• OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5003,26%5 844,19
  • DOW 302,81%42 410,1
  • Nasdaq 4,35%18 708,34
  • FTSE 1000,59%8 604,98
  • Nikkei 2251,7%38 283,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,04
  • OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5003,26%5 844,19
  • DOW 302,81%42 410,1
  • Nasdaq 4,35%18 708,34
  • FTSE 1000,59%8 604,98
  • Nikkei 2251,7%38 283,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,04
  • 27.04.10, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Gaselli kurb hääbumine

Neli korda Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPis figureerinud ning Äripäeva TOP 500 Eesti suurema ettevõtte hulka kasvanud ettevõtte tegevjuht ja 40% ulatuses omanik Peep Nork eile Äripäevale kommentaari edastamiseks aega ei leidnud.
Eelmisel suvel saneerimiskaitse taotlust ette valmistanud Nork oli mullu saneerimisest positiivselt meelestatud, tema hinnangul on selline võimalus ettevõtet tervendada igati teretulnud ning vajalik. "Anname endale samas aru, et tegemist on väga keeruka ja pika protsessiga, mille õnnestumine sõltub väga paljudest asjaoludest," lisas Nork. "Pankrotiavalduse esitamine on lihtne toiming. Samas, erinevalt pankrotiprotsessist, mille osas on paralleele tõmmatud ettevõtte matmisega, siis on saneerimise näol ikkagi tegemist ettevõtte ravimisega."
2007. aastal ca 206 miljoni kroonise käibeni ulatunud ETTC käive kahanes 2008. aastal 108 mln kroonini. Mullu müüdi esimesel poolaastal napi üheksa miljoni krooni eest. Kasutatud veokite müük vajutas sarnaselt automüügile pidurit.
"Drastiliselt on vähenenud kasutatud veokimüügi mahud ning hinnad. Ka on ETTC osaliselt finantseerinud viimaste aastate jooksul nii Eesti, Läti, Leedu kui ka Poola haagiste rendiäri käivitamiskulusid," selgitas Nork mullu firma saneerimist planeerides. "Paraku on haagiste rendiäri viimasel ajal negatiivselt mõjutanud veosemahtude langus, madalad rendihinnad, klientide halvenenud maksekäitumine, majanduskeskkonda arvestades liigagressiivsed finantseerimistingimused ning liialt suured tegevuskulud."
CF Advisory partner Jako Kruuse oli veokimüüja saneerimisnõustaja, kuid nende kava jäi kinnitamata. "Ettevõtte kaks olulist võlausaldajat, sealhulgas pank, ei hääletanud kava vastuvõtmise poolt," põhjendas ta. Neil oli arvatavasti otstarbekam aktsepteerida varade väiksema hinnaga likvideerimisest saadavat kahju, kui loota tulevikus laekuvatele summadele, arvas ta.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele