Eesti Raudtee juhatuse esimees Ahti Asmann rääkis tänasel Euregio transpordifoorumil, et Rail Balticu projektis tuleks hakata koostama konkreetseid äriplaane.
"Tallinnast vaadates on Rail Baltic viimaste kuudega võtnud vormi, kus visioonist hakkab vormuma midagi konkreetsemat. Algamas on analüüsi koostamine, mis annab vastuse, mil moel on sisuliselt ja õiguslikult kõige adekvaatsem korraldada tulevase Rail Balticu juhtimist,“ kõneles Asmann ning lisas, et lõppfaasis on vaja teha ka rahvusvaheline hange Rail Balticu raudtee ja raudteega seotud ehitiste eelprojekti koostaja leidmiseks.
Asmann rõhutas, et käes on aeg keskenduda küsimusele, kuidas suurprojekt tegelikkuses kommertsialiseerida.
"Peame arvestama, et valdav osa Läänemere transiidi-ja kaubaveo ruumist mõtleb ärist vaid ida-lääne suunal, mitte põhi-lõuna suunal. See on ka loogiline, sest Rail Balticuta on põhja-lõuna suunaline kaubavedu olnud enamjaolt ebaloogiline lahendus," märkis Asmann. Tema sõnul tuleb Rail Balticu edukaks elluviimiseks senisest enam keskenduda sellele, et leida võimalikult varakult üles projektist äriliselt huvitatud osapooled.
"Asudes planeerima, kuidas Rail Baltic ühendub teiste, täna juba toimivate logistikalahendustega, peame tooma laua taha ka ettevõtjad ja huvirühmad. See protsess ei saa olla vaid ülevalt alla planeeritud," lisas Asmann.
Täna toimus kaheksandat korda MTÜ Helsinki-Tallinn Euregio korraldatud foorum, mis kandis nime "Läänemere Idakalda transpordivisioonid" ning keskendus transpordi ja logistika tulevikule piirkonnas, projektile Rail Baltic ning rahvusvahelisele koostööle.
Seotud lood
Kommenteerides Rail Balticu projekti edenemist, ütles Euroopa Komisjoni asepresident ja transpordivolinik Siim Kallas täna Tallinnas, et asjaajamise suhtes laabub kõik hästi – kõik töögrupid töötavad, ka Poolas.
Euregio transpordifoorumil esinenud Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas on optimistlik nii raudtee, sadamate kui ka lennuliikluse arengu suhtes, vahendab ERRi uudisteportaal ERRi raadiouudiseid.
Tänasel Euregio transpordifoorumil leidis Tallinna abilinnapea Taavi Aas, et Eestil on Soomelt veel palju õppida.
Eesti Raudtee nõukogu valis eile uueks ettevõtte juhatuse esimeheks senise SEB Ukraina juhi Ahti Asmanni, kes alustas täna esimest tööpäeva.
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Omanik: “Ei ole kantimine!”
4
Võttis dividendi 25 miljonit
6
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Hetkel kuum
![Saneerimisnõustaja hinnangul on kinnitusvahendite hulgi- ja jaemüügiga tegelev Janere maksejõuetu ning ettevõtte tegevus viidi uue ettevõtte alla. Janere omaniku sõnul ei tegele ta mingi kantimisega.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=c6dcfcae-7d46-508f-b14c-f44602bef15f&width=3840&q=70)
Omanik: “Ei ole kantimine!”
![Soler & Palau esindaja Hilario Tome ja ETS NORDi juhatuse esimees Urmas Hiie.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=2bd8bfe9-ad4b-566f-abe6-5d2d84601360&width=3840&q=70)
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
![Napilt 17-aastaselt Hispaania koondises Euroopa meistriks tulnud Lamine Yamal Berliini olümpiastaadionil tiitlivõitu tähistamas.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=34f38a38-d679-549c-8cd6-2287caba1704&width=3840&q=70)
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Tagasi Äripäeva esilehele