• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,76%39 681,75
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,68
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,76%39 681,75
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,68
  • 19.04.10, 21:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Swedbank müüb 320 tagastatud liisinguautot

Alates eelmise aasta teisest poolest on tagastatud sõidukite osakaal pigem püsivalt langustrendis kui kasvab,  rääkis Äripäevale Swedbanki autoliisingu tooteüksuse juhti Risto Laur.
"Müügis on hetkel 320 sõidukit. Samas võib täheldada aga seda, et viimase poole aastaga on ostetud autode arv suurem kui realiseeritud varade hulk. Seega on alust arvata, et suurem varade tagastamise laine on möödas, mis kahjuks ei tähenda varade tagastamise täielikku lõppemist," ütles Laur.
Mehe sõnul on autoturul juba tunda ka kevade hingust, turg on elavnenud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Majandusliku olukorra halvenedes on Swedbankile tagastatud sõidukeid kõikvõimalikes hinnaklassides ning eri marke. Erisust mõlema puhul on raske välja tuua, leidis Laur.
"2008. aastal alanud ülemaailme keeruline seis majanduses tõi kaasa selle, et oma põhitegevuse kõrvalt täidab Swedbank Liising ka automüüja rolli. Varasid müüme suuremate koostööpartnerite kaudu," avaldas ta suunates koostööpartnereid otsima panga kodulehele, mida väisavad potentsiaalsed ostjad nii Eestist kui ka välismaalt.
"Hulgitehingute ning ühe vara põhiste müükide ei ole selget trendi. Ekspordi eesmärgil soetatud varade puhul võib rääkida korraga viie või enam sõiduki müügist," rääkis Laur detailidesse laskumata.
Laur märkis, et 2009. aasta kevadel hakkas kasvama nende klientide arv, kes soovisid oma liisingulepingut pikendada ja seda eelkõige väiksema kuumakse saamiseks. "Peamiselt oli see tingitud vähenenud sissetulekutest, kuid samas pöördub meie poole ka täiesti maksevõimelisi kliente, kes on uue sõiduki soetamise plaani lihtsalt edasi lükanud," tähendas ta.
"Liisinguettevõtte soov on säilitada igakuine liisingumakse, mis oleks kliendile jõukohane. Intressi muutmisel saab määravaks varasem maksekäitumine. Perioodi pikendamine ning jääkväärtuse muutmine sõltuvad kliendi soovist ning maksevõimest," täpsustas Laur liisingulepingu pikendamise tingimusi.
Swedbank sale-and-leaseback tehingute puhul kasvutrendi ei märganud, ütles Laur. Kinnisvara liisingut pank aga ei paku.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele