Majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Eero Pärgmäe sõnul on idee integreeritud piiriterminalide loomisest hea, kuid suhted naabritega ei võimalda Eesti ja Venemaa vahele ühist tollitsooni luua.
„Keskuste rajamisest on räägitud ka Luhamaale. Näiteks autode veol oli mõte, et luua Eesti ja Venemaa vaheline ühine tollitsoon, et autod ei peaks seisma piirijärjekordades,“ märkis Pärgmäe. Ta lisas, et mure on selles, et meie riigi praegused suhted idanaabriga ei ole nii head, mis võimaldaks selliseid arendusi päevapealt ellu viima.
„Mul on hea meel öelda, et üle kahe ja poole aasta tänavu mai lõpus kohtub minister Juhan Parts Venemaa transpordiministri Igor Levitini,“ lausus Pärgmäe. Kohtumise üks eesmärk on asekantsleri sõnul arutada riikidevahelise piiri läbilaskevõimet, mida saaks paremini teha, et praeguseid probleeme lahendada.
Pärgmäe rõhutas, et tegemist ei ole ainult Eesti ja Venemaa-vahelise teemaga. „Tegemist ei ole ju ainult suures osas Eesti kaubaga ja seal ei seisa ka ainult Eesti autod,“ toonitas ta, et tegelikult on see Euroopa Liidu ja Venemaavaheline teema. „Kui majandus hakkab uuesti kasvama, siis kaubavahetus kasvab idapiiril hüppeliselt, siis tuleb lahendus leida,“ möönis Pärgmäe. Samas hindas ta transiiti meie oluliseks võimaluseks alates Hansa Tee aegadest. „Ma arvan, et suhted idanaabritega on paranemas, aga arenemisruumi on,“ rääkis Pärgmäe.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Asekantsler esines diskussioonipaneelis tänavusel Logistikaseminaril, kus arutati Eesti logistika ja transpordi arenguvõimalusi intermodaalsuse suunas.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!