• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,82%45 672,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,82%45 672,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 19.10.12, 09:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suitsupakid saavad šokipildid

Eurodirektiiv nõuab, et ELis müüdavad sigaretipakid oleksid "kaunistatud" pilthoiatusega.
Sigaretipakkidele nõutavad fotod on kõigile EL-i riikidele ühesugused. Ent iga riik saab 42 pildi seast valida, millised ta kasutusele võtab – kas leebemad või karmimad. Pilthoiatusi tuleb kokku valida 14, iga hoiatusteksti jaoks üks pilt, kirjutab Eesti Päevaleht.
Sotsiaalministeeriumi keskkonnatervise ja kemikaaliohutuse juhi Aive Tellingu sõnul võttis töörühm pildivaliku aluseks uuringute andmed fotode efektiivsuse kohta ning töörühma liikmete teadmised ja kogemused. „Töörühm ei ole lõplikke otsuseid piltide osas veel teinud,” ütles Telling.
Kui lähtutakse vaid piltide efektiivsusest, siis võiks Eestis suitsupakkidel näha fotosid, kus on hingamismaskiga laps, terved ja kahjustatud kopsud, lagunenud hambad ja kõrivähk. Uuringute järgi on just need pildid kõige mõjusamad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tellingu kinnitusel on uuringud näidanud, et pilthoiatused mõjuvad rohkem kui ainult hoiatav tekst, eriti vähese kirjaoskusega inimeste ja laste puhul. „Hirmu tekitavad ja tugevaid emotsioone esile kutsuvad kujutised on efektiivseim viis tarbijate harimiseks,” ütles ta.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele