• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 16.11.10, 23:00

Hipsik õpetab tita potil käima

Kui ettevõtlusalase konsultatsiooni, väärtpaberiinvesteeringute, disaini ja firmade valdusteenusega tegelev ärimees Avo Tölpt mullu sügisel Hipobaby oma ettevõtte OÜ Enterprise Express kaudu üles ostis, moodustas firma tegevusest lõviosa Tallinna linnavalitsuse beebipakkide tellimuse täitmine. Selleks ajaks oli võidetud juba kaks beebipakkide valmistamise hankekonkurssi, tänavu seisab ees osalemine kolmandal. Ette on tulnud ka tellimuspõhise allhanke tegemist piiri taha.
Praegu teeb Hipobaby aastas 4900 vastsündinute emadele jagatavat beebikomplekti ja see moodustab ettevõtte käibest umbes 80%. Avo Tölpt aga panustab optimistlikult koos poja Eeroga välja töötatud uuenduslike, Hipsiku kaubamärgi all müüdavate tekstiilmähkmete müügiedule, mistõttu eesmärgiks on seatud keskendada firma põhitegevus just Hipsiku tootesarja valmistamisele ja saavutada selle arvelt juba üle poole kogu käibemahust. Beebipakkide tootmine on aga firmale siiski kaunikesti kasulik äri, sest alla 500 krooni suuruse omahinnaga pakk maksab jaevõrgus 975 krooni. Pealegi ei pea pakki koostades just väga agaralt moega kaasas käima, sest see sisaldab klassikalisi vastsündinule vajalikke riideesemeid, peaasi, et asjad oleksid praktilised ja nägusad. Siiski uuendati aasta eest paki sisu ning kuigi tooted jäid iseenesest endisteks, võeti kasutusele senisest kvaliteetsemad materjalid ja värskendati rõivaste värvivalikut.
Peagi saavad Hipsiku mähkmed ka patendiga kaitstud, selle protseduuri läbimiseks ja patenteerimisega kaasnevate riigilõivude maksmiseks kirjutati taotlus EASile, kust saadi 50 000 krooni suurune innovatsiooniosak, üldse läheb patendi taotlemine ja vormistamine Tölpti sõnul maksma umbes 100 000 krooni. Samas - asi on seda väärt, sest tema hinnangul otseselt sarnaste toodete näol Hipsikule maailmas konkurents vähemalt praegu veel puudub. EASilt loodab Tölpt saada ka katet umbes poolele piiritagustest turunduskuludest, sest tal on kindel plaan Hipsikud tuleval aastal kui mitte kaugemale, siis vähemalt Läti ja Leedu kaubandusvõrku saada.
"On olemas korduvmähkmete analooge - kas täielikult kummeeritud või siis üldse kaitsekihita mähkmeid, kuid esimesed ei lase õhku läbi ja teised ei pea jälle pissi kinni," selgitab Tölpt. "Meie eesmärk oli välja töötada mähe, mis hingaks hästi, oleks pehme ja mugav, peaks vedeliku kindlalt kinni ning oleks lihtsasti pestav."
Ideed aitas edasi arendada läinud aastal ühel innovatsioonimessil trehvatud imeõhukese membraankihiga kaetud riie - uuendus Itaalia tootjatelt.
Nüüd käibki Tallinnas Katusepapi tänaval asuvas väikeses õmblustöökojas tekstiilmähkmete valmistamine sedasi, et Kreenholmist ostetakse sobilik valge puuvillane riie, see saadetakse Itaaliasse, kus riie kaetakse vettpidava membraaniga ja saadetakse tagasi Hipobabyle. Seejärel lõigatakse mähkmepooled vastavalt suurusele välja, õmmeldakse kokku ja pakendatakse.
"See üliõhuke membraanikiht pole paigutatud kogu mähkme ulatuses, vaid ainult kohas, kuhu piss tavaliselt satub," räägib Tölpt. "Sedasi säilitab mähe hingavuse, sest kilepind ei puutu kokku lapse kehaga, see on justkui peidetud mähkme sisse."
Erinevalt teada-tuntud kilemähkmetest, mille sees peitub aine, mille koostist tootjad kiivalt saladuses hoiavad ja mis sinna sisse sattunud pissi geeliks muudavad, et säiliks "puhtam, kuivem ja muretum tunne", ei jäta Hipsiku mähe lapse peput kuivaks. Membraankihiga varustatud mähkme ülesanne on ühelt poolt vältida vedeliku mähkmest väljapääsemist, teisalt anda lapsele aimu, et märgade pükstega on ebamugav olla, sest pepu saab tekstiilmähkmesse pissides niiskeks.
Avo Tölpt usub, et sellisel kogemuslikul moel kinnistub lapsele potilkäimise harjumus varem kui kilemähet kasutaval lapsel, lisaks kingib korduvmähe lapsele rohkem elujõudu ja parema tervise.
"Ma siiralt usun, et korduvmähet kasutaval lapsel kujuneb välja kindlameelne ja väärikas ellusuhtumine, ta õpib varem potil käima, ta on otsustusvõimelisem, temas on rohkem pealehakkamist kui beebieas kilemähkmeid kandnud lapsel," nentis Hipobaby omanik Avo Tölpt.
"Loomulikult eeldab sellise mähkme kasutamine, et emal-isal on lapse jaoks rohkem aega, et titaga tegeldakse rohkem, sest korduvmähe nõuab sagedast vahetamist - ei saa nii mugav olla, et laps käib pool päeva ühe mähkmega, kogub sinna kolm-neli pissi ja siis tassib seda endal jalgevahel kaasas. Tõsi, jäädes ise samal ajal vähemalt enam-vähem kuivaks," lisab ta.
Tölpti sõnul on Hipsiku sari sajaprotsendiliselt ökotoode. Ta leiab, et väikelapse hügieeni puhul on see ainuõige - küllaltki õhukesest puuvillasest riidest valmistatud mähe laguneb loodusesse sattudes ehk maksimaalselt aastapäevad, samas kui kilemähe jääb keskkonda reostama sajanditeks.
Seni müüakse Hipsiku beebikraami vaid Mothercare'i lastepoodides ja Tamrole kuuluvas Apteek1 ketis, esialgu on Tölpt näiteks supermarketid müügikanalina lausa välistanud.
Samas möönab ta, et korraliku jaotusvõrgu olemasolu on sellise toote müügiedu üks olulisemaid pante, iseäranis piiritaguses müügis ja turunduses. Tölpt näeb selleks suurt võimalust just koostöös Tamroga.
"Neil on üle Euroopa suurepärane müügivõrk. Tuhanded tootjad tahaksid sellesse pääseda, aga vaid vähestel läheb see korda, nii et oleme õnnega koos," kinnitas ta. "Me taotleme beebikaupa müües vahetu ja personaalse müügisuhte loomist ega soovi, et Hipobaby tooted vedeleks kusagil riiulites virnas n-ö anonüümselt."
Tölpt möönab, et alati ei asenda korduvmähe ühekordset ja vastupidi. Näiteks kui lapsel tuleb olla jaheda ilmaga kaua väljas, siis soovitab ta siiski pabermähet kasutada, samuti sobib see mõnikord beebile ööseks paremini, sest laps jääb ka pärast pissimist kuivaks ning saab oma uneaja täis magada.
Korduvmähkmete negatiivse poolena nimetab ta vajadust neid regulaarselt pesta ja kuivatada, viimane aga võtab aega - isegi hästi tuulutatud kuivas ruumis umbes 12 tundi. Trummelkuivatust Tölpt ei soovita, küll võib tekstiilmähkmeid pesta tsentrifugaalpesumasinas.
Pikemaks jalutuskäiguks on Hipsiku tootesarjas olemas vedelikku imav rätik, mille võib mähkmesse n-ö lisapolstriks paigutada. Lisaks kannavad Hipobaby toodangust Hipsiku logo veel membraaniga varustatud imiku mähkimislina, nn potitreeningupüksid ja õhuvannipüksid.
Tölpti hinnangul võib tekstiilmähkmete kasutamisega ühekordsete mähkmetega võrreldes hoida kokku ligemale 10 000 krooni. Ta märgib, et lapse kohta piisab kümnekonnast mähkmest - viis on kasutuses, viis pesus.
Alates septembrist on läbi hulgimüüja OÜ Tamro Eesti kahekümnes suuremas Apteek1 keti apteegis müügil Hipsik puuvillasest riidest mähkmed.
Riidest mähe on tervislik ja laseb lapse nahal hingata. Üks idee autoreid Avo Tölpt pöördus minu poole sooviga hakata seda unikaalset toodet apteegivõrgus müüma juba kevadel.
Meie otsust Hipobaby tooteid müügile võtma mõjutas toote eelnev müügiedu Mothercare poodides, samuti selle mähkme unikaalsus.
Kindlasti aitas positiivsele otsusele kaasa Hipsiku mähkmete tootjate suur pühendumus ja see, et tegemist on kodumaise väikeettevõtmisega.
Huvi toodete vastu apteegivõrgus on olnud suur, lojaalse kasutaja väljakoolitamine võtab veidi rohkem aega. Alates septembrist on Hipsik toote näidis ka Apteek1 beebipakis, mille saab iga noor pere beebi sünni puhul tasuta.
Usun, et plaanime apteekide hulka, kus Hipobaby toodete valik müügil, lähemal ajal laiendada.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele