Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mägus: turismifirmade tulud väikeses kasvus
Kõrge ööbimiste arvu kasv ning turismifirmade efektiivsus näitab, et neil hakkab vähehaaval midagi müügituludest järele ka jääma, sõnas Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu juht Feliks Mägus.
„Turismiettevõtete tulude kasv on ikkagi vähehaaval alanud. 13% ööbimiste arvu kasvu, vaatamata madalamale hinnale, tähendab seda, et me saame ikkagi rääkida juba väikesest müügitulude kasvust,“ sõnas Mägus.
„Ja kuna eelmisel aastal on tehtud suured kulude kärped, siis üldiselt oleme me väga efektiivsed ning suurenenud müügitulude tulemusena võib ikkagi arvata, et ettevõtetel hakkab vähehaaval midagi järele jääma ka ning on võimalik hakata uuesti investeerima,“ lisas ta.
Mägus eeldab, et tänavune aasta võib olla nullilähedaneaasta, järgmisel aastal muutuvad ehk turismisektori ettevõtted ka kasumlikuks.
Ta lisas, et statistikaameti andmetel langes esimesel poolaastal restoranide- ja majutussektoris toodetud lisandväärtus veel 4%. „Aga ma julgen arvata, et teine poolaasta on kindlasti parem. Võrdluseks 2009 esimesel poolaastal langes sektori lisandväärtus 24%, siin on dünaamika paremuse suunas väga oluline. Üleliigset pessimismi ei ole, aga üleliigseks optimismiks ka põhjust pole,“ lausus Mägus.
Mägus ei arva, et majanduse kosudes jõuab Eestisse vähem turiste ning inimesed hakkavad kaugemale reisima. „Kui kasv jätkub või taastub, siis paratamatult laieneb nende inimeste arv, kes üldse reisivad. Kes on harjunud reisima kallimatesse ja kaugematesse sihtkohtadesse, reisivad sinna tõenäoliselt edaspidi aktiivsemalt, aga ikkagi usun, et nende inimeste hulk, kes edaspidi reisivad ikkagi laieneb."
"Ning kui mingit poliitilist konflikti ei teki, siis usun, et Vene turu suhtes on pigem olemas kasvupotentsiaal,“ lisas ta.
„Kuid turgudega tuleb ikkagi edasi tegeleda, sest turukasvu võibki ootama jääda, peame olema ise aktiivsed oma tootearenduses, teenuste arendamisega, uute turgude otsimisega – peame ise looma eeldusi, tingimusi ja võimalusi,“ rääkis Mägus. „Majandusmootori õlitamisega peab koguaeg tegelema,“ lausus ta ja lisas, et EASi ja muude katuseorganisatsioonide toetused on väga vajalik kütus.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.