Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    "Sööks mütsi ära, kui nii on"

    Majandusminister Juhan Parts üllatus, et Väo liiklussõlme kulukat projekteerimist rahastab kütusefirma Olerex. Ta lubas lausa mütsi ära süüa, kui see nii on.

    Vastupidiselt Partsile ütles Olerexi üks omanikest ja turundusjuht Antti Moppel, et taoline koostöö riigi ja erafirma vahel on levinud praktika. Koostöö on aga väga lai mõiste. Moppel põhjendas Väo projekti rahastamisotsust sellega, et kuna projekt sisaldab ka tankla liiklusskeemi väljatöötamist, ei ole seda sobilik lahendada riiklike vahendite arvelt.
    Erinevad projekteerijad pakuvad sõlme ehitusprojekti hinnaks suurusjärku 400 000 eurot (6 miljonit krooni). Projekti heakskiitmisel väljastatakse ehitusluba hakatakse vastavalt projektile liiklussõlme ehitama.
    Järgneb telefoni teel tehtud intervjuu Juhan Partsiga:
    Kirjutan artiklit Väo liiklussõlmest, mille lahendus on kangesti kütusefirma Olerex nägu. Mulle on vihjatud, et asja taga on head suhted majandusministriga ning lobitöö majandusministeeriumis. Kas olete suhelnud Olerexi juhtide või omanikega Väo liiklussõlme teemal?Ei ole.
    Ei ole? Nemad pole sel teemal Teiega suhelnud?Ei, ei, ei, ei.
    Aga kas on võimalik, et Teie alluvad on sel teemal suhelnud?Teate, ausalt öeldes… Ma ei tea, kas Te olete uurinud, kuidas see projekteerimine käib meil? Mulle on see teema täiesti uudne. Mis seal täpselt kellegi nägu on? Ma ei tea isegi konkreetset projekti. Aga kuidas projekteerimine käib, see on ju tohutu kaadervärk. Terve projekt, Väo liiklussõlm, see on ju…
    Üks olulisemaid liiklussõlmi Eestis.Ta on nüüd see, mida me pole hakanud ehitama veel?
    Ei ole hakanud, detailplaneering pole ka kehtestatud veel. Asja iva on selles, et tee-ehitusprojekti, mida lähtuvalt detailplaneeringust koostatakse, rahastab Olerex, kelle tankla tuleb täpselt keset seda liiklussõlme. Kuidas saab ehitusprojekti rahastada keegi firma? See on nonsens ju. See ei ole võimalik. Nalja teete või? Meil ei ole ühtegi sellist firmat, kes midagi siin rahastaks. See on mingi absurd.
    Ma võin selle kohta öelda, hakkab meenuma, et see Väo liiklussõlm on üks igavene… Ta oleks pidanud valmima juba 2007, aga nagu te väga õigesti teate, pole veel kehtestatud detailplaneeringutki. Meil on korduvalt olnud plaanis suunata rahalised vahendid sellelt muudele projektidele ja see soov on jätkuv, kui me ei suuda... Väo-Maardu on lõpetamisel ja kui me vaatame Tallinna ringteed, siis Väo liiklussõlm on mõneti selline oluline alguspunkt sinna ringteele. See on seisnud planeeringute taga ja ma pean ausalt tunnistama, et olen korduvalt olnud pettunud ja mures, kuidas meil need asjad käivad.
    No ja nüüd ma kuulen mingit Olerexi, milles ma sügavalt kahtlen. Kuulge, see on üsna mastaapne projekt, kus kindlasti mingi ettevõte ei saa rahastada mingit projekti. Mis jama see on? Ma kardan, et Te olete midagi…
    Maanteeamet on kinnitanud, et ehitusprojekti rahastaja on Saare Olerex. Kui liiklussõlme lahendust vaadata, jääb mulje, et ümber Olerexi tankla kogu see liiklussõlm kerkibki. Ei tea, ma ei oska selle kohta midagi öelda. Mina tõesti ei tegele absoluutselt mingite projektidega. Ma tegelen siis, kui mingi väljapressimine käib ja selle taga seisab. Ma pean ausalt tunnistama, et seal on põhiprobleem, nii palju kui ma tean, planeeringus. Ei ole ju Tallinna linna poolt planeeringut. Ja see, et ehitusprojekti rahastab keegi ettevõte, no kuulge, see maksumus on ju nii suur, et see ei ole võimalik. Ma sööks oma mütsi ära, kui see nii on.
    Me ehitame üle Eesti, näidake mulle keegi kuskil, mingi ettevõte, kes rahastab mingit teedeprojekti, nalja teete või… Sellisele võiks anda eraldi kohe väljaspool fonde mingi majandusministeeriumi medali või auraha. Tundub täiesti ebaloogiline.
    Aga et Olerexi tankla sinna keset liiklussõlme tuleb, olite teadlik?Ei tea, tõesti ei tea, ausalt.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.