• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 16.11.12, 12:05

Esimesed elektriautod riigi ämber?

Amserv Grupi üks omanikke Raivo Kütt lausus kaubandusjuhtide klubis, et Eesti riigi elektriautode ost on suur ämber.
“Kui rääkida elektriautodest, siis oleme alles alguses. See, et riik need ostis, oli suur ämber. See osutus kalliks. Auto maksab 36 000 eurot, inimene sai Kredexi kaudu ka toetust ca 18 000 eurot, kuid selle auto aku peab vastu maksimaalselt 5-6 aastat ja see maksab 20 000 eurot. Kui tarbija sõidab selle autoga 5-6 aastat, siis peaks ta leidma 20 000 eurot, et saaks ka edasi sõita,” rääkis Kütt. 
Amserv Grupi tegevjuhi Mart Mägi hinnangul maksaks neile ühe elektriauto turule toomine ca 10 000 eurot, et koolitada välja ka kõik mehed süsteemis.
”Saan aru, et riigil on ju huvi tõsta elektriautode osakaalu. Olen Raivoga nõus, et need väikesed elektriautod, mis juba turule paisatud, pole need autod, mida inimene ootab. Tarbijale on ju oluline pigem kütusesääst, kui CO2 prevaleerimine. Täna inimesed ei muretse enam autode turvalisuse pärast, siht on võetud mujale, sellele, milline on auto ise, kas ühildub mobiiltelefoniga ja kas ta on piisavalt moodne."
Mägi lisas, et kui eestlasel läheb auto ostuks, siis on kõige tähtsam ikkagi välimus ja see, kuidas masin ühildub tehniliste vidinatega. 
Elektromobiilsuse programmi juh Jarmo Tuisu sõnul on elektriautode programmi üldine eesmärk vähendada transpordisaaste teket ja pakkuda inimestele reaalset alternatiivi naftast sõltuvale transpordile. "Riik ei ole autosid ostnud, vaid vahetas saastekvoodi ülejäägi 507 elektriauto Mitsubishi iMiev vastu ning lisaks müüs täiendavat saastekvooti, et rahastada kiirlaadimisvõrgu ülesehitust ning toetada neid keskkonnateadlikke autoostjaid, kes soovivad osta täiselektrilise auto või pistikhübriidi," märkis Tuisk ja lisas, et väide, et peale viite aastat kasutamist tuleb osta autole uus aku vale, sest erinevad uuringud on tõestanud, et  viie aasta pärast on auto aku mahtuvusest endiselt järgi ca 80% ning 10.aasta pärast vähemalt 70%. "Muidugi võib tarbija valida ka varasema aku uuendamise, sealjuures ka täismahus. Kuid ka siis ei maksa see aku mitte 20 000 eurot, vaid umbes kolmandiku iMievi hinnast. Samal ajal on usutavasti tekkinud ka järelturg akukomponentidele. Nii näiteks on erinevad autotootjatega (GM, Nissan, Mitsubishi) arendamas akude järelturulahendusi sh. suuremõõdulisi salvestusseadmeid nt taastuvenergia talletamiseks," lisas Tuisk.
 
 
Autor: Annika Matson, Kaisa Gabral

Seotud lood

Uudised
  • 25.04.13, 15:35
Amserv sai uue juhatuse liikme
Eesti suurima autode jaemüügi ning teenindusega tegeleva ettevõtte Amserv Grupi AS nõukogu nimetas ettevõtte finantsdirektori Siiri Heinsaare juhatuse liikmeks.
Uudised
  • 05.01.13, 15:25
Eesti elektriautode osakaalult maailmas 2. kohal
Elektriautode osakaalu järgi kõigist registreeritud mootorsõidukitest on Eesti eelmise aasta lõpu seisuga Norra järel maailmas teisel kohal.
Uudised
  • 05.12.12, 09:06
Muhu sotsiaaltöötaja: talvel on elektriauto mänguasi
Muhu valla sotsiaalhooldaja Aili Õige sõnul on elektriauto praegu maal mänguasi, kuna talvel saab sellega sõita vaid Liiva aleviku vahel ja äärmisel juhul Orissaarde.
  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele