• OMX Baltic−0,02269,85
  • OMX Riga0,27922,42
  • OMX Tallinn−0,081 754,52
  • OMX Vilnius0,42992,36
  • S&P 5000,555 615,35
  • DOW 300,6240 000,9
  • Nasdaq 0,6318 398,45
  • FTSE 1000,368 252,91
  • Nikkei 225−2,4541 190,68
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,16
  • EUR/RUB0,0095,44
  • OMX Baltic−0,02269,85
  • OMX Riga0,27922,42
  • OMX Tallinn−0,081 754,52
  • OMX Vilnius0,42992,36
  • S&P 5000,555 615,35
  • DOW 300,6240 000,9
  • Nasdaq 0,6318 398,45
  • FTSE 1000,368 252,91
  • Nikkei 225−2,4541 190,68
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,16
  • EUR/RUB0,0095,44
  • 05.09.12, 06:18

Ohtlik ristmik

Kaks kogenud teedeinseneri esitasid vastuväite Tallinna tuiksoonele kerkiva Väo liiklussõlme detailplaneeringule, kuna peavad lahendust ohtlikuks.
Väo liiklussõlm on üks Eesti olulisemaid, moodustades osa Tallinna ringteest ja omades suurt raskeveokite koormust. Olukord, kus teedeinsenerid planeeringule vastuväite esitavad, on Eesti praktikas erandlik ja viitab probleemi tõsidusele. Vastuväite esitasid Ramboll Eesti projekteerimisosakonna juht Raul Vibo ja vanemkonsultant Ain Kendra, kes ise ega tööandja kaudu pole Väo liiklussõlmega kuidagi seotud.
Vibo ja Kendra tõid oma vastuväites välja, et detailplaneeringus on eksitud põhimõtte vastu tagada liiklemise sujuvus ja liikluskeskkonna üheselt arusaadavus liiklejatele. Detailplaneeringu liiklusskeemis on ristmiku rampidele lisatud mahasõidud Olerexi tankla kinnistule. Selline skeem on vaidlustajate hinnagul ohtlik. „On läbinähtav, et liiklusskeem on koostatud kitsastest ärihuvidest lähtuvalt, seades ohtu kõik teekasutajad,” seisab vastuväites.
„Kokkuvõttes on detailplaneeringu antud kujul kehtestamine karjuvas vastuolus paljude ühiskonnaliikmete vajaduste ja huvidega ning säästva ja tasakaalustatud ruumilise arengu tingimustega,” andsid teedeinsenerid oma vastuväites hävitava hinnangu.
Tallinna linnaplaneerimise amet vastab teedeinseneride esitatud vastuväitele hiljemalt 10. septembriks. Suure tõenäosusega surutakse planeering oluliste muudatusteta läbi, kuna Euroopa Liidu vahenditest rahastatava ristmiku rajamisega ollakse tõsises ajahädas. Ehitushankeni on ajagraafikus püsimiseks tarvis jõuda järgmise aasta alguses. Ristmiku ehitamise piirmaksumus on 19 miljonit eurot, millest 80% tuleb Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.
Veebruaris kirjutas Äripäev, kuidas Olerex maksab kinni riiklikult tähtsa Väo liiklussõlme ehitusprojekti. Juba siis viitasid asjatundjad huvide konfliktile ja projekti liiklusohtlikkusele. Majandusminister Juhan Parts lubas lausa oma mütsi ära süüa, kui kuulis projekti rahastamisest kütusefirma poolt.
Loe probleemsest detailplaneeringust pikemalt tänasest Äripäevast!
 
 
 
 
 
 

Seotud lood

Uudised
  • 01.03.16, 12:21
Kogenud projekteerija: Väo sõlm tuleb ohtlik
TTÜ teetehnika lektor ja T-Konsult OÜ konsultant Ain Kendra hindab juba kolmandat korda ümber planeeritud Väo liiklussõlme uut lahendust ohtlikuks ja ühe kütusefirma huve eelistavaks.
Uudised
  • 01.03.16, 06:00
Skandaalne Väo liiklussõlm kolmandal katsel
Lähikuudel loodetakse punkt panna juba kümmekond aastat ja kaks luhtunud lahendust nõudnud Eesti ühe olulisema, Väo liiklussõlme saagale, mille eelmist ja liiklejate õnneks läbikukkunud lahendust dikteeris kodumaine kütusefirma Olerex, kelle tankla kerkinuks otse keset ristmikku.
Uudised
  • 03.01.13, 05:05
Ristmikuga vastu näppe
Olerex investeeris Väo liiklussõlme mõnisada tuhat eurot, kuid see panus võib detailplaneeringu peatamise tõttu tühja minna.
Uudised
  • 10.01.13, 13:01
Libedus üllatas maanteeametit
Väo liiklussõlme valmimise lükkumise üks põhjustest on jahmatav – maanteeametnikud avastasid ootamatult, et üks ristmiku rampidest olnuks veokitele libedaga läbimatu.
  • ST
Sisuturundus
  • 10.07.24, 11:20
Põlvkondade vahetust tuleks hakata varakult planeerima
Kui oled midagi suure hoole ja armastusega üles ehitanud, on loomulik, et soovid tagada ka selle püsimise. Olgu tegemist ettevõtte või perekonna varade edasiandmise planeerimisega, siis LHV privaatpanganduses ollakse oma klientidele toeks, et korraldada põlvkonnavahetus sujuvalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele