• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 05.09.12, 06:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ohtlik ristmik

Kaks kogenud teedeinseneri esitasid vastuväite Tallinna tuiksoonele kerkiva Väo liiklussõlme detailplaneeringule, kuna peavad lahendust ohtlikuks.
Väo liiklussõlm on üks Eesti olulisemaid, moodustades osa Tallinna ringteest ja omades suurt raskeveokite koormust. Olukord, kus teedeinsenerid planeeringule vastuväite esitavad, on Eesti praktikas erandlik ja viitab probleemi tõsidusele. Vastuväite esitasid Ramboll Eesti projekteerimisosakonna juht Raul Vibo ja vanemkonsultant Ain Kendra, kes ise ega tööandja kaudu pole Väo liiklussõlmega kuidagi seotud.
Vibo ja Kendra tõid oma vastuväites välja, et detailplaneeringus on eksitud põhimõtte vastu tagada liiklemise sujuvus ja liikluskeskkonna üheselt arusaadavus liiklejatele. Detailplaneeringu liiklusskeemis on ristmiku rampidele lisatud mahasõidud Olerexi tankla kinnistule. Selline skeem on vaidlustajate hinnagul ohtlik. „On läbinähtav, et liiklusskeem on koostatud kitsastest ärihuvidest lähtuvalt, seades ohtu kõik teekasutajad,” seisab vastuväites.
„Kokkuvõttes on detailplaneeringu antud kujul kehtestamine karjuvas vastuolus paljude ühiskonnaliikmete vajaduste ja huvidega ning säästva ja tasakaalustatud ruumilise arengu tingimustega,” andsid teedeinsenerid oma vastuväites hävitava hinnangu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallinna linnaplaneerimise amet vastab teedeinseneride esitatud vastuväitele hiljemalt 10. septembriks. Suure tõenäosusega surutakse planeering oluliste muudatusteta läbi, kuna Euroopa Liidu vahenditest rahastatava ristmiku rajamisega ollakse tõsises ajahädas. Ehitushankeni on ajagraafikus püsimiseks tarvis jõuda järgmise aasta alguses. Ristmiku ehitamise piirmaksumus on 19 miljonit eurot, millest 80% tuleb Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.
Veebruaris kirjutas Äripäev, kuidas Olerex maksab kinni riiklikult tähtsa Väo liiklussõlme ehitusprojekti. Juba siis viitasid asjatundjad huvide konfliktile ja projekti liiklusohtlikkusele. Majandusminister Juhan Parts lubas lausa oma mütsi ära süüa, kui kuulis projekti rahastamisest kütusefirma poolt.
Loe probleemsest detailplaneeringust pikemalt tänasest Äripäevast!
 
 
 
 
 
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele