Maailma autotööstus seisab niigi silmitsi enneolematult keerulise ajaga ja kui seda veel Eestis omalt poolt maksudega võimendada, ei suuda turg seda mitte kuidagi enam alla neelata, tõdes Honda importöör Baltimaades ja Soomes, NCG Import Balticsi ja NCG Import Finlandi tegevjuht Tõnu Vahtel.

- NCG Import Baltics ja NCG Import Finland tegevjuht Tõnu Vahtel.
- Foto: Erakogu
Euroopa Liidu rangete CO₂-nõuete täitmine on paljudele tootjatele praktiliselt teostamatu ning seatud reeglite jäikus võib viia ärilisse ummikseisu, leidis
Tõnu Vahtel saates „Logistikauudised eetris“. „Kui nõuded ei ole realistlikud ning nende mittetäitmine tähendab trahve, siis on loogiline, et mingil hetkel ei saa turul lihtsalt jätkata,“ ütles Vahtel.
Vahtel lisas, et kohalik turg ei ole võimeline katma süsinikutrahvidega kaasnevaid hinnatõuse, mis seab küsimärgi alla autode lõpphinna ja ostujõu tasakaalu. Ja kui seda kõike riigiti veel lisamaksudega võimendada, saabubki täielik krahh.
Vahteli hinnangul on mitmed tootjad, sealhulgas Honda, hakanud taas rohkem vaatama vesinikutehnoloogia poole ning loobunud suurtest miljardiinvesteeringutest akutehnoloogiasse. Põhjuseks on kasvavad küsimused elektriautode pikaajalise keskkonnamõju kohta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Täiselektriline auto ei pruugi kogu oma elutsüklis olla sugugi keskkonnasäästlikum kui fossiilkütusel töötav sõiduk,“ märkis Vahtel, viidates akude tootmise, töötlemise ja utiliseerimise keskkonnajalajäljele. „Pikas plaanis võib isegi osutuda, et elektriauto keskkonnakoormus on hoopis suurem.“
Lisaks regulatiivsele survele mõjutavad autotööstust tugevalt ka tollitülid ja geopoliitilised pinged. Vahtel tõdes, et sellises olukorras on äärmiselt keeruline teha tootmisotsuseid või planeerida hindasid: „Kui sa ei tea, mis hinnaga saad homme oma toodet müüa, on tegemist äriliselt väga keerulise olukorraga.“
Globaalne ebakindlus kajastub ka ettevõtete juhtimises – mitmed suured autokontsernid on hiljuti vahetanud tippjuhte ning muutnud strateegilisi suundi. Vahteli sõnul näitab see, et paljud tööstusjuhid seisavad väga suurte dilemmade ees, kuidas tasakaalustada regulatiivseid ootusi, turu tegelikke vajadusi ja oma ettevõtte konkurentsivõimet.
Lisaks arutletakse saates värskelt ilmunud sõidukimüüjate konkurentsiraporti teemal, tuuakse päevavalgele tegelikud põhjused, miks on Soomes eletriautode turg jõudnud enam kui kolmandikuni ja Eestis vaid mõne protsendini ning selle üle kas Hiina elektriautod võivad ühel hetkel Euroopa autoturu ületada või mitte.
Saadet juhib Logistikauudised.ee juht Tõnu Tramm, saate toob kuulajateni
Digimeerik.eeHonda maaletooja: autotootjatel on niigi raske, Eesti keerab aga veel vinti peale
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!