Iseteenindus pakisaatmisel kogub tuure

10. november 2009, 08:36

Märtsis tuli SmartPOST turule pakiautomaadi
teenusega, internetipõhised iseteeninduskeskkonnad on avanud ka Eesti Post ja
DPD. Jõuluüllatuste tegemiseks sobivate pakisaatmismooduste valimiseks on aeg
käes.

"Jõuluperioodiks ootame ikka tavapärast mahtude tõusu, ehkki kehvemad ajad on saadetiste turgu mõjutanud, mahud on kukkunud ligi 35%," rääkis Eesti Post ASi logistikadivisjoni juht Ansi Arumeel. Äriklientidel, kes soovivad korraldada kingituste saatmist oma klientidele kampaania korras, soovitas Arumeel pöörduda postifirmasse novembris või detsembri alguses.

"Sageli soovivad ärikliendid oma kingituste edastamiseks erilahendusi, mida peab varakult ette planeerima. Loomulikult saab ka vahetult enne jõule saadetisi saata, kullerteenusega jõuab pakk Eesti piires kohale järgmiseks päevaks eeldusel, et tegemist ei ole riigipühaga," selgitas ta.

Eripakkumised Eesti Posti EPLIS-veebi kaudu
Suurema muudatusena äriklientidele toob Arumeel välja sel aastal käivitunud iseteeninduskeskkonna EPLIS Veeb ning sellega seotud eripakkumised, mis laienevad ka jõuluajale.

"Mugavat lahendust pakume postmüügiklientidele, kellele toimetame saadetised koju neile sobival ajal ja soodsamalt kui postkontorisse tellides," tutvustas Arumeel uusi võimalusi. Eraklientidele mõeldes on Eesti Post kolinud oma postkontoreid kaubanduskeskustesse, Tallinnas näiteks Kadaka Selverisse ning Kristiine ja Magistrali keskustesse.

"Ärikliendil, kes soovivad saata jõuluüllatuse oma kümnetele või sadadele klientidele, on praegu õige aeg võtta ühendust kullerfirmaga, et leppida kokku tingimustes ja leida optimaalne transpordipakend lennukatele kingiideedele," soovitas DPD Eesti ASi müügi - ja turundusjuht Janek Kivimurd.

Arvesse tuleks võtta sihtriigi kaugust, sest kui Eesti-siseselt toimetatakse pakid kohale ühe tööpäevaga, siis näiteks maismaa kullerteenusega pakki Inglismaale saates tuleb kohaletoimetamiseks planeerida üks nädal. Kohaletoimetamise aja määramisel tuleb arvesse võtta ka kullerfirmade pühadeaegset töögraafikut.

Internetis tellid, tasud ja jälgid paki liikumist
Kivimurd kinnitas, et kõigile äriklientidele laienevad neile kehtivad soodustused ka jõuluajal ning era- ja väikeäriklientidele on detsembriks rohkelt varuks üllatusi iseteeninduskeskkonnas www.pakivedu.ee.

Sügisest avatud internetipõhine tellimiskeskus on sobiv ka eraisikutele või väikese pakiveovajadusega firmadele, kuna on lepinguvaba ja soodne kullerpaki saatmiseks. Praegu pakub DPD kuni 31,5 kg paki saatmist kõikjale Eestis 69 krooni eest.

Uuendustest rääkides märkis Kivimurd, et kulleriteenuse kasutamine nii era- kui ka ärikliendile on mugavam ja kiirem kui eales varem. "Kulleri võib tellida, transpordi saatelehe vormistada, pakiveo eest tasuda ning paki liikumist jälgida internetis ja seda ühtviisi võrdselt paki saatmisel Tartust Pärnusse, Narvast Viljandisse või Tallinnast Berliini, Paidest Helsinkisse," sõnas ta.

Märtsist alates on turul SmartPOSTi teenus, mis võimaldab iseteeninduslikult pakke saata ja vastu võtta. SmartPOST OÜ nõukogu liikme Arno Küti sõnul on tegemist kogu maailmas täiesti uudse teenusega, Eesti on Saksamaa järel teine riik maailmas, kus sarnasel moel pakke saadetakse.

SmartPOST ärgitab konkurentsi pakiveo turul
Küti kinnitusel sobib lahendus ka äriklientidele, kes saadavad pakke just eraisikutele (B2C).

Eesti Posti monopol kullerteenuse turul on ajalugu.
Janek Kivimurd, DPD Eesti ASi müügi- ja turundusjuht Pakiautomaadi teenuse kasutajaks on liitunud üle 400 ärikliendi, kellest suur osa ongi internetipoed ja kataloogikaubamajad.

"Vastuvõtja saab paki kätte endale sobivas kaubanduskeskuses. Keskustes on pikk lahtiolekuaeg, puuduvad järjekorrad ning parkimisvõimalused on head. Pakume turul kõige soodsamat teenust ja ka kiiruse poolest on SmartPOST sageli konkurentides üle," loetles Kütt teenuse eeliseid.

DPD müügi- ja turundusjuht SmartPOSTis konkurenti ei näe. "Kui DPD on ennekõike keskendunud uksest ukseni kullerteenuse lahendusele, siis SmartPOST on pigem alternatiiv postkontorile," selgitas Kivimurd.

"Küll aga arvan, et nii DPD kui ka SmartPOSTi sisenemine pakiveo turule on mõjutanud turgu tervikuna ja sellest võidab ennekõike lõpptarbija. Eraisikule pakiveo teenus lõpuks areneb ja usun, et juba lähiaastate jooksul tõuseb ettevõttelt-eraisikule pakiveo lahendus täiesti uuele tasemele. Eesti Posti monopol kullerteenuse turul on ajalugu," lisas ta.

Kommentaar
Marika Raiski, Elisa Eesti ASi suhtekorraldusjuht

Jõulukingitusi teeb Elisa parimatele koostööpartneritele ka sel aastal. Võrreldes eelmise aastaga, on kingituste maht sama suur. Elisa töötajad viivad osa kinke kohale ka personaalselt.

Elisa kasutab pakkide ja kinkide kohaleviimiseks erinevate kullerfirmade teenuseid: ELS Kuller, TVC OÜ, DPD Eesti, Bring Express. Firmadest tõstaks kindlasti esile DPD Eestit, mis on väga kliendisõbralik ettevõte ning võimeline turumuutustega kiiresti kohanema. Firma suureks plussiks on väike vigade arv. Välja võib tuua ka näiteks mugavat veotellimise viisi. Klient saab mugavalt ja kiiresti tellida kullerteenuse interneti teel. Ka on DPD teenuste hinna ja kvaliteedi suhe väga hea.

TVC OÜ pakub Elisale ühtlasi laologistikat ning lisaks kasutame nende teenuseid jaotusvedudel Tallinna linnas.

ELS Kullerit kasutame tänu nende üle-eestilisele katvusele ning põhiliselt pisipakkide laialisaatmiseks. Bring Expressi abil saadame laiali pakke klientidele. Kasutame neid, sest oleme rahul pakkide laialivedamise kiiruse ja töötajate kompetentsiga.

hind
SmartPOSTi iseteenindus soodsaim
kuni 25 kg paki saatmise hind koos käibemaksuga, kroonides

paki mõõtmed, cm hind
12 X 60 X 60 - 29
20 X 60 X 60 - 37
38 X 60 X 60 - 49
60 X 60 X 60 - 69
Allikas: SmartPOST

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 08:36
Otsi:

Ava täpsem otsing