• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 083,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 083,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 13.03.13, 11:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jones: internetis on aega järjest vähem

Internetis tähelepanu püüdjal on aega kolm korda vähem kui varem, tõdes Briti psühholoog Graham Jones Tallinnas toimuval turunduskonverentsil Password inimeste internetis käitumise mustritest rääkides.
„Kui kunagi otsustas internetikasutaja 12 sekundiga, kas lehekülg on talle huvitav või mitte, siis aastal 2012 kulutab ta sellele 4 sekundit," selgitas Jones.
„Mida tahab kasutaja selle ajaga saada?“ küsis Jones. Tema arvates on vastuseks vahetu vaevatasu. „Me peame olema innovatiivsemad,“ selgitas psüholoog, et iga korraga on toimivat lahendust keerulisem leida.
„Tänapäeva tarbija saab Amazonist otsitava raamatu paari hetkega kätte,“ selgitas ta. Seevastu on raamatupood vananenud nähtus, kus raamatu leidmine võtab tohutut aega. Online kogub populaarsust tänu võimele anda kiiret tulemust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Taustamüra. „Inimesi hakkab tüütama info ülekoormus,“ rääkis Jones. Interneti kasutamisel lülituvad inimese ajus sisse filtrid, mis aitavad tal vajaliku valida ja tähtsusetut ignoreerida. „Küsimus on: kuidas luua märgatavat kohalolekut ja mitte tüütav olla?“ Jones rõhutas vastuses loovuse tähtsust.
Praeguse tarbija vastutulelikkus uutele asjadele lihtsustab Jonesi arvates sisenemist turule uuete toodetega.
"Praegu on Facebook Google otsingu populaarsem sõna,“ rääkis Jones. „Mis teeb Facebooki nii edukaks võrreldes teiste Wikipeedias nimetatud 198 sotsiaalvõrguga?“ küsis Jones. Kui valik on suur, lülituvad sisse põhiinstinktid.
1. Ellujäämisinstinkt.  „Valides mädanenud ja värske banaani vahel valib inimene värske. Miks?“ küsis Jones. Eelajaloolisel inimesel oli valik: oodata, kuni asjad kukkuvad ise pähe, või minna nende järele. Puust alla kukkunud banaan võis põhjustada toidumürgistust. Ellu jäid need, kes viitsisid pingutada.
2. Inimesed ei taha oodata. „10 eurot praegu on parem kui 20 eurot õhtul,“ selgitas Jones suurema osa tarbijate eelistust. „See on sama loogika, mis pani inimese puu otsa ronima ootamise asemel,“ lisas ta.
Facebooki edu peitub oskuses vastata nendele kahele instinktile.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele