Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nordea loodab lisatulu klientide ja käibe kasvust
Personaalse teeninduse valinud Nordea Pank tahab lähema aasta jooksul kasvatada tulu eelkõige uute klientide lisandumise ja olemasolevate klientide mahtude kasvuga.
Kommenteerib Nordea Panga jaepanga juht Olavi Pakkonen.
Pangandusäri baseerub usaldusel. Nii nagu näitasid ka kõige keerulisemad ajad, oskas Nordea Pank ka sel ajal kasumit teenida. Seega jätkame oma tänase strateegiaga. Klientide lojaalsus ja pühendumus on see, mis täna lisatulusid toob. Eesti keskklass saab pigem jõukamaks, seega kasvame ja areneme koos oma klientidega. Lisatulusid loodame teeninda eelkõige uut kliendibaasi ja olemasolevate klientide mahtusid kasvatades.
Hoiame oma lubadust olla kodupankadest kõige personaalsem ning arendame jõuliselt oma teenindust ja ka elektroonilisi kanaleid. Tahame igal kliendile, kellel Nordea Pangas konto avatud, midagi pakkuda ja midagi tähendada ehk aktiivselt suhelda. Täna ja lähitulevikus on kindlasti kõige kiiremini arenev kanal mobiil ja mobiilipangandus. Kahtlemata tegeleme ka pidevalt ärimudeli efektiivistamisega.
Laenu- ja hoiuseintresse mõjutab lisaks muudele spetsiifilistele teguritele nagu riskipreemia muutus ja konkurents turul kahtlemata ka see, mida teeb baasintress Euribor.
Finantsturgude ootus täna on, et euro rahaturuintressid langevad aastases horisondis ca 0,5% ning seejärel tõusevad kahe aasta perspektiivis mõnevõrra kõrgemale tasemele kui täna.
Nordea ootab, et Euribori langus jääb väiksemaks kui turg hindab.
Seoses süveneva majanduse aeglustumise ootusega jätkab ettevõtete riskipreemia Euroopa võlakirjaturul kasvamist. Kuivõrd võlakirjaturult on kallim raha kaasata, vaadatakse üha rohkem pankade poole, mis aitavad olukorda pehmendada.
ÄP küsis, millistest allikatest plaanib Nordea Pank järgmisel aastal lisatulusid teenida, kui kiiret intresside kasvu Nordea prognoosib ja milliste maksekanalitega tuleb lähiaastatel konkureerida.
Äripäeva küsitletud pangad märkisid, et praeguse pöördelise aja ja tiheda konkurentsi tingimustes saab tulusid suurendada eelkõige kliendibaasi hoidmise ja kasvatamise, intresside tõstmise, uute tasuliste lisateenuste pakkumise ja vähese rentaablusega teenustest/klientidest loobumisega. Nimetati ka vajadust maksta hoiustajatele kõrgemat intressi ja konkureerida erinevate makselahendustega, mis lähevad pangakanalitest mööda ning muutuvad üha populaarsemaks.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.