Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Asmann: Rail Baltic vajab äriplaani
Eesti Raudtee juhatuse esimees Ahti Asmann rääkis tänasel Euregio transpordifoorumil, et Rail Balticu projektis tuleks hakata koostama konkreetseid äriplaane.
"Tallinnast vaadates on Rail Baltic viimaste kuudega võtnud vormi, kus visioonist hakkab vormuma midagi konkreetsemat. Algamas on analüüsi koostamine, mis annab vastuse, mil moel on sisuliselt ja õiguslikult kõige adekvaatsem korraldada tulevase Rail Balticu juhtimist,“ kõneles Asmann ning lisas, et lõppfaasis on vaja teha ka rahvusvaheline hange Rail Balticu raudtee ja raudteega seotud ehitiste eelprojekti koostaja leidmiseks.
Asmann rõhutas, et käes on aeg keskenduda küsimusele, kuidas suurprojekt tegelikkuses kommertsialiseerida.
"Peame arvestama, et valdav osa Läänemere transiidi-ja kaubaveo ruumist mõtleb ärist vaid ida-lääne suunal, mitte põhi-lõuna suunal. See on ka loogiline, sest Rail Balticuta on põhja-lõuna suunaline kaubavedu olnud enamjaolt ebaloogiline lahendus," märkis Asmann. Tema sõnul tuleb Rail Balticu edukaks elluviimiseks senisest enam keskenduda sellele, et leida võimalikult varakult üles projektist äriliselt huvitatud osapooled.
"Asudes planeerima, kuidas Rail Baltic ühendub teiste, täna juba toimivate logistikalahendustega, peame tooma laua taha ka ettevõtjad ja huvirühmad. See protsess ei saa olla vaid ülevalt alla planeeritud," lisas Asmann.
Täna toimus kaheksandat korda MTÜ Helsinki-Tallinn Euregio korraldatud foorum, mis kandis nime "Läänemere Idakalda transpordivisioonid" ning keskendus transpordi ja logistika tulevikule piirkonnas, projektile Rail Baltic ning rahvusvahelisele koostööle.