• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,03%39 795,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,32
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,03%39 795,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,32
  • 27.03.10, 14:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MKM: Suhted ei lase idapiiril ühist tollitsooni rajada

Majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Eero Pärgmäe sõnul on idee integreeritud piiriterminalide loomisest hea, kuid suhted naabritega ei võimalda Eesti ja Venemaa vahele ühist tollitsooni luua.
„Keskuste rajamisest on räägitud ka Luhamaale. Näiteks autode veol oli mõte, et luua Eesti ja Venemaa vaheline ühine tollitsoon, et autod ei peaks seisma piirijärjekordades,“ märkis Pärgmäe. Ta lisas, et mure on selles, et meie riigi praegused suhted idanaabriga ei ole nii head, mis võimaldaks selliseid arendusi päevapealt ellu viima.
„Mul on hea meel öelda, et üle kahe ja poole aasta tänavu mai lõpus kohtub minister Juhan Parts Venemaa transpordiministri Igor Levitini,“ lausus Pärgmäe. Kohtumise üks eesmärk on asekantsleri sõnul arutada riikidevahelise piiri läbilaskevõimet, mida saaks paremini teha, et praeguseid probleeme lahendada.
Pärgmäe rõhutas, et  tegemist ei ole ainult Eesti ja Venemaa-vahelise teemaga. „Tegemist ei ole ju ainult suures osas Eesti kaubaga ja seal ei seisa ka ainult Eesti autod,“ toonitas ta, et tegelikult on see Euroopa Liidu ja Venemaavaheline teema. „Kui majandus hakkab uuesti kasvama, siis kaubavahetus kasvab idapiiril hüppeliselt, siis tuleb lahendus leida,“ möönis Pärgmäe.  Samas  hindas ta transiiti meie oluliseks võimaluseks alates Hansa Tee aegadest. „Ma arvan, et suhted idanaabritega on paranemas, aga arenemisruumi on,“ rääkis Pärgmäe.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Asekantsler esines diskussioonipaneelis tänavusel Logistikaseminaril, kus arutati Eesti logistika ja transpordi arenguvõimalusi intermodaalsuse suunas.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele