• OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • 19.04.10, 18:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sampo võttis võlglastelt ära 900 liisingusõidukit

Sampo Pank oli 2009. aastal sunnitud makseraskustes kasutajatelt ära võtma ligikaudu 900 sõidukit, ütles Äripäevale ettevõtete panganduse direktor Indrek Puskar.
Tagastatud autode margi või hinnaklassi suhtes selget trendi ei kujunenud. "Nende hulgas oli nii miljonikrooniseid kui 100 000 krooniseid sõidukeid," tõdes Puskar. Ta lisas, et pank realiseeris 2009. aastal samuti ca 900 konfiskeeritud liisinguautot, mis tähendab, et laoseis aasta jooksul ei kasvanud.
Seejuures kasutas Sampo Pank sõidukite müügiks väljakujunenud partnereid ja üritas müüa võimalikult kõrge hinnaga. Hulgi konfiskeeritud liisinguautosid ei müüdud.
Lõppenud liisingulepingute pikendamise kohta Sampo Pank eraldi satatistikat ei kogu, kuid erinevatel põhjustel muudeti, pikendati või kohendati mullu lepinguid 2358 korral.  2009. aastal oli lepingumuudatusi 10% rohkem kui 2008. aastal, rääkis Puskar.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Selle põhjuseks oli ühelt poolt klientide mõistlik soov mitte võtta uusi suuri kohustusi ja leevendada oma isiklikke rahavoogusid, kuid teiselt poolt ka nn sunnitud otsused aitamaks kliendil ajutistest raskustest välja tulla," kommenteeris ta ja täpsustas, et auto teistkordsel liisimisel vaadatakse reeglina läbi kõik lepingu olulised punktid alates intressist ja lõpetades auto jääkväärtusega.
Mullu oli tunda ka survet lease-back tehinguteks. "Surve tuli eelkõige klientide likviidsusprobleemidest, kuid Sampo Pank seda lahendust ei praktiseerinud. Likviidsusjuhtimiseks on olemas teised instrumendid nagu arvelduskrediit, faktooring ja käibekapitalilaen," lisas Puskar.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele