Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    MonaVie juhtfiguur: müüme ärivõimalust, mitte mahla

    MonaVie võrkturundusketi ärimudel on niivõrd segane, et lõpuni saavad sellest aru vähesed. 24. oktoobril lahkas ETV saade “Pealtnägija” võrkturunduse viimase aja “hiti” MonaVie imemahla, mille müügimudel on mõnele tulus finantsskeem.

    MonaVie  sõltumatu distribuutor Vallo Arumäe, kelle kaudu MonaVie Eestisse jõudis, on oma tegevust laiendanud ka teistesse riikidesse. Tema sõnul pakub MonaVie Euroopas nelja toodet. “Need on 100% looduslikud mahlad Essential ja Active, söögikokteil RVL kehakaalu juhtimiseks ja looduslik energiajook EMV,” tutvustab ta miljoniäri nappi tootevalikut. Tema sõnul koosneb MonaVie mahl 19 marjast ja puuviljast, 0,75-liitrine pudel mahla maksab ligikaudu 30 eurot. Arumäe sõnul ei müü nad siiski mahla, vaid elustiili ja äri alustamise võimalust.
    Lihtsale inimesele vaid loosungid. MonaVie on äriinfo jagamisel paraku üsna kitsi. Tavalugejale on kättesaadavad kõlavad loosungid ja liitumiskutsed, detailsem info on vaid võrguga liitunutele. Nii on kirjas ka Vallo Arumäe nimelisel MonaVie lehel: “Käesoleva domeeni kaudu ei ole Teil võimalik küsimusi edastada. Soovime kohelda oma partnereid võrdselt, seetõttu palume Teil kasutada Teile MonaVied tutvustanud partneri personaalset kodulehte. Saate soetada personaalse kodulehe vähema kui 0,50 € eest päevas.”
    Arumäe eitab kategooriliselt MonaVie ärimudeli sarnanemist püramiidskeemiga. “Valdkond, mida Wall Street Journal nimetab parimaks sotsiaalse äri mudeliks maailmas, nimetab ETV “Pealtnägija” püramiidskeemiks. See on ühtepidi irooniline, teistpidi kurb, kui väike on meie inimeste maailmapilt,” on Arumäe pettunud.
    Mitmetasandiline turundus, sotsiaalne äri, otsemüük, püramiidskeem – neid termineid kasutatakse MonaVie ärimudelist rääkides. Seadusega keelatud on neist püramiidskeemid.
    Rahafoorum.ee lehel iseloomustab Taavi Pertman püramiidskeemi kui ärimudelit, kus osalejatele makstakse selle eest, et nad toovad järgmisi osalejaid. “Mitmed püramiidskeemid kasutavad ära võrkturunduse mudelit, et oma olemust varjata. Kõige kergem on neid ära tunda selle põhjal, kui osalejate põhiline tulu tuleb selle pealt, et nad leiavad enda alla uusi liitujaid/müüjaid, mitte toodete müümisest klientidele,” kirjutab Pertman.
    Tarbijakaitsel asi käsil. Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski  kinnitab pooleliolevat menetlust: “Praegu on meil tõepoolest menetlus seoses MonaVie juhtumiga pooleli ja eelkõige püramiidskeemi tõttu.”
    Arumäe sõnul pole nad seni saanud tarbijakaitseametilt ühtegi ettekirjutust. “Oleme sarnaselt lugejatega kuulnud meedia kaudu lihtsalt ühe tarbijakaitsja isiklikku arvamust,” ütles Arumäe. “Kui keegi nimetab MonaVied mittelegaalseks, siis see tähendab seda, et üle maailma on üle nelja miljoni distribuutori, kes teevad illegaalset äri, ja mitte keegi ei ole seda siiani tähele pannud.”
    Ajakirja Newsweek 2008. aasta 1. augusti number näitab MonaVie  äri nii: kohustusliku sissetulekute avalikustamise järgi tegeleb nende miljonipealine müügitiim põhiliselt mahla joomisega. Üle 90 protsendi edasimüüjatest loeti jaemüügi klientideks, kelle teenistus koosnes põhiliselt endale müüdud kauba allahindlustest. Alla ühe protsendi kvalifitseerus komisjonitasule ja neist vaid 10 protsenti teenis enam kui 100 dollarit nädalas. Väljakukkumisprotsent, kuigi Mona Vie seda avalikustanud ei ole, on ühe tippvärbaja sõnul 70 ringis.
    Kuidas raha liigub? MonaVie litsentsi andja on Lienchtensteinis registreeritud firma  NC Eurotax Network & Consult Institutsioon. Kuidas miljonitesse ulatuvad vahendustasud Eesti sõltumatute  distribuutoriteni jõuavad, jääb saladuseks.
    Vallo Arumäele kuulub kolm äriühingut, mille käive ulatus kokku ligi 112 000 euroni.
    Ka teisele MonaVie sõltumatule distribuutorile ja hiljuti Blue Diamond Executive’i tasemeni jõudnud Elen Elbrale kuulub Eestis mitu ettevõtet. Nii Finantshariduse OÜ kui ka ETLT OÜ alustasid tegevust 2008. aastal. Paraku ei ole nende eelmise majandusaasta aruanded äriregistris kättesaadavad.
    Arumäe ja Elbra sissetulek küünib MonaVie palgatabeli alusel 450 000 USA dollarini aastas. Nendele kuuluvate ettevõtete kaudu ei tundu sellised summad liikuvat.
    Tasu maksmise kohta ütleb Arumäe: “See on automaatne süsteem, kus kompensatsiooni maksab MonaVie iga nädala eest välja otse meie virtuaalkontorisse. Tegemist on valmis ärisüsteemiga, kus ettevõtte on kogu äristruktuuri on ettevõtte üles ehitatud. Meie ülesandeks jääb vaid klientide ja partnerite leidmine.”
    Arumäe: äri tegemine ei ole kõigi jaoks
    Kunagine Balti Logistika Baltimaade juht ja praegune MonaVie sõltumatu distribuutor Vallo Arumäe ütleb, et tema nägi MonaVies tulusat ärimudelit. Ettevõtjaid aga ongi ühiskonnas vaid 10–15 protsenti ja nii ei ole seegi äri kõigi jaoks sobiv.
    Miks Te MonaVie äriga liitusite? Ettevõtjana on kaks valikut – kas ehitada oma ärisüsteem ise või tegutseda ärisüsteemis, mis on juba valmis. MonaVie on oma sisult minifrantsiis, kus alginvesteering on kümneid ja sadu kordi väiksem kui frantsiisi puhul (nt McDonald’s). Kui oma äris võib minna raha teenimiseks aastaid, siis soovitusturunduses on võimalik sissetulekut teenida alates esimesest päevast. Lisaks puuduvad püsikulud (peale iseenda tarbimise) ja töötajad. Ettevõtjad saavad aru, kui palju vähem peavalu see tähendab.Kuid nii nagu ühiskonnas tervikuna, on vaid 10–15% ettevõtjad ja 85–90% lihtsalt tarbijad. Äri tegemine ei ole kõigi jaoks! Kui sul ei ole distsipliini, sa ei ole valmis tegema vigu ja saama üle oma hirmudest või sulle läheb korda teiste inimeste arvamus, siis on soovitav olla lihtsalt tarbija ja äriga mitte alustada.
    Te olete deklareerinud, et MonaVie puhul ei ole tegemist püramiidskeemiga. Kui tegemist oleks püramiidiskeemiga, siis oleks palju lihtsam, siis ei peaks ju üldse tööd tegema või toodet tarbima. Kuid see ei ole seda, peame tegelikult tegema rasket tööd, kus tulemused lasevad ennast sageli oodata. See on ka põhjus, miks ettevõte tasustab tööd vääriliselt. Kindlasti ei seoks ma ennast ühegi äriga, mis ei ole aus, eetiline ja moraalne.MonaVie maksab igal nädalal tasusid, annab ühekordseid boonuseid, saadab tasuta reisidele üle maailma, maksab ­autoliisingu.Väärtus, mille eest distribuutorid saavad tasu, on kontakt inimeselt inimesele oma tutvusringkonnas. Ettevõte ei pea maksma sellise jaotussüsteemi puhul raha vahendajatele, hulgi- ja jaekaubanduskettidele ning reklaami- ja turundusfirmadele. See 50% makstakse otse inimestele.
    Jääb mulje, et panustate oma koosolekutel enamiku ajast värbamisele ja teenimisvõimalusele. Miks see nii on? Räägime toodetest sageli üks ühele kohtumistel ja kui keegi soovib lisaks toote tarbimisele tegutseda ka äriga, siis kutsume nad ärikoosolekutele, millele viitate. Nendel kohtumistel põhifookus on äri ja kuidas sellega alustada.
    Palun kommentaare “Pealtnägijas” esitatud väitele, et võrgustikust väljumisel tuleb maksta 300 eurot. Igaüks saab liituda äriga täna ja soovi korral lahkuda homme ning sellega seoses puuduvad tal igasugused lisakulud. See on täielik vale.
    “Igas kuus on kohustuslik ost ca 200 euro eest”. Te ei pea tegema mitte midagi. Nii nagu igas äris, on sul igakuised kulud. Igas ettevõttes tasutakse palgakulude, kontorikulude, müügi- ja turunduskulude eest. Meie äris on ainuke kulu toode, mida ise tarbime.
    Kuidas MonaVie müügivõrk toimib? Oluline on aru saada, et see ei ole mahlamüügi­äri! Tutvustame lihtsalt võimalust, kuidas igaüks saab endale MonaViest tooteid tellida. Distribuutor hakkab teenima raha, kui on leidnud ärisse kaks partnerit.
    Huvitav teada
    Big 7 liigutab miljardeid
    Otseturunduse seitsme suurema ettevõtte käive ulatus 2010. aastal  24 miljardi dollarini. Sektori tuntumad ettevõtted on Avon, Herbalife, Tupperware, Oriflame. Suurim turg on USA, palju ei jää maha Jaapan. Euroopa suurim tegija on Saksamaa. Otseturunduse uued kantsid on Venemaa, India ja Malaisia.
    Mis on mis
    Vallo Arumäele kuulub kolm äriühingut
    Rich Life Education OÜ müügitulu oli eelmisel aastal 13 960 eurot. Alustas tegevust 2008. aasta lõpul finantshariduse valdkonnas, on The Rich Dad Company litsentseeritud partner Eestis, Lätis ja Leedus. Ettevõte korraldab ametlikke Cashflow’ klubi üritusi ja Rich Dad filosoofial põhinevaid koolitusi ja seminare.Invisible99 OÜ alustas 2010. aastal tegevust hariduse valdkonnas. Ettevõte levitab Robert & Kim Kiyosaki ja The Rich Dad Company sõnumit, korraldab Rich Dadi filosoofial põhinevaid koolitusi ja seminare peamiselt Venemaal ja Ukrainas. Eelmise majandusaasta müügitulu oli 12 000 eurot.Relli Group OÜ on valdusettevõte, mis investeerib logistika, haridus- ja kinnisvaraettevõtetesse. 2011. majandusaasta müügitulu oli  86 000 eurot.
  • Hetkel kuum
Nii nad plärtsatasidki kivi keset börsi
Tallinna börsi lainetama löönud Tallinki aktsiate ülevõtupakkumise hind võibki soodne olla – aga mitte Tallinki, vaid hoopis Infortari aktsionäridele, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tallinna börsi lainetama löönud Tallinki aktsiate ülevõtupakkumise hind võibki soodne olla – aga mitte Tallinki, vaid hoopis Infortari aktsionäridele, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ülevõtmispakkumise tuules kaubeldi Tallinkiga üle poole miljoni euro eest
Nagu eilegi, sai Tallinkile osaks Balti börside suurim käive, laevafirma aktsiatega kaubeldi 662 000 euro eest, mille põhjuseks võib pidada Infortari esmaspäevast teadet, et ta teeb vabatahtliku ülevõtmispakkumise kõigile Tallink Grupi aktsionäridele kõigi Tallinki aktsiate kohta. Aktsia odavnes -0,85%.
Nagu eilegi, sai Tallinkile osaks Balti börside suurim käive, laevafirma aktsiatega kaubeldi 662 000 euro eest, mille põhjuseks võib pidada Infortari esmaspäevast teadet, et ta teeb vabatahtliku ülevõtmispakkumise kõigile Tallink Grupi aktsionäridele kõigi Tallinki aktsiate kohta. Aktsia odavnes -0,85%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikeettevõtjate esindaja loodab kliimaministeeriumile
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Konkurentsiameti juht räägib ebapopulaarsete otsuste langetamisest ja inimeste pahameelest
Pärnu juhtimiskonverentsil rääkis konkurentsiameti juht Evelin Pärn-Lee sellest, kuidas langetada ebapopulaarseid otsuseid ja millega seejuures arvestada tuleb.
Pärnu juhtimiskonverentsil rääkis konkurentsiameti juht Evelin Pärn-Lee sellest, kuidas langetada ebapopulaarseid otsuseid ja millega seejuures arvestada tuleb.
Aasta lõpuks sõidavad pealinna tänavatel vesinikutaksod
Vesinikutehnoloogiaettevõte PowerUp Energy juhi Ivar Kruusenbergi sõnul jõuavad novembris Tallinna tänavatele esimesed vesinikutaksod.
Vesinikutehnoloogiaettevõte PowerUp Energy juhi Ivar Kruusenbergi sõnul jõuavad novembris Tallinna tänavatele esimesed vesinikutaksod.
Kütusemüüjad teavad üksteise äri väga hästi, aga kartelli ei paista
Konkurentsiameti analüüs hajutas kahtlused kütusekartellist, ameti soovitused edasiseks said kütusefirma juhilt aga karmi kriitikat.
Konkurentsiameti analüüs hajutas kahtlused kütusekartellist, ameti soovitused edasiseks said kütusefirma juhilt aga karmi kriitikat.
Kalev kukutas YouTube’i bränditabeli tipust
Nelja-aastase vaheaja järel kerkis Eesti elanike jaoks kõige meeldivamate brändide edetabeli etteotsa Kalev, teatas Kantar Emor.
Nelja-aastase vaheaja järel kerkis Eesti elanike jaoks kõige meeldivamate brändide edetabeli etteotsa Kalev, teatas Kantar Emor.
Raadiohommikus: Hiinast, Saudi Araabiast, vesinikust ja EKREst
Esmaspäevases raadiohommikus räägime äri ajamisest Hiinas ja Saudi-Araabias, aga ka vesinikuärist ja EKRE pühapäevasel kongressil toimunust.
Esmaspäevases raadiohommikus räägime äri ajamisest Hiinas ja Saudi-Araabias, aga ka vesinikuärist ja EKRE pühapäevasel kongressil toimunust.