• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • 09.03.12, 14:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saku juht: kriisi ajal tuleks investeerida

Saku Õlletehase tegevjuht Margus Kastein rääkis tänasel Tööandjate Keskliidu konverentsil „Tuulelohe lend“, et igal kriisil on lõpp ja sealt väljuvad ettevõtted, kes investeerivad kriisi ajal inimestesse ja tehnoloogiasse.
"Kriis tuli šokina ja paanikana ning tekkis arusaamatus, mida tegema peab. Mingil hetkel numbreid vaadates olid nad kukkumas. Kriisid tulevad ja lõpevad ootamatult," rääkis Kastein.
Kui olukord pole hea, siis esimene kulu, mille pealt inimesed kokku hoiavad, on väljas söömine ja joomine.
Saku Õlletehas hindas kriisi olukorras inimesi ning paljud inimesed pidid töölt ära minema, nad muutsid ka tööülesandeid. "Kriis liitis ning pani rohkem tegelema inimestega ja nende ülesannetega," selgitas Kastein.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tema sõnul kriisi ajal oli kõige ootamatum see, et tarbijad muutsid on harjumusi. "Headel aegadel ei vaadatud hindu ja me tõstsime, sest tarbija oli nõus selle kinni maksma. Rasketel aegadel läheb tarbija odavama toote peale," lausus Kastein.
Saku Õlletehase kogumüügist moodustab 50% läbi hinnakampaaniate, kuid buumiajal oli see 5%.
Ta soovitas teha ülevaate ning hinnata, kuhu tarbija liigub headel ja halbadel aegadel. "Kolleegid välisriikidest räägivad, et kui tarbija on läinud odavama toote peale, siis headel aegadel ei pruugi ta sealt välja tulla," märkis ta.
Kastein mainis, et kriisi ajal tuleks olla ettevaatlik eelarvete külmutamisega, sest kasvufaasis võib see kalliks maksma minna.
Kriisi õppetund oli Saku jaoks see, et nad on leidnud võimalusi oma tooteid eksportima hakata. Hetkel ekspordib ettevõte  50% omatoodangust. "Iga teine pruk omatoodangust läheb välismaale.  Me panustasime tehnoloogiasse," märkis ta.
"Meil on küsimus mitte lisandväärtuses, vaid ellujäämises, sest konkurent käib ka sõsar- ning emaettevõttega," nentis Kastein.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele