• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.10.12, 16:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Asmann: Rail Baltic vajab äriplaani

Eesti Raudtee juhatuse esimees Ahti Asmann rääkis tänasel Euregio transpordifoorumil, et Rail Balticu projektis tuleks hakata koostama konkreetseid äriplaane.
"Tallinnast vaadates on Rail Baltic viimaste kuudega võtnud vormi, kus visioonist hakkab vormuma midagi konkreetsemat. Algamas on analüüsi koostamine, mis annab vastuse, mil moel on sisuliselt ja õiguslikult kõige adekvaatsem korraldada tulevase Rail Balticu juhtimist,“ kõneles Asmann ning lisas, et lõppfaasis on vaja teha ka rahvusvaheline hange Rail Balticu raudtee ja raudteega seotud ehitiste eelprojekti koostaja leidmiseks.
Asmann rõhutas, et käes on aeg keskenduda küsimusele, kuidas suurprojekt tegelikkuses kommertsialiseerida.
"Peame arvestama, et valdav osa Läänemere transiidi-ja kaubaveo ruumist mõtleb ärist vaid ida-lääne suunal, mitte põhi-lõuna suunal. See on ka loogiline, sest Rail Balticuta on põhja-lõuna suunaline kaubavedu olnud enamjaolt ebaloogiline lahendus," märkis Asmann. Tema sõnul tuleb Rail Balticu edukaks elluviimiseks senisest enam keskenduda sellele, et leida võimalikult varakult üles projektist äriliselt huvitatud osapooled.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Asudes planeerima, kuidas Rail Baltic ühendub teiste, täna juba toimivate logistikalahendustega, peame tooma laua taha ka ettevõtjad ja huvirühmad. See protsess ei saa olla vaid ülevalt alla planeeritud," lisas Asmann.
Täna toimus kaheksandat korda MTÜ Helsinki-Tallinn Euregio korraldatud foorum, mis kandis nime "Läänemere Idakalda transpordivisioonid" ning keskendus transpordi ja logistika tulevikule piirkonnas, projektile Rail Baltic ning rahvusvahelisele koostööle.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele