• OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,47%44 979,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,47%44 979,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • 09.01.13, 07:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liiga ökonoomne auto saab USAs uue maksu

USA Oregoni osariigi seaduseandjad plaanivad liiga ökonoomsete sõidukite omanikelt hakata võtma uut maksu, millest saadud rahad suunatakse teede ja sildade ehitusse.
Uue maksu poolehoidjate loogika kohaselt saab riik elektriautode ja teiste väga ökonoomsete autode omanikelt liiga vähe kütuseaktsiisi, vahendab auto24.ee väljaannet Salem Statesman Journal.
Kütuseaktsiis on vähemalt teoreetiliselt mõeldud teede ja tänavate korrashoidmiseks ja ehitamiseks. Seega vähendavad liiga ökonoomsed sõidukid laekuvat aktsiisi ja sunnivad osariiki rohkem teedesse raha suunama.
Maksu peaksid hakkama maksma need autoomanikud, kelle sõiduk tarbib vähem kui ühe galloni 55 miili läbimiseks (4,27 liitrit sajale kilomeetrile).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Maksu tasumiseks plaanitakse kaks varianti: maksta iga läbitud miili eest sõidupäeviku alusel või korraga ära aastane summa. Täpsetest summadest keegi hetkel ei räägi, ka seaduses on numbrite kohal tühjad kohad.
Sarnane seadus on juba vastu võetud Washingtonis, seal peavad elektriautode omanikud alates veebruarist maksma aastast "teemaksu".

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele