Seni on Estonian Airi Heleniuse sõnul iseloomustanud selge strateegia puudumine. See aga on paljuski johtunud segadustest omanikeringi kujunemise osas. Nüüd aga, kus lennufirma omanikeringi saabus selgus ja kontrollomanik on Eesti riik, peaks ka arengusuunad saama selgeks. "Estonian Air peaks nüüd oma positsiooni kindlamalt määratlema," lisas ta.
Samas tõi Helenius Estonian Airile edaspidiseks tegutsemiseks eeskujuks airBalticu. Lätlaste lennufirma ülim ambitsioonikus ja tegutsemisviis on teisejärgulised, küll aga väärib märkimist nende strateegia, mis on selge ja kindel ning seda rakendatakse järjekindlalt. airBaltic näitab, millised on tegelikult väikese lennufirma tegutsemisvõimalused. "Väikeste lennufirmade, nagu airBaltic ja Estonian Air jaoks on tegelikult päris palju tegutsemisruumi," osutas ta lennumaailma võimalustele.
Teisalt ei soovitanud Helenius Estonian Airil asuda nüüd airBalticut kopeerima. Kuid leida tuleb oma nišš ja kindel, kuid omanäoline strateegia, mida tuleb kindlalt arendada ja järjekindlalt ellu viia.
Riigi poolt tagasi ostetud Estonian Airi uus juhtimisstruktuur hakkab tasapisi välja kujunema ning majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts näeb kõige kandvamas rollis meelsasti ärimees Joakim Heleniust, kirjutas eilne Eesti Päevaleht.
"Nõukogu esimehe valimine on vaieldamatult nõukogu enda pädevuses, kuid minu ettepanek saab uuele koosseisule olema, et Heleniusest saaks nõukogu esimees," rääkis Parts.
Lisaks soovib Parts omalt poolt nõukogusse määrata Raul Allikivi oma ministeeriumist.
Rahandusminister Jürgen Ligi on lehe andmeil kirjutanud Partsile ja palunud ettevõtte nõukogusse nimetada reformierakondlasest ärimehe Valdo Randpere. Teise kandidaadina on ta oodatult esitanud peaminister Andrus Ansipi kogenud rahandusnõuniku Aare Järvani.