SEB Liisingu müügis olevate autode hulk on vähenenud 75ni, rääkis SEB Liisingu tegevujuht Ainar Leppänen. Mullu võlgade tõttu konfiskeeritud liisinguautode koguarvu SEB ei avalda.
"Klientide maksevõime on sellel aastal tasapisi paranenud ning aktiivsemaks on muutunud ka sõiduautode järelturg. Ostuhuvi kasutatud autode vastu on suur ning palju liigub autosid ka Eestist välja," ütles Leppänen. "Selle tulemusena on Eestist juba üsna keeruline leida hinnalisemaid keskklassi kasutatud autosid maksumusega alates 300 000 krooni."
Leppänen märkis, et SEB Liisingu müügis olevate autode hulk on samuti järk-järgult vähenenud, ulatudes hetkel 75ni. Kuna läbi aegade on parimad automüügikuud olnud maist augustini, võib müügis olevate autode hulk veelgi väheneda.
Leppäneni sõnul on vähenenud ka liisingule tagastatud autode arv, kuna kliendid on altimad olemasolevaid lepinguid pikendama. "See võib olla väga mõistlik ja kulusäästlik samm, eriti juhul, kui auto jääkväärtus liisinguperioodi lõpus on väiksem kui sarnaste autode turuväärtus. Sõiduki vanuse kasvades on oht ootamatute lisakulude tekkimisele samas suurem, seega tasub lepingu pikendamise plusse ja miinuseid põhjalikult kaaluda," kommenteeris ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Auto n-ö teistkordsel liisingusse võtmisel, sh näiteks kunagise kasuturendi auto kapitalirenti võtmisel, aga ka tavalisel liisinguperioodi pikendamisel vaadatakse üle ka olulised liisingutingimused, rääkis Leppänen. "Sõltuvalt asjaoludest võivad need nii erineda kui olla samad võrreldes eelmiste tingimustega," lisas ta.
"Suurimaks ohuteguriks, miks makseraskused võiks jälle suurenema hakata, on tööpuuduse püsimine. Samas on sõidukite järelturu taastumine tõenäoliselt püsiv, seega on klientidel suuremad võimalused sõiduk ise müüa," ütles Leppänen.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!