Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sakkov: kellelgi ei lähe hästi, reisija ostab hinda

    Tallinna Lennujaama juhatuse liikme Erik Sakkovi sõnul on seis parem suurematel lennufirmadel, kuid hästi ei lähe kellelgi. "Edukaid täna Euroopas pigem ei olegi. Reisija ostab hinda."

    Kümne aasta tagused kallid piletid ei tule tema sõnul kunagi tagasi.
    "Raha pöörleb ja raha tekib kõikjal lennufirmade ümber, aga mitte lennufirmade taskusse. Samas kõik teised teenivad – alates firmast, kes lükkab maandunud lennukile kütusevooliku külge, kaupmehest ja hotellipidajast, lõpetades restoranile oma sea müünud talumehe ja viimase matrjoškamüüjani välja," ütles ta. "Riik saab kõigelt sellelt maksutulu, lisaks tekivad sellest töökohad, mis muu hulgas on ka ühiskonnale kokku hoitud sotsiaalkulu. Kasvavad riikide turismitulud. Samas riigid tulu lennufirmadega jagada ei tohi. Aga raudteevedajatega - palun väga. Seda ei saa nimetada kuidagi teisiti, kui moonutuseks."
    Erik Sakkovi kommentaar Estonian Airi kohta.
    Kui rahvuslikus lennukompaniis on tehtud juhtimisvigu või tarbetult raha põletatud, tuleb see muidugi otsustavalt lõpetada. Aga me vaatame päris suure murega, kui agar on bravuurikam osa meediast olnud Estonian Airi rummustrateegiat läbikukkunuks tembeldama, sest uue strateegia sissetöötamine ja tööle hakkamine võtabki aega aastaid. Ning, mis peamine, sarnane strateegia on vee peal hoidnud mitut meie lennukompaniile sarnast ettevõtet, aga toimivat näidet ühestki teistsugusest strateegiast, mis väikest rahvuslikku lennukompaniid toidaks, ei ole meie maailmanurgas võtta.
    Kui ka oletame, et pool lennufirma raskustest tuleb ülekulutamisest, ühekordsetest kuludest või lihtsalt eksitustest, siis ülejäänud pool on ikkagi hinnasurve, või, kui lihtsalt öelda, siis piletite müük alla omahinna. Selleks, et firma oleks kasumiks, pidanuks ta iga pileti müüma 30 eurot kallimalt. Aga, kui sa oled oma 30 eurot kallima piletiga kusagil Bookinghouse'i viiendal leheküljel, siis paraku ei müü sa suurt midagi.
    Eestile oleks väga suur samm ka see, kui saaks toimiva Estonian Airi müüa mõnele suurele Aasia tegijale. Nemad vajavad Euroopas olemasoleva liinivõrguga vedajat, ja selline vedaja vajab suurt kompaniid oma selja taha.
    Väikeriigi reisijate huve teeniva lennukompanii tasuvaks või vähemalt nulli saamiseks on lihtsalt oma kriitiline mass reisijaid. Sellele pole alternatiivi, pooltühjade lennukite edasi-tagasi sõidutamise lõbu ei ole kunagi kauaks jätkunud. Äriplaan peabki endas kätkema sissetöötamise perioodi, selle kriitilise massi tekitamist, tasuvusse jõudmist ja siis oma igapäevatöö kuratlikult hästi tegemist.
    Ühiskonnale nii olulise ettevõtte uuele kursile pööramiseks peaks andma aega nii ühiskond kui meedia, sest strateegia – see ongi pikk visioon. 
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.