• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • 11.11.12, 23:00

MonaVie juhtfiguur: müüme ärivõimalust, mitte mahla

MonaVie võrkturundusketi ärimudel on niivõrd segane, et lõpuni saavad sellest aru vähesed. 24. oktoobril lahkas ETV saade “Pealtnägija” võrkturunduse viimase aja “hiti” MonaVie imemahla, mille müügimudel on mõnele tulus finantsskeem.
MonaVie  sõltumatu distribuutor Vallo Arumäe, kelle kaudu MonaVie Eestisse jõudis, on oma tegevust laiendanud ka teistesse riikidesse. Tema sõnul pakub MonaVie Euroopas nelja toodet. “Need on 100% looduslikud mahlad Essential ja Active, söögikokteil RVL kehakaalu juhtimiseks ja looduslik energiajook EMV,” tutvustab ta miljoniäri nappi tootevalikut. Tema sõnul koosneb MonaVie mahl 19 marjast ja puuviljast, 0,75-liitrine pudel mahla maksab ligikaudu 30 eurot. Arumäe sõnul ei müü nad siiski mahla, vaid elustiili ja äri alustamise võimalust.
Lihtsale inimesele vaid loosungid. MonaVie on äriinfo jagamisel paraku üsna kitsi. Tavalugejale on kättesaadavad kõlavad loosungid ja liitumiskutsed, detailsem info on vaid võrguga liitunutele. Nii on kirjas ka Vallo Arumäe nimelisel MonaVie lehel: “Käesoleva domeeni kaudu ei ole Teil võimalik küsimusi edastada. Soovime kohelda oma partnereid võrdselt, seetõttu palume Teil kasutada Teile MonaVied tutvustanud partneri personaalset kodulehte. Saate soetada personaalse kodulehe vähema kui 0,50 € eest päevas.”
Arumäe eitab kategooriliselt MonaVie ärimudeli sarnanemist püramiidskeemiga. “Valdkond, mida Wall Street Journal nimetab parimaks sotsiaalse äri mudeliks maailmas, nimetab ETV “Pealtnägija” püramiidskeemiks. See on ühtepidi irooniline, teistpidi kurb, kui väike on meie inimeste maailmapilt,” on Arumäe pettunud.
Mitmetasandiline turundus, sotsiaalne äri, otsemüük, püramiidskeem – neid termineid kasutatakse MonaVie ärimudelist rääkides. Seadusega keelatud on neist püramiidskeemid.
Rahafoorum.ee lehel iseloomustab Taavi Pertman püramiidskeemi kui ärimudelit, kus osalejatele makstakse selle eest, et nad toovad järgmisi osalejaid. “Mitmed püramiidskeemid kasutavad ära võrkturunduse mudelit, et oma olemust varjata. Kõige kergem on neid ära tunda selle põhjal, kui osalejate põhiline tulu tuleb selle pealt, et nad leiavad enda alla uusi liitujaid/müüjaid, mitte toodete müümisest klientidele,” kirjutab Pertman.
Tarbijakaitsel asi käsil. Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski  kinnitab pooleliolevat menetlust: “Praegu on meil tõepoolest menetlus seoses MonaVie juhtumiga pooleli ja eelkõige püramiidskeemi tõttu.”
Arumäe sõnul pole nad seni saanud tarbijakaitseametilt ühtegi ettekirjutust. “Oleme sarnaselt lugejatega kuulnud meedia kaudu lihtsalt ühe tarbijakaitsja isiklikku arvamust,” ütles Arumäe. “Kui keegi nimetab MonaVied mittelegaalseks, siis see tähendab seda, et üle maailma on üle nelja miljoni distribuutori, kes teevad illegaalset äri, ja mitte keegi ei ole seda siiani tähele pannud.”
Ajakirja Newsweek 2008. aasta 1. augusti number näitab MonaVie  äri nii: kohustusliku sissetulekute avalikustamise järgi tegeleb nende miljonipealine müügitiim põhiliselt mahla joomisega. Üle 90 protsendi edasimüüjatest loeti jaemüügi klientideks, kelle teenistus koosnes põhiliselt endale müüdud kauba allahindlustest. Alla ühe protsendi kvalifitseerus komisjonitasule ja neist vaid 10 protsenti teenis enam kui 100 dollarit nädalas. Väljakukkumisprotsent, kuigi Mona Vie seda avalikustanud ei ole, on ühe tippvärbaja sõnul 70 ringis.
Kuidas raha liigub? MonaVie litsentsi andja on Lienchtensteinis registreeritud firma  NC Eurotax Network & Consult Institutsioon. Kuidas miljonitesse ulatuvad vahendustasud Eesti sõltumatute  distribuutoriteni jõuavad, jääb saladuseks.
Vallo Arumäele kuulub kolm äriühingut, mille käive ulatus kokku ligi 112 000 euroni.
Ka teisele MonaVie sõltumatule distribuutorile ja hiljuti Blue Diamond Executive’i tasemeni jõudnud Elen Elbrale kuulub Eestis mitu ettevõtet. Nii Finantshariduse OÜ kui ka ETLT OÜ alustasid tegevust 2008. aastal. Paraku ei ole nende eelmise majandusaasta aruanded äriregistris kättesaadavad.
Arumäe ja Elbra sissetulek küünib MonaVie palgatabeli alusel 450 000 USA dollarini aastas. Nendele kuuluvate ettevõtete kaudu ei tundu sellised summad liikuvat.
