Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meremuuseum vaidlustab toetussumma vähendamise

    EAS tegi Eesti Meremuuseumile seoses Lennusadama vesilennukite angaaride ehitusega otsuse vähendada ettenähtud projekti abikõlbulikku toetussummat  278 031,26 euro võrra. Eesti Meremuuseum vaidlustab otsuse.

    EASi otsuse järgi on Eesti Meremuuseum rikkunud riigihangete menetlusreegleid ja eeldatakse, et sellest võis tuleneda finantskahju, kuigi seda ei osata hinnata, vahendab meremuuseum oma pressiteates.
    Otsus puudutab kaht asjaolu: esmalt, et ei ole kontrollitud kõiki MTR registreeringuid enne pakkumiste kvalifitseerimist ja teisalt, et peatöövõtjale on tehtud ettemaks, mille võimalikkus ei olnud hanke tegemise ajal teada. Sellest lähtuvalt on EAS otsustanud vähendada ettenähtud projekti abikõlbulikku toetussummat  278 031,26 euro võrra. Eesti Meremuuseum teeb kultuuriministeeriumile ettepaneku mõlemad ettekirjutused vaidlustada.
    Eesti Meremuuseumi direktor Urmas Dresen ei nõustu kummagi ettekirjutusega. „Lühidalt võin MTR registreeringute kohta öelda, et Eesti Meremuuseum rakendas meetmeid riigihankeseaduse nõuete kontrollimiseks kahes etapis: pakkujate osas enne nende kvalifitseerimise otsuse tegemist ja alltöövõtjate osas enne iga alltöövõtja kaasamist,“ selgitas Dresen esimest ettekirjutust.
    Dresen lisas, et ettekirjutuse järgi pidanuks meremuuseum kui hankija kontrollima mitmesaja alltöövõtja registreeringuid enne pakkumiste kvalifitseerimist ning seejuures oleks saanud pakkumise võitnud peatöövõtja hiljem lepingupartnereid vahetada ning tehtud kontrollist ei oleks olnud sisulist kasu. „Põhimõtteliselt oleks olnud tegemist tohutu hulga paberitööga, mille vajadust hindavad juristid erinevalt ning meie jaoks on tegemist põhjendamatu etteheitega,“ sõnas Dresen.
    Teine EASi ettekirjutus puudutas peatöövõtjale Nordecon tehtud ettemaksu. „Me ei käsitle tehtud makset ettemaksuna, vaid vahemaksena, mille tegime selleks, et ehitustöödega jätkata,“ rääkis meremuuseumi direktor.  Ta selgitas, et Lennusadama ehituslepingus oli ette nähtud, et Nordecon teostab 2010.a töid 50 miljoni krooni eest, mida ettevõte ka tegi.  See tööde maht sai ehitajal täis enne 2010. aasta lõppu.
    „Seejärel oli muuseumil kaks võimalust: peatada ehitustööd ja oodata aastat 2011 või ehitustöödega jätkata. Otsustasime ehitustöödega jätkata, et muuseum ühel päeval ka avataks. Täna võime öelda, et uus muuseum on täiel määral avatud ja külaliste poolt ka hästi vastu võetud, mille kinnituseks on Lennusadama külastajaarv kõigest kahe kuuga juba 115 000 inimest,“ ütles Dresen.
    Eesti Meremuuseum esitab EASi otsusele vaide ettenähtud 30 päeva jooksul, sest muuseumit nõustavate juristide hinnangul ei ole kumbki tehtud ettekirjutustest põhjendatud.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pindi näeb kinnisvaras virgumise märke
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.