• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 08.11.12, 14:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Briti poed kasutavad üha enam raudteevedusid

Tesco veab Suurbritannia supermarketite trendi, kus poodide varustamisel kasutatakse raudteekonteinereid, muutes sellega raudteevedusid, mida kasutatakse traditsiooniliselt söe-, terase- ja kemikaaliveoks, vahendab Bloomberg. 
Suurbritannia suurim jaekaupmees Tesco, Marks & Spencer ja Wal-Mart Storesi Asda kärbivad transpordikulusid ja säästavad aega, vältides ülerahvastud maanteid.
Esmakordselt muutusid konteinerid Suurbritannia raudteel miljardi naela äriks 2011. aastal, omades 27protsendist osakaalu raudteevedudes.
„Logistikat mõjutavad üha enam maanteetranspordi kulud ja saadetiste kohaletoimetamise katkestused,“ ütles logistikafirma Prologise Suurbritannia juht Andrew Griffiths. Tema klientideks on Tesco ja J Sainsbuty. „Rohelised teemad ja raudtee muutuvad aina atraktiivsemaks.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ühendkuningriigi raudteedel on kiiremini kasvavaks haruks konteinerveod. DB Schenker Rail U.K. logistikadirektori Carsten Hinna sõnul on konteinerveod kasvanud alates 2003. aastast 7,5 protsenti aastas.
Tesco on Suurbritannia jaekaupmeestest suunanud suurima osa oma vedudest maanteedelt raudteele.
Siiski moodustavad raudteeveod vaid alla kümne protsendi kogu vedudest võrreldes 2/3 maanteevedude, 23% veeteedest ja 5% toruvedudest.
Osaliselt on selles süüdi vedurite kõrged püsikulud, mis on koormaks lühikeste vahemaade läbimisel. Raudteeveod on konkurentsivõimelised vaid 200miilistel või pikematel vedudel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele