Tänavu oktoobris andsid pangad ja krediidiasutused Eesti kaubandusettevõtetele rekordmahus lühiajalisi laene. Jaekaubandusärimehe Oleg Grossi sõnul näitab see kaubanduses ülitihedat konkurentsi.
“Kergekäeliselt öeldakse, et kaupmehed panevad hinnale palju otsa, see on väga rumal jutt,” ütles ta ja selgitas, et laenud aitavad lisaks konkurentsis püsimisele ka areneda. “Tarbija ei andesta, kui poed näevad vanad välja või kui kaup ei ole kvaliteetne. Kauplused peavad olema ilusad ja palgad kõrged. Kui me vaatame, missugused on jaekaupmeeste ja suurte kettide majandusnäitajad, siis see näitabki, et Eestis on ikka väga raske äri teha. Samas ei leia ma, et see vale on. Vaba konkurents peabki olema,“ ütles Gross.
Võlg on võõra oma. Gross kinnitas, et nemad laenu ei võta, ja nentis, et ehk oskavad laenude kohta paremini selgitusi anda need, kelle õlul on suured laenud. “Mina leian, et võlg on võõra oma!”
Prisma Peremarket ASi juht Janne Tapio Lihavainen kinnitas, et Prisma Peremarket ei puutu samuti lühiajaliste laenudega kokku.
“Meie omanik on alati vastutanud, et meile jätkuks vahendeid igas olukorras,” selgitas Lihavainen ja lisas, et Prisma on ehk ainuke jaeettevõte, kes ei ole dividende maksnud. “Oleme headel aastatel teenitud kasumi täies mahus alles hoidnud ja siin on stabiilne olukord,” hindas ta.Lihavainen ütles, et Prisma on palju kliente juurde saanud ja kindlasti on mõni teine selle arvel kaotanud.
“See on puhas matemaatika: kui keegi võidab, siis keegi olema kaotanud,” ütles ta võidurõõmsalt.
Eesti Panga finantssektori poliitika allosakonna juhataja Jana Kask kommenteeris uudisveebile kaubandus.ee, et kaubandusettevõtete suhteliselt kõrge laenuaktiivsus on üsnagi kooskõlas jaekaubanduse müügimahu kasvuga, mis on seni püsinud küllaltki stabiilsena.
“Kaubanduse finantseerimine on valdavalt lühiajaline. Kaubandusettevõtetele antud lühiajalised laenud moodustavad poole kogu ettevõttesektorile antud lühiajalistest laenudest,” täpsustas Kask. Statistika näitab, et enim kasutavad kaubandusettevõtted lühiajalisi laene kaupade soetamiseks, arvelduskrediidiks ja kaubanduse finantseerimiseks.
Küsimusele, miks viimase viie aasta rekordkäive langes just oktoobrisse, märkis Kask, et olulist rolli mängis jõulumüügiks valmistumine ehk aasta lõpus suurendatakse kaubavarusid.
Seotud lood
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele