• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • 24.10.10, 10:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eraparklal on liiga kulukas trahvi nõuda

Eraparkla omanikul on leppetrahvi kohtu kaudu sisse nõuda äärmiselt keeruline, sest neil puudub ligipääs liiklusregistrile, rääkis Henrik Kirsimäe Legalia advokaadibüroost.
Kirsimäe rääkis ERR-i uudisteportaalile, et eramaal parkimise puhul tuleb käsitled kolme aspekti. Ennekõike tuleks juristi sõnul arvestada sellega, et parkimist korraldavad liiklusmärgid vastaksid seaduse nõuetele.
Teine oluline aspekt on Kirsimäe selgitusel see, et informatsioon lepingu sõlmimise, parkimistasu, leppetrahvi ja teiste parkimistingimuste kohta asub liiklusvälisel infotahvlil. "Samas pole liiklusvälise infotahvli puhul tegemist liiklusmärgiga, seega liiklusalasest regulatsioonist tulenevalt ei ole see juhtidele kohustuslikud ega siduvad."
Kuid kõige olulisem on juristi sõnul see, et kui lugeda tõesti leping parkimisteenuse osutamiseks sõlmituks, siis saab selle teenuse tarbijaks (lepingu pooleks) olla juht, kes eraparklasse oma auto pargib. Lepingu pooleks ei ole automaatselt sõiduki registrijärgne omanik või vastutav kasutaja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Sellest tulenevalt saavad tasumata jäänud parkimistasu, leppetrahv või muud nõuded olla suunatud vaid juhi vastu," sõnas Kirsimäe.
Kui isik jätab eraparklas maksmata, siis leppetrahvi nõuet saab sisse nõuda vaid kohtu kaudu ja õigelt isikult. "Sellepoolest erinebki eraparkla leppetrahvi nõue kohaliku omavalitsuse viivistasu otsusest, mis on mootorsõiduki omanikule või vastutavale kasutajale siduv ning kuulub kohesele sundtäitmisele."
Seega juhul, kui juht ei ole parkimisoperaatorile teada, kuna viimane jääb passiivseks, on parkimisoperaatoril tõendamiskoormus, kuna peab välja selgitama lepingu poole ehk tegeliku juhi.
Seda aga raskendab täiendavalt asjaolu, et parkimisoperaatoril puudub juurdepääs liiklusregistrile.
"Sisuliselt tähendab see, et parkimisoperaator ei tea, kes on mootorsõiduki omanik või vastutav kasutaja ega saa küsida, kes mootorsõidukit kasutas," selgitas Kirsimäe.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele