Reedel tegi Nasdaqi börsil ülieduka stardi Norwegian Cruise Line Holding, tõustes päevaga juba niigi väga kõrgeks kujunenud IPO hinnatasemelt üle 30%.
Mis aga kõige üllatavam – nagu nime järgi aru saada, pole tegemist mingi üliseksika IT-firmaga, vaid tavalise kruiisioperaatoriga, mille laevad külastavad kümmekond korda aastas ka Tallinna. See näitas, kuivõrd odavalt on Tallink Grupi aktsia hinnatud.
Ehkki Tallink on pigem laevatranspordifirma, mis teenib suure enamuse tulust jaemüügist ja restoraniärist, on ta värske börsifirmaga mitme näitaja poolest üllatavalt sarnane.
Kui Norwegianil on hetkel üksteist alust, mille keskmine vanus on 7,9 aastat, siis Tallinkil on aluseid koguni kaheksateist ning keskmine vanus umbes 9 aastat.
Käibe poolest on Norwegian (2,26 miljardit dollarit ehk 1,7 miljardit eurot) Tallinkist (900 miljonit eurot) üle kahe korra suurem. Kasumlikkuse poolest ületab kruiisioperaator Tallinkit veidi enam. Viimase 12 kuu puhaskasum ja korrigeeritud kulumieelne ärikasum (EBITDA) oli värskel börsifirmal vastavalt 165 ja 540 miljonit dollarit (124 ja 406 miljonit eurot), samas kui Tallinkil olid vastavad kasumid 52 ja 164 miljonit eurot.
Kruiisioperaator kavatseb aktsiate esmaemissioonist saadud 447 miljoni dollariga vähendada oma laenukoormust ja viia võlakoorma/EBITDA suhte 4,9ni ehk täpselt sama suhtarvuni, mis Tallinkil õnnestus mõned kuud tagasi saavutada.Uus aktsiaemissioon aitab Norwegianil parandada ettevõtte omakapitali/varade suhet 39%ni (Tallinkil 43%), kuid arvestades, et kompanii on liisimas oma laevaparki lähiajal veel uusi aluseid, jääb kruiisioperaatori laenukoorem endiselt pingeliseks. See on näha ka prospektis, kus märgitakse, et laenulepingute alusel pole hetkel piisavalt rahavoogu dividendide maksmiseks.
Milles aga erineb Norwegian Tallinkist nagu öö ja päev, on ettevõtete turuväärtus.Kui Norwegiani väärtus tõusis pärast börsidebüüti koguni 5 miljardi dollarini ( 3,73 miljardi euroni), siis Tallinki turuväärtus on hoolimata viimaste kuude hinnarallist kõigest 0,6 miljardit eurot.
Ehk siis kas Tallink on üliodav või Norwegian kallis? Arvan, et mõlemad väited on tõesed.
Seotud lood
LHV Panga analüütik Joonas Joost tunnistab, et erinevate suhtarvude alusel on Tallink Grupp möödunud nädala reedel Nasdaqi börsil noteeritud Norwegian Cruise Line Holdingust hinnanguliselt suurusjärgus kaks ja pool korda odavam.
Bigbanki peaökonomist Raul Eamets usub, et Eestil tuleb tunnistada kehva võimekust siin kasvatatud toormele lisandväärtuse andmisel, olgu selleks põllumajandus või puidusektor.
Hetkel kuum
Lisatud vigade vältimise juhend
Tagasi Äripäeva esilehele