Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eraparklal on liiga kulukas trahvi nõuda

    Eraparkla omanikul on leppetrahvi kohtu kaudu sisse nõuda äärmiselt keeruline, sest neil puudub ligipääs liiklusregistrile, rääkis Henrik Kirsimäe Legalia advokaadibüroost.

    Kirsimäe rääkis ERR-i uudisteportaalile, et eramaal parkimise puhul tuleb käsitled kolme aspekti. Ennekõike tuleks juristi sõnul arvestada sellega, et parkimist korraldavad liiklusmärgid vastaksid seaduse nõuetele.
    Teine oluline aspekt on Kirsimäe selgitusel see, et informatsioon lepingu sõlmimise, parkimistasu, leppetrahvi ja teiste parkimistingimuste kohta asub liiklusvälisel infotahvlil. "Samas pole liiklusvälise infotahvli puhul tegemist liiklusmärgiga, seega liiklusalasest regulatsioonist tulenevalt ei ole see juhtidele kohustuslikud ega siduvad."
    Kuid kõige olulisem on juristi sõnul see, et kui lugeda tõesti leping parkimisteenuse osutamiseks sõlmituks, siis saab selle teenuse tarbijaks (lepingu pooleks) olla juht, kes eraparklasse oma auto pargib. Lepingu pooleks ei ole automaatselt sõiduki registrijärgne omanik või vastutav kasutaja.
    "Sellest tulenevalt saavad tasumata jäänud parkimistasu, leppetrahv või muud nõuded olla suunatud vaid juhi vastu," sõnas Kirsimäe.
    Kui isik jätab eraparklas maksmata, siis leppetrahvi nõuet saab sisse nõuda vaid kohtu kaudu ja õigelt isikult. "Sellepoolest erinebki eraparkla leppetrahvi nõue kohaliku omavalitsuse viivistasu otsusest, mis on mootorsõiduki omanikule või vastutavale kasutajale siduv ning kuulub kohesele sundtäitmisele."
    Seega juhul, kui juht ei ole parkimisoperaatorile teada, kuna viimane jääb passiivseks, on parkimisoperaatoril tõendamiskoormus, kuna peab välja selgitama lepingu poole ehk tegeliku juhi.
    Seda aga raskendab täiendavalt asjaolu, et parkimisoperaatoril puudub juurdepääs liiklusregistrile.
    "Sisuliselt tähendab see, et parkimisoperaator ei tea, kes on mootorsõiduki omanik või vastutav kasutaja ega saa küsida, kes mootorsõidukit kasutas," selgitas Kirsimäe.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.