Tasu maksmise kohta ütleb Arumäe: “See on automaatne süsteem, kus kompensatsiooni maksab MonaVie iga nädala eest välja otse meie virtuaalkontorisse. Tegemist on valmis ärisüsteemiga, kus ettevõtte on kogu äristruktuuri on ettevõtte üles ehitatud. Meie ülesandeks jääb vaid klientide ja partnerite leidmine.”
Arumäe: äri tegemine ei ole kõigi jaoks
Kunagine Balti Logistika Baltimaade juht ja praegune MonaVie sõltumatu distribuutor Vallo Arumäe ütleb, et tema nägi MonaVies tulusat ärimudelit. Ettevõtjaid aga ongi ühiskonnas vaid 10–15 protsenti ja nii ei ole seegi äri kõigi jaoks sobiv.
Miks Te MonaVie äriga liitusite? Ettevõtjana on kaks valikut – kas ehitada oma ärisüsteem ise või tegutseda ärisüsteemis, mis on juba valmis. MonaVie on oma sisult minifrantsiis, kus alginvesteering on kümneid ja sadu kordi väiksem kui frantsiisi puhul (nt McDonald’s). Kui oma äris võib minna raha teenimiseks aastaid, siis soovitusturunduses on võimalik sissetulekut teenida alates esimesest päevast. Lisaks puuduvad püsikulud (peale iseenda tarbimise) ja töötajad. Ettevõtjad saavad aru, kui palju vähem peavalu see tähendab.Kuid nii nagu ühiskonnas tervikuna, on vaid 10–15% ettevõtjad ja 85–90% lihtsalt tarbijad. Äri tegemine ei ole kõigi jaoks! Kui sul ei ole distsipliini, sa ei ole valmis tegema vigu ja saama üle oma hirmudest või sulle läheb korda teiste inimeste arvamus, siis on soovitav olla lihtsalt tarbija ja äriga mitte alustada.
Te olete deklareerinud, et MonaVie puhul ei ole tegemist püramiidskeemiga. Kui tegemist oleks püramiidiskeemiga, siis oleks palju lihtsam, siis ei peaks ju üldse tööd tegema või toodet tarbima. Kuid see ei ole seda, peame tegelikult tegema rasket tööd, kus tulemused lasevad ennast sageli oodata. See on ka põhjus, miks ettevõte tasustab tööd vääriliselt. Kindlasti ei seoks ma ennast ühegi äriga, mis ei ole aus, eetiline ja moraalne.MonaVie maksab igal nädalal tasusid, annab ühekordseid boonuseid, saadab tasuta reisidele üle maailma, maksab ­autoliisingu.Väärtus, mille eest distribuutorid saavad tasu, on kontakt inimeselt inimesele oma tutvusringkonnas. Ettevõte ei pea maksma sellise jaotussüsteemi puhul raha vahendajatele, hulgi- ja jaekaubanduskettidele ning reklaami- ja turundusfirmadele. See 50% makstakse otse inimestele.
Jääb mulje, et panustate oma koosolekutel enamiku ajast värbamisele ja teenimisvõimalusele. Miks see nii on? Räägime toodetest sageli üks ühele kohtumistel ja kui keegi soovib lisaks toote tarbimisele tegutseda ka äriga, siis kutsume nad ärikoosolekutele, millele viitate. Nendel kohtumistel põhifookus on äri ja kuidas sellega alustada.
Palun kommentaare “Pealtnägijas” esitatud väitele, et võrgustikust väljumisel tuleb maksta 300 eurot. Igaüks saab liituda äriga täna ja soovi korral lahkuda homme ning sellega seoses puuduvad tal igasugused lisakulud. See on täielik vale.
“Igas kuus on kohustuslik ost ca 200 euro eest”. Te ei pea tegema mitte midagi. Nii nagu igas äris, on sul igakuised kulud. Igas ettevõttes tasutakse palgakulude, kontorikulude, müügi- ja turunduskulude eest. Meie äris on ainuke kulu toode, mida ise tarbime.
Kuidas MonaVie müügivõrk toimib? Oluline on aru saada, et see ei ole mahlamüügi­äri! Tutvustame lihtsalt võimalust, kuidas igaüks saab endale MonaViest tooteid tellida. Distribuutor hakkab teenima raha, kui on leidnud ärisse kaks partnerit.
Huvitav teada
Big 7 liigutab miljardeid
Otseturunduse seitsme suurema ettevõtte käive ulatus 2010. aastal  24 miljardi dollarini. Sektori tuntumad ettevõtted on Avon, Herbalife, Tupperware, Oriflame. Suurim turg on USA, palju ei jää maha Jaapan. Euroopa suurim tegija on Saksamaa. Otseturunduse uued kantsid on Venemaa, India ja Malaisia.
Mis on mis
Vallo Arumäele kuulub kolm äriühingut
Rich Life Education OÜ müügitulu oli eelmisel aastal 13 960 eurot. Alustas tegevust 2008. aasta lõpul finantshariduse valdkonnas, on The Rich Dad Company litsentseeritud partner Eestis, Lätis ja Leedus. Ettevõte korraldab ametlikke Cashflow’ klubi üritusi ja Rich Dad filosoofial põhinevaid koolitusi ja seminare.Invisible99 OÜ alustas 2010. aastal tegevust hariduse valdkonnas. Ettevõte levitab Robert & Kim Kiyosaki ja The Rich Dad Company sõnumit, korraldab Rich Dadi filosoofial põhinevaid koolitusi ja seminare peamiselt Venemaal ja Ukrainas. Eelmise majandusaasta müügitulu oli 12 000 eurot.Relli Group OÜ on valdusettevõte, mis investeerib logistika, haridus- ja kinnisvaraettevõtetesse. 2011. majandusaasta müügitulu oli  86 000 eurot.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele