Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eraparklal on liiga kulukas trahvi nõuda

    Eraparkla omanikul on leppetrahvi kohtu kaudu sisse nõuda äärmiselt keeruline, sest neil puudub ligipääs liiklusregistrile, rääkis Henrik Kirsimäe Legalia advokaadibüroost.

    Kirsimäe rääkis ERR-i uudisteportaalile, et eramaal parkimise puhul tuleb käsitled kolme aspekti. Ennekõike tuleks juristi sõnul arvestada sellega, et parkimist korraldavad liiklusmärgid vastaksid seaduse nõuetele.
    Teine oluline aspekt on Kirsimäe selgitusel see, et informatsioon lepingu sõlmimise, parkimistasu, leppetrahvi ja teiste parkimistingimuste kohta asub liiklusvälisel infotahvlil. "Samas pole liiklusvälise infotahvli puhul tegemist liiklusmärgiga, seega liiklusalasest regulatsioonist tulenevalt ei ole see juhtidele kohustuslikud ega siduvad."
    Kuid kõige olulisem on juristi sõnul see, et kui lugeda tõesti leping parkimisteenuse osutamiseks sõlmituks, siis saab selle teenuse tarbijaks (lepingu pooleks) olla juht, kes eraparklasse oma auto pargib. Lepingu pooleks ei ole automaatselt sõiduki registrijärgne omanik või vastutav kasutaja.
    "Sellest tulenevalt saavad tasumata jäänud parkimistasu, leppetrahv või muud nõuded olla suunatud vaid juhi vastu," sõnas Kirsimäe.
    Kui isik jätab eraparklas maksmata, siis leppetrahvi nõuet saab sisse nõuda vaid kohtu kaudu ja õigelt isikult. "Sellepoolest erinebki eraparkla leppetrahvi nõue kohaliku omavalitsuse viivistasu otsusest, mis on mootorsõiduki omanikule või vastutavale kasutajale siduv ning kuulub kohesele sundtäitmisele."
    Seega juhul, kui juht ei ole parkimisoperaatorile teada, kuna viimane jääb passiivseks, on parkimisoperaatoril tõendamiskoormus, kuna peab välja selgitama lepingu poole ehk tegeliku juhi.
    Seda aga raskendab täiendavalt asjaolu, et parkimisoperaatoril puudub juurdepääs liiklusregistrile.
    "Sisuliselt tähendab see, et parkimisoperaator ei tea, kes on mootorsõiduki omanik või vastutav kasutaja ega saa küsida, kes mootorsõidukit kasutas," selgitas Kirsimäe.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Infoturbe ekspert: identiteedivargusi on rohkem kui maailmas inimesi, teadlikkus peab tõusma
Tänavust infoturbeaastat iseloomustavad uued ründeviisid, kasvav identiteedivarguste arv, keerukamaks muutunud ründed ning digitaalse tarneahela riskid, kirjutab IT-ettevõtte Datafox infotrube juht Janar Randväli.
Tänavust infoturbeaastat iseloomustavad uued ründeviisid, kasvav identiteedivarguste arv, keerukamaks muutunud ründed ning digitaalse tarneahela riskid, kirjutab IT-ettevõtte Datafox infotrube juht Janar Randväli.
USA aktsiaturud alustasid juulit tõusuga
USA peamised aktsiaindeksid alustasid uut kuud positiivses meeleolus, tõustes üle protsendi eilsest sulgumistasemest kõrgemale.
USA peamised aktsiaindeksid alustasid uut kuud positiivses meeleolus, tõustes üle protsendi eilsest sulgumistasemest kõrgemale.
Uueks ehituse asekantsleriks saab Ivo Jaanisoo
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Liina Kersna jääb ametisse Valitsuses ei tohi alla 7 liikme
Peaminister Kaja Kallas otsustas haridusministri Liina Kersna tagasiastumispalvega oodata uue valitsuseni.
Peaminister Kaja Kallas otsustas haridusministri Liina Kersna tagasiastumispalvega oodata uue valitsuseni.
Haapsalu raudtee pikendamine liigub teadmata tulevikku
Lisaks Tallinna Haigla Euroopa Liidu taasterahastust eemaldamisele otsustas valitsus lõpetada ka Turba–Risti raudtee ehitamisele 34 miljoni euro mahus toetuse andmise.
Lisaks Tallinna Haigla Euroopa Liidu taasterahastust eemaldamisele otsustas valitsus lõpetada ka Turba–Risti raudtee ehitamisele 34 miljoni euro mahus toetuse andmise.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.