetiste terminali ehitus. Terminali võimsus suureneb 1,7 miljoni tonni võrra.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Neljandaks, eelmise aasta sügisel ostis Akron ASile Transiidikeskus kuulunud osa ASist DBT.
DBT AS juhatuse esimees Vladimir Volohhonski keeldus väetiste transiidiäri olukorra kommenteerimisest ega öelnud, kuna lõpeb Sillamäe sadama terminali ehitus ning millal see terminal täie võimsusega tööle hakkab.
Samal ajal ei lähe kõigil transiidiäri paremuse suunas. Sillamäe sadama terminali Tank shy;chem AS juhatuse esimees Vjatšeslav Spirin rääkis näiteks, et olukord ei parane.
Sadamaoperaatorite Liidu tegevdirektor Ago Tiiman ütles, et rõõmustamiseks pole veel põhjust, need on esimesed väikesed sammud transiidi taastamiseks. Tema sõnul on olukord transiidiäris pingeline. ”Ärimehed ootavad hinge kinni hoides iga vagunit," märkis ta ja lisas, et mõlema poole poliitikud on viimase poole aasta jooksul suutnud teineteise süüdistamisest ja etteheidetest hoiduda.
2009. aastal ületab kaubavedu ehk eelmise aasta näitajaid, juhul muidugi, kui midagi erakorralist ei juhtu, avaldas Tiiman lootust.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 30 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele