Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas illusioon nappusest turunduseks tööle panna?
Tajutav kaubanappus tekitab alateadliku soovi teha kiire ostuotsus. EBSi turunduse professor Katri Kerem annab Äripäeva teemaveebis Best-Marketing nõu, kuidas ostupaanikat leevendada või nappuseillusiooni turunduslikult ära kasutada.
Eesti keeles „ostupaanika“ nimetuse saanud tarbijakäitumisel on Keremi sõnul kaks alaliiki. "Niinimetatud hamstrikäitumine tähendab seda, et inimesel on pidev kalduvus osta kokku tarbetuid varusid, mida ta ei suuda ära kasutada ja mille hankimine ja hoiustamine hakkab juba segama igapäevaelu," selgitas ta. "Turundusinimestena on meil selle käitumisviisi mõistmisega vähe peale hakata, pigem on tegemist psühooloogide tööpõlluga." Turunduslikust vaatenurgast pakuvad tema sõnul huvi ja omavad tähtsust ajutised ostupaanikad, millega kaasamineku eest pole kaitstud pea mitte ükski tavaklient. "Viimased aastad on Eestis pakkunud mitmeid praktilisi näiteid."
Näiteks eelmisel nädalal rabasid inimesed poest munade kallinemise tõttu karpide kaupa mune ja mitmed poed seadsid munamüügile piirangud.
Kuidas puuduseillusiooni ära kasutada, loe edasi
Best-Marketingi arvamusloost.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.