Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transiidisektor ootab väikest langust

    Riigiettevõtted Tallinna Sadam ja Eesti Raudtee ennustavad 2010. aastaks kaubavedude vähenemist seoses uute võimsuste avamisega Venemaa sadamas Ust-Lugas, kirjutas Äripäeva venekeelne väljaanne Delovoje Vedomosti.
    Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase ütles, et kui 2009. aastal veeti raudteed mööda 25,38 miljonit tonni kaupa, mis on 0,38 miljonit tonni rohkem, kui prognoositi 2008. aastal, siis 2010. aastaks ennustatakse raudteevedude mahuks 23 miljonit tonni. Glase sõnul tingib kaubavoo vähenemise masuudi veomahtude kahanemine seoses Ust-Luga sadama avamisega. Samas tuleb pidevalt teateid, et Venemaa sadamas venivad terminali ehitustööd ning võimalik, et naftasaaduste transiidimahud jäävad endiseks.
    Raudteettevõttes loodetakse, et väetise ja söe transiidimahud jäävad samale tasemele või natuke kasvavad. Glase ütles, et konteinervedude maht sõltub täielikult nõudlusest Moskvas ja Moskva oblastis. "Kui tarbimine Venemaal kasvab, siis suureneb ka konteinervedude maht," selgitas ta.
    Tallinan Sadam, mis näitas eelmisel aastal 8,7protsendist kaubavoo kasvu, ennustab nüüd kaubavoo kahanemist 28 miljoni tonnini.
    Ka Tallinna Sadama pressiesindaja Sven Rattasepp nimetas kaubavedude kahanemise põhjusena Ust-Luga sadamat. "Muidugi tahaks, et naftavedude langus jääks väikseks, kuid oma prognoosides oleme väga konservatiivsed," ütles Rattasepp.
    Konfidentsiaalsusnõudele viidates ta täpseid numbreid avaldama ei soostunud, kuid lisas, et sadam loodab, et teiste vedude maht jääb 2010. aastal samaks või isegi kasvab.
    Tallinna Sadamas oodatakse uute veoseliikide tulekut 2011.-2012. aastal pärast konteineriterminali esimese etapi lõpetamist.
    Sillamäe sadamat läbis möödunud aastal poolteist korda rohkem veoseid kui 2008. aastal (vastavalt 2,5 miljonit ja 1,7 miljonit tonni). Sadam loodab suurendada kaubavoo 3 miljoni tonnini.
    "Venema ja Eesti vaheliste suhete paranemise valguses loodavad ettevõtteed jõuda kokkuleppele kaubavoogude suunamises Sillamäe sadamasse. Pealegi on huvi selle vastu vastastikune," teatas Sillamäe sadama turundusdirektor Andrei Birov.
    Vaatamata sellele, et Tallinna Lennujaama jaoks oli 2009. aasta väga raske, möödunud aasta lõpus õhuvedude maht suurenes. Tallinna Lennujaama ASi juhatuse liige Erik Sakkov on veendunud, et see trend jätkub.
    Tanspordivaldkonna käive oli 2009. aastal Äripäeva esialgsel hinnangul 59,8 miljardit krooni, mis on 800 miljoni krooni võrra rohkem kui 2008. aastal.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni esimehe Peeter Pärna arvates olukord rahvusvaheliste vedude turul mullu stabiliseerus ning 2010. aastal ettevõtete efektiivsus suureneb, võimalik, et kasvab ka veoste maht.
    2009. aasta lõpus oli märgata pühadeeelset elavnemist autovedude turul ning mis veel tähtsam, tööd oli ka jaanuaris, kuigi tavaliselt jaanuar on autovedudes surnud kuu.
    "See tähendab, kriisi põhi on käes ning olukord hakkab paranema," ütles Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) nõukogu liige Jevgeni Sidorov. Ka teenustehinnade langus peatus, aga Euroopas hinnad isegi tõusid, lisas ta.
    ERAA liikmete arv 2009. aastal vähenes, võimalik, et 2010. aastal lahkub turult veel mõni ettevõte.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.