Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aas: Eesti on olnud Soomele halb õpilane

    Tänasel Euregio transpordifoorumil leidis Tallinna abilinnapea Taavi Aas, et Eestil on Soomelt veel palju õppida.

    „Ma arvan, et Eesti peab Soome eeskujul kõigepealt saama korda oma siseriikliku ning rahvusvahelise ida-lääne suunalise reisirongiliikluse. Alles seejärel saaksime reaalselt panustada põhjast lõunasse suunduvasse kiirraudteesse,“ kommenteeris Taavi Aas plaanitavat Rail Balticu projekti. Ta tõi oma sõnavõtus näiteid varem ajakirjanduses ilmunust, kus öeldi, et Rail Baltic ei tasu end Eestis ära, kui siin ei ole piisavalt rongireisijaid.
    „Läti transpordiminister Aivis Ronis on öelnud tänavu septembri algul väga selgelt, et Rail Baltic on Lätile vastuvõetav vaid juhul, kui selle osaks saab liin Ventspilsi sadamasse. Ma arvan, et samasugusele positsioonile võiks ka Eesti alla kirjutada. Eestile oleks kasu Rail Balticust märksa suurem kui selle osaks saaks liin Tallinnast Narvani. Tallinnast vaadates ei tea ma ühtegi head põhjust, miks peaksid meie Peterburi sõbrad saabuma Tallinna läbi Helsingi,“ märkis Aas.
    Aasa sõnul ei tohi unustada Peterburi ning seda ümbritsevat piirkonda, mis on Läänemere idakaldal suurim metropol nii rahvaarvult kui ka majanduse mahult. Ta lisas, et Eesti on püüdnud pikka aega selle naabruse potentsiaali mitte tunnustada ja rõhutanud riske, kuid Soome on teinud oma parima sellest naabrusest kasu saamiseks. „See on kindlasti valdkond, kus minu arvates Eesti on seni olnud Soomele halb õpilane,“ väitis Aas.
    Lõppsõnas märkis abilinnapea, et Rail Baltic on poliitiline projekt, mis peab olema tagatud poliitilise ehk Euroopa Liidu rahaga, sest küsimuseks jääb, kas Läänemere idakalda reaalmajandused suudavad välja kanda selle jooksvaid kulusid.
    „Olukord muutuks vaid Euroopa Liidu sügavamal integratsioonil, kus ka üleliidulise infrastruktuuri jooksvad kulud kaetakse tsentraalsest liidu eelarvest,“ rääkis Aas, „Majanduslikult tuleb Balti mere idaosas luua paremad ühendused maailmamajanduse kasvupiirkondadega - nii raudteed mööda, meritsi kui ka õhutranspordis.“
    Täna toimus kaheksandat korda MTÜ Helsinki-Tallinn Euregio korraldatud foorum, mis kandis nime "Läänemere Idakalda transpordivisioonid" ning keskendus transpordi ja logistika tulevikule piirkonnas, projektile Rail Baltic ning rahvusvahelisele koostööle.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kristina Judina: mida teha, kui tubli inimese karjäär „jääb kinni“?
Karjääris n-ö kinni jäämine ei ole vähegi edukate inimeste seas haruldane nähtus, see mõjutab ühtemoodi nii andekaid spetsialiste kui juhte. See on keeruline probleem, mille lahendamise juures mängivad võtmerolli toetav juht ja juhtkond, kirjutab 150-liikmelist meeskonda juhtiv Elisa teeninduse valdkonna juht Kristina Judina.
Karjääris n-ö kinni jäämine ei ole vähegi edukate inimeste seas haruldane nähtus, see mõjutab ühtemoodi nii andekaid spetsialiste kui juhte. See on keeruline probleem, mille lahendamise juures mängivad võtmerolli toetav juht ja juhtkond, kirjutab 150-liikmelist meeskonda juhtiv Elisa teeninduse valdkonna juht Kristina Judina.
Luksusvilla Hispaanias, kahtlane Excel ja kadunud arved: need on idufirmade punased lipud
Investorina idufirmasse raha paigutades on ülioluline teha selgeks, kuidas ettevõttes finantsjuhtimist korraldatakse ja raamatupidamist korras hoitakse. Spetsialistide sõnul esineb siin sageli ohtralt punaseid lippe, mis hilisema läbikukkumise eest hoiatavad.
Investorina idufirmasse raha paigutades on ülioluline teha selgeks, kuidas ettevõttes finantsjuhtimist korraldatakse ja raamatupidamist korras hoitakse. Spetsialistide sõnul esineb siin sageli ohtralt punaseid lippe, mis hilisema läbikukkumise eest hoiatavad.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikeettevõtjate esindaja loodab kliimaministeeriumile
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kristina Judina: mida teha, kui tubli inimese karjäär „jääb kinni“?
Karjääris n-ö kinni jäämine ei ole vähegi edukate inimeste seas haruldane nähtus, see mõjutab ühtemoodi nii andekaid spetsialiste kui juhte. See on keeruline probleem, mille lahendamise juures mängivad võtmerolli toetav juht ja juhtkond, kirjutab 150-liikmelist meeskonda juhtiv Elisa teeninduse valdkonna juht Kristina Judina.
Karjääris n-ö kinni jäämine ei ole vähegi edukate inimeste seas haruldane nähtus, see mõjutab ühtemoodi nii andekaid spetsialiste kui juhte. See on keeruline probleem, mille lahendamise juures mängivad võtmerolli toetav juht ja juhtkond, kirjutab 150-liikmelist meeskonda juhtiv Elisa teeninduse valdkonna juht Kristina Judina.
Aasta lõpuks sõidavad pealinna tänavatel vesinikutaksod
Vesinikutehnoloogiaettevõte PowerUp Energy juhi Ivar Kruusenbergi sõnul jõuavad novembris Tallinna tänavatele esimesed vesinikutaksod.
Vesinikutehnoloogiaettevõte PowerUp Energy juhi Ivar Kruusenbergi sõnul jõuavad novembris Tallinna tänavatele esimesed vesinikutaksod.
Aasta lõpuks sõidavad pealinna tänavatel vesinikutaksod
Vesinikutehnoloogiaettevõte PowerUp Energy juhi Ivar Kruusenbergi sõnul jõuavad novembris Tallinna tänavatele esimesed vesinikutaksod.
Vesinikutehnoloogiaettevõte PowerUp Energy juhi Ivar Kruusenbergi sõnul jõuavad novembris Tallinna tänavatele esimesed vesinikutaksod.
Raadiohommikus: Hiinast, Saudi Araabiast, vesinikust ja EKREst
Esmaspäevases raadiohommikus räägime äri ajamisest Hiinas ja Saudi-Araabias, aga ka vesinikuärist ja EKRE pühapäevasel kongressil toimunust.
Esmaspäevases raadiohommikus räägime äri ajamisest Hiinas ja Saudi-Araabias, aga ka vesinikuärist ja EKRE pühapäevasel kongressil toimunust.
Ulakas Kaunitar laienes Hispaaniasse
Vallatu pesupood Ulakas Kaunitar teatas Instagramis, et on oma tegemistega jõudnud Hispaaniasse ja avas Marbellas poe Naughty Beauty.
Vallatu pesupood Ulakas Kaunitar teatas Instagramis, et on oma tegemistega jõudnud Hispaaniasse ja avas Marbellas poe Naughty Beauty.