• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,17%6 194,61
  • DOW 300,94%44 511,34
  • Nasdaq −0,88%20 191,29
  • FTSE 1000,33%8 789,61
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,3
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,17%6 194,61
  • DOW 300,94%44 511,34
  • Nasdaq −0,88%20 191,29
  • FTSE 1000,33%8 789,61
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,3
  • 19.04.10, 18:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sampo võttis võlglastelt ära 900 liisingusõidukit

Sampo Pank oli 2009. aastal sunnitud makseraskustes kasutajatelt ära võtma ligikaudu 900 sõidukit, ütles Äripäevale ettevõtete panganduse direktor Indrek Puskar.
Tagastatud autode margi või hinnaklassi suhtes selget trendi ei kujunenud. "Nende hulgas oli nii miljonikrooniseid kui 100 000 krooniseid sõidukeid," tõdes Puskar. Ta lisas, et pank realiseeris 2009. aastal samuti ca 900 konfiskeeritud liisinguautot, mis tähendab, et laoseis aasta jooksul ei kasvanud.
Seejuures kasutas Sampo Pank sõidukite müügiks väljakujunenud partnereid ja üritas müüa võimalikult kõrge hinnaga. Hulgi konfiskeeritud liisinguautosid ei müüdud.
Lõppenud liisingulepingute pikendamise kohta Sampo Pank eraldi satatistikat ei kogu, kuid erinevatel põhjustel muudeti, pikendati või kohendati mullu lepinguid 2358 korral.  2009. aastal oli lepingumuudatusi 10% rohkem kui 2008. aastal, rääkis Puskar.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Selle põhjuseks oli ühelt poolt klientide mõistlik soov mitte võtta uusi suuri kohustusi ja leevendada oma isiklikke rahavoogusid, kuid teiselt poolt ka nn sunnitud otsused aitamaks kliendil ajutistest raskustest välja tulla," kommenteeris ta ja täpsustas, et auto teistkordsel liisimisel vaadatakse reeglina läbi kõik lepingu olulised punktid alates intressist ja lõpetades auto jääkväärtusega.
Mullu oli tunda ka survet lease-back tehinguteks. "Surve tuli eelkõige klientide likviidsusprobleemidest, kuid Sampo Pank seda lahendust ei praktiseerinud. Likviidsusjuhtimiseks on olemas teised instrumendid nagu arvelduskrediit, faktooring ja käibekapitalilaen," lisas Puskar.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele