Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Varude vähendamise 10 tõde

    Viimane näitab, et paljud ettevõtted ei ole käsitlenud varusid optimeeritava kuluna. Või kui seda on tehtud, siis pole selleks ära kasutatud kõiki efektiivseid meetodeid. Seetõttu keskendub kõnealune artikkel lihtsatele varude vähendamise strateegiatele, mida saab juba praegu rakendada ja mis annavad praktikute sõnul eeliseid.
    Kauba iseloom mängib rolli. Viru Keemia Grupp ASi hankeosakonna juhataja Anton Nõomaa sõnul tuleb varude planeerimise juures arvestada esmalt kaupade iseloomuga. Seejuures tõi ta näite puuviljadest. "Puuviljade varu võib enamasti olla kaks kuni kolm päeva, muidu need riknevad," sõnas ta ja lisas, et ainuüksi selle teadmise juures ei saagi planeerida kaubajääki suuremaks kui kaheks ja kolmeks päevaks, muidu läheb see juba prügimäele ja on oluliselt suurem kulu kui lihtsalt hoiustamise kulu. Teisisõnu soovitab Nõomaa varude planeerimisel arvestada kauba säilimisajaga seotud printsiipe. "Teiseks tuleb arvestada ka sellega, et näiteks ca 20 tonnist puuviljadest aurustub ära ligi 100 kilokrammi. Ka see tähendab, et laovaruga ei tohi eksida," sõnas Nõomaa.
    Võtmeküsimus teenindustase. HAVI Logistics OÜ tegevjuhi Janek Saareoksa sõnul sõltub varudega seotud kulude vähendamiseks rakendatavate strateegiate valik sellest, millist teenindustaset soovib ettevõtte hoida. "Vastavalt sellele saab varude taset reguleerida ning määrata, kui suured võivad varud olla, et maandada tarne- ja transpordiriski, sest alati jääb võimalus, et keegi on midagi valesti planeerinud või tekivad transpordis ettenägematud viivitused," rääkis Saareoks. Samuti tuleb arvestada, et hooajaliselt hakkab varude tase muutuma. "Näiteks talvel on ettevõte võib-olla sunnitud varusid kergitama, et säilitada oma teenindustaset, kui väljas möllavad lumetormid," märkis ta.
    Kaup peab ringlema. Kuid mis peamine - kaup peab ringlema ja igal kaubagrupil peab olema ringluskiiruse eesmärk, mis on analüüsimeetodil kokku lepitud ning kehtestatud mõistliku varude tasemena, selgitas Saareoks. Logistika üldise eesmärgi saavutamiseks tuleks siiski aga keskenduda kogu tarne- ehk väärtusahelale, arvestades, et kulude vähendamisest ei võidaks mitte ainult esimene ja viimane lüli. "Kauba maaletooja võtab riskid enda peale, võidab jaekaupmees, kui ostab sisse ainult just-in-time-põhimõttel, aga kuskil selle tõttu ikka varud kasvavad," nentis Saareoks. "Igaüks vaatab lülis oma kasu, mistõttu kokkuvõttes võib kõik ebaefektiivne olla ja lõpptarbija peab ikka kõik kinni maksma," ütles ta.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Esmaspäev tõi USA aktsiaturule tõusu: kõik sektorid lõpetasid rohelises
Kõik suured USA aktsiaindeksid lõpetasid päeva tõusuga, kuld, hõbe ja toornafta langusega. Teslal on oodata seitsme aasta halvimat kvartali aruannet.
Kõik suured USA aktsiaindeksid lõpetasid päeva tõusuga, kuld, hõbe ja toornafta langusega. Teslal on oodata seitsme aasta halvimat kvartali aruannet.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Katre Kõvask: konkurents on karm, tegutseme kaugemate turgude nimel
Paar kuud tagasi tootmist alustanud kaerajoogi tootja YOOK vaatab aktiivselt kaugemate turgude suunas.
Paar kuud tagasi tootmist alustanud kaerajoogi tootja YOOK vaatab aktiivselt kaugemate turgude suunas.