• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • 19.04.10, 20:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SEB sai konfiskeeritud autodest peaaegu lahti

SEB Liisingu müügis olevate autode hulk on vähenenud 75ni, rääkis SEB Liisingu tegevujuht Ainar Leppänen. Mullu võlgade tõttu konfiskeeritud liisinguautode koguarvu SEB ei avalda.
"Klientide maksevõime on sellel aastal tasapisi paranenud ning aktiivsemaks on muutunud ka sõiduautode järelturg. Ostuhuvi kasutatud autode vastu on suur ning palju liigub autosid ka Eestist välja," ütles Leppänen. "Selle tulemusena on Eestist juba üsna keeruline leida hinnalisemaid keskklassi kasutatud autosid maksumusega alates 300 000 krooni."
Leppänen märkis, et SEB Liisingu müügis olevate autode hulk on samuti järk-järgult vähenenud, ulatudes hetkel 75ni. Kuna läbi aegade on parimad automüügikuud olnud maist augustini, võib müügis olevate autode hulk veelgi väheneda.
Leppäneni sõnul on vähenenud ka liisingule tagastatud autode arv, kuna kliendid on altimad olemasolevaid lepinguid pikendama. "See võib olla väga mõistlik ja kulusäästlik samm, eriti juhul, kui auto jääkväärtus liisinguperioodi lõpus on väiksem kui sarnaste autode turuväärtus. Sõiduki vanuse kasvades on oht ootamatute lisakulude tekkimisele samas suurem, seega tasub lepingu pikendamise plusse ja miinuseid põhjalikult kaaluda," kommenteeris ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Auto n-ö teistkordsel liisingusse võtmisel, sh näiteks kunagise kasuturendi auto kapitalirenti võtmisel, aga ka tavalisel liisinguperioodi pikendamisel vaadatakse üle ka olulised liisingutingimused, rääkis Leppänen. "Sõltuvalt asjaoludest võivad need nii erineda kui olla samad võrreldes eelmiste tingimustega," lisas ta.
"Suurimaks ohuteguriks, miks makseraskused võiks jälle suurenema hakata, on tööpuuduse püsimine. Samas on sõidukite järelturu taastumine tõenäoliselt püsiv, seega on klientidel suuremad võimalused sõiduk ise müüa," ütles Leppänen.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele