• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 22.01.13, 07:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Joost: Tallink Norwegianist kaks ja pool korda odavam

LHV Panga analüütik Joonas Joost tunnistab, et erinevate suhtarvude alusel on Tallink Grupp möödunud nädala reedel Nasdaqi börsil noteeritud Norwegian Cruise Line Holdingust hinnanguliselt suurusjärgus kaks ja pool korda odavam.
“Tallinkiga võrreldes on Norwegiani kasumlikkus ja ka omakapitali tootlus natukene paremad ning IPO järgselt on ka võlatase suhteliselt madalam, mis teevad sellest Tallinkiga võrreldes vähem riskantse ettevõtmise,” märkis Joost ja tõi välja, et kuna ettevõte tegutseb nii Põhja- ja Kesk-Ameerikas, Kariibi merel, Vahemerel ja Läänemerel, siis on ka riskid hajutatumad.
Swedbanki analüütik Marek Randma tõi samuti välja Norwegiani globaalsuse ning märkis, et kruiisisektoril võib olla ka parem (kasvu)väljavaade kui Ida-Läänemere laevakompaniil. Randma sõnul mängib tähtsust ka aktsia parem likviidsus ning see, et arenevad turud kauplevad võrreldes ääreala turgudega (nagu Baltikum) teatava preemiaga.Samas tunnistas analüütik, et Tallinki hind ongi liiga odav ning seda kinnitab ka Swedbanki 1,00eurone aktsia hinnasiht, mis on praegusest turuhinnast kõrgem.
Joosti sõnul viitab hiljutine 1,10eurone Tallinki aktsiahind, kui ka Norwegiani kõrge väärtus seda, et optimism kruiisi(laevanduse) sektori väljavaadete osas on kasvanud.Lisaks riskide hajutatusele tõi Joost välja, et ka teised sarnase profiiliga ettevõtted (Royal Caribbean, Carnival Cruises jt) on tulenevalt nii likviidsemast turust, aga ka suuremast mastaabist ja vähem kontsentreerunud riskist kaubelnud ajalooliselt kallimalt kui Tallink.“Kokkuvõtvalt jääb Tallink ülalmainitud põhjustel tõenäoliselt alati kauplema mõnevõrra odavamatel suhtarvude tasemel kui globaalse haardega kruiisioperaatorid,” märkis Joost.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Möödunud reedel tuli Nasdaqi börsile kruiisioperaator Norwegian Cruise Line Holding (sümbol NCLH), mille käive on Tallink Grupist 1,8 korda, omakapitali maht 2,0 ja EBITDA kasum 2,5 korda suurem.Samas hindavad analüütikud Norwegiani Tallink Grupist üle 6 korra kallimaks.
Loo pikemalt tänasest paberlehest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